Σύνδεση

KIA

KIA PRO CEE’D GT

Με το Pro Cee’d GT η Kia μπαίνει σε μια δύσκολη και απαιτητική κατηγορία, αυτή των hot hatches, που εξ ορισμού παραθέτουν δύναμη, πολύ δύναμη, σπορ γονίδια και επιδόσεις που αν μη τι άλλο σε αναγκάζουν να τις προσέξεις. Και να τα προσέξεις και το τρίθυρο Pro Cee’d GT –η πεντάθυρη εκδοχή είναι το Cee’d GT– ακολουθεί κατά γράμμα τον παραπάνω κανόνα.

Έτσι είναι κατ΄αρχήν πολύ δυνατό: 204 ίππους και 265 Nm αναγράφουν τα τεχνικά του χαρακτηριστικά, ενώ το πιο σημαντικό για τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο είναι ότι αποδίδονται μόλις από 1.600 κυβικά. Φυσικά με turbo, ενώ παρά το μικρότερο κυβισμό σε σχέση με τους κλασικούς εκπροσώπους της κλάσης (VW Golf GTI, Ford Focus ST, Opel Astra OPC) που είναι δίλιτροι το γρήγορο Kia έχει αρκετή δύναμη από χαμηλά και μόνο κοντά στον κόφτη –με το κοντέρ να φλερτάρει με τα 230- δείχνει να τελειώνει. Παράλληλα το turbo lag δεν κάνει έντονη την παρουσία του, όπως δεν την κάνει και ο ήχος του τετρακύλινδρου. Κρίμα, γιατί αν τον ακούσεις απέξω έχει ένα πολύ ωραίο ηχόχρωμα, ενώ καλό είναι και το κιβώτιο με τις 6 σχέσεις.

Δυνατό λοιπόν το Pro Cee’d GT και φυσικά δεν το κρύβει. Επιθετική μάσκα λοιπόν με τονισμένους προφυλακτήρες μπροστά και πίσω, ζάντες 18 ιντσών με κόκκινες δαγκάνες και χαρακτηριστικά φώτα ημέρα που αποτελούνται το καθένα από 4 ξεχωριστά LED. Πολύ έξυπνη λύση που εξασφαλίζει την άμεση αναγνώρισή του από μακριά, ενώ στο εσωτερικό τα σπορ καθίσματα της Recaro, που είναι καλά τόσο σε ότι αφορά την πλευρική στήριξη όσο και την άνεση, είναι αυτά που κυρίως δίνουν τον τόνο. Από την άλλη το τιμόνι με τα τόσα μπουτόν πάνω του αρχικά σε ζαλίζει, ενώ η πραγματική ποιότητα είναι ακόμα καλύτερη από αυτή που αντιλαμβάνεσαι και η οποία κάθε άλλο παρά κακή είναι.

Σπορ look λοιπόν, αλλά και αντίστοιχη συμπεριφορά στο δρόμο, μιας και οι πιο σφιχτές για την περίπτωση ρυθμίσεις της ανάρτησης και καλά ελέγχουν τις κινήσεις του αμαξώματος και μια σε σημαντικό βαθμό ουδέτερη συμπεριφορά εξασφαλίζουν, χωρίς να περιορίζουν την άνεση σε τέτοιο βαθμό που να γίνεται κουραστικός. Κάθε άλλο: το Pro Cee’d και καλά πλάσαρεται στους πιο στενούς δρόμους και στον αυτοκινητόδρομο ταξιδεύει χωρίς να ταλαιπωρεί τους επιβάτες του. Αν θα θέλαμε κάτι να είναι διαφορετικό; Πιθανότητα την αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης, που δείχνει πιο τεχνητή απ’ ότι θα θέλαμε σε ένα hot hatch.

Αυτό όμως τελικά δεν επηρεάζει τη συνολικά ιδιαίτερα θετική εικόνα του κορυφαίου Kia Pro Cee’d, που έχει να επιδείξει και πολύ καλές επιδόσεις, μιας και το 0-100 έρχεται σε 7,7 δεύτερα και η τελική φτάνει τα 230. Την ίδια στιγμή η μέση κατανάλωση είναι επίσημα 7,4 λίτρα σούπερ αμόλυβδης για κάθε 100 χιλιόμετρα και οι εκπομπές CO2 171 γραμμάρια το χιλιόμετρο. Τιμές ούτε μεγάλες αλλά ούτε και χαμηλές, αν και δεν πρέπει να ξεχνάμε πως μιλάμε για ένα hot hatch, με πολύ δύναμη, σπορ χαρακτήρα και αξιόλογες αν μη τι άλλο επιδόσεις.  

Το Kia Pro Cee’d και Cee’d GT -η άποψή μου είναι πως το τρίθυρο αμάξωμα ταιριάζει καλύτερα στο χαρακτήρα του από το πεντάθυρο- θα είναι γενικά διαθέσιμο στη Ευρώπη προς τα τέλη του καλοκαιριού. Στην Ελλάδα, όπως μου είπαν οι φίλοι μου στο carzine.gr, θα έρθει μετά το καυτό ελληνικό καλοκαίρι, με τις τιμές εκκίνησής του να είναι ίσως λίγο πιο χαμηλές από τις 22.990 ευρώ που ισχύουν στην Γερμανία για το τρίθυρο Pro Cee’d με το βασικό αλλά καλό επίπεδο εξοπλισμού Cup.

W. Haverkamp

KIA PRO CEE’D GT
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.310×1.780×1.430 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.650 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 380- 1.318 λίτρα
Βάρος: 1.359 κιλά
Κινητήρας: 1.591 κ.εκ., 4 κύλ., turbo βενζίνης
Ισχύς: 204PS/ 6.000 σ.α.λ.
Ροπή: 265Nm/ 1.750- 4.500 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 7,7”, 230 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 7,4 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 171 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 385 €

{gallery}photos/37/TEST/KIA-PRO-CEED-GT{/gallery}


Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Του είπαν πως τα Jeep πάνε παντού και αυτός το πήρε τοις μετρητοίς (Video)

Featured

Αντέχεις τη συντήρηση μιας Bugatti;

Bugatti

Video- δοκιμή: νέο Toyota Yaris

Featured

To Space Star της Mitsubishi είναι μια τίμια πρόταση (Video δοκιμή)

Featured







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup