Σύνδεση

Kawasaki

KAWASAKI Z 1000 SX

Πίσω από την εντυπωσιακή της εμφάνιση κρύβεται ένας θρύλος, κάτω από τα αιχμηρά της πλαστικά κοχλάζει ένα ιπποφορβείο, μέσα από την 4κύλινδρη καρδιά της αναδύεται ένα ζωντανό κομάτι ιστορίας.

Όταν αναβίωσε ο θρύλος, το 2003, και η γυμνή Ζ 1000 ξαναβρέθηκε ανάμεσά μας, όλοι αναρωτηθήκαμε για το «διπρόσωπο» του χαρακτήρα της. Με εμφάνιση που ανέδυε «σκληράδα» και επιθετικότητα, μεταμορφωνόταν σε απόλυτα φιλική και ευχάριστη συντροφιά μόλις κάποιος ανέβαινε στη μικροσκοπική της σέλλα.

Στόχος της δεν ήταν να κινηθεί στα λημέρια των άκρως εξειδικευμένων streetfighter, όπως ήταν (και είναι) οι ΚΤΜ Super Duke, Triumph Speed Triple και Aprilia Tuono, αλλά να αποτελέσει την επιλογή όσων επιθυμούσαν (και επιθυμούν) μια σύγχρονη “naked” για απλοποιημένη και απρόσκοπτη καθημερινή μετακίνηση σε αστικό κύκλο.

Οι 127 ίπποι της ήταν πολλοί βέβαια, αλλά ο τρόπος που έβγαιναν στο δρόμο απόλυτα φιλικός και προβλέψιμος, οπότε συνηγορούντος και του υπόλοιπου τεχνολογικά προηγμένου πακέτου η οδήγησή της ήταν εφικτή ακόμα και από αναβάτες με μικρή εμπειρία. Κοινώς, τι να το κάνεις το «ξερόγκαζο» όταν δεν μπορείς να το χρησιμοποιήσεις; Η Ζ 1000 ήρθε κοντά μας για να μας μάθει να πηγαίνουμε σβέλτα και όχι για να μας μετατρέψει σε ..χούλιγκαν!

Με άξονα τον άνθρωπο

Μια μικρή ιστορική αναδρομή θα μας δείξει ότι η σειρά μεγάλων γυμνών μοτοσυκλετών της Kawasaki, δηλαδή η διαβόητη «Ζ», διέγραψε μια πραγματικά αξιομνημόνευτη πορεία μέσα στο χρόνο, αγγίζοντας την ευαίσθητη χορδή όσων επιζητούσαν επιδόσεις και γυμνό μέταλλο.

Με πρωτοπόρους τις θρυλικές Ζ 900 και μια σειρά καταξιωμένων μοντέλων όπως οι Ζ 1300, Ζ-1R 1000 και ΖRX 1100-1200 μετέπειτα, η φίρμα του Ακάσι κατάφερε να γίνει συνώνυμο της δύναμης και, ευρύτερα, της μεγάλης σε όγκο και κυβικά μοτοσυκλέτας δρόμου. Ακόμα και σήμερα, αν ρωτήσετε κάποιον ηλικιωμένο και ουχί σχετικό με τα μοτοσυκλετιστικά δρώμενα να σας πει την πρώτη «μάρκα» μοτοσυκλέτας που του έρχεται στη σκέψη, να είσαστε σίγουροι ότι η απάντηση που θα πάρετε θα εμπεριέχει τη λέξη Kawasaki.

Κι επειδή τα τελευταία χρόνια όλο και πιο πολλοί άνθρωποι ηλικίας άνω των 45-50 ετών επιλέγουν μοτοσυκλέτα για να μετακινούνται, η νέα σειρά Ζ 750/800 και 1000 φροντίζει να τους προσφέρει γοητεία με ανέσεις και χρηστικότητα, κοινώς τη μία στιγμή να τους μετακινεί στην καθημερινότητά τους με χαρακτηριστική ευκολία και την άλλη να τους ανεβάζει τη διάθεση μόλις αποφασίσουν να εκμεταλευτούν τις δυνατότητες του συνόλου στην επιθετική οδήγηση.

Παράλληλα, η σχεδίαση και τα περιφερειακά της εξαρτήματα δείχνουν ικανά να ..κολάσουν ακόμα και οπαδούς άλλων διαχρονικών μοντέλων, που αυτή τη φορά μπορούν κάλλιστα να επιλέξουν τη σειρά Ζ, με γνώμονα το όνομα, την ιστορία και, φυσικά, την εμφάνιση. Οι οπαδοί των απόλυτων επιδόσεων, έτσι κι αλλιώς, ανέκαθεν στρεφόντουσαν σε μοτοσυκλέτες supersport, κάνοντας σημαντικές υποχωρήσεις στους τομείς της άνεσης και της χρηστικότητας. Και την πίτα γερή και το σκύλο χορτάτο απλά δεν γίνεται.

Με περισσότερα λόγια

Στην τρίτη γενιά της σύγχρονης μορφής του το Ζ 1000 της Kawasaki άλλαξε ριζικά και όχι στις λεπτομέρειες. Δεν είναι ότι δεν ήταν «καλή» μοτοσυκλέτα, απλά ο ανταγωνισμός είχε βελτιωθεί σημαντικά και η μεγάλη γυμνή Kawasaki έπρεπε, και αυτό ακριβώς έκανε, να δώσει μια πειστική απάντηση. Νέος κινητήρας, νέο πλαίσιο, νέα ανάρτηση, νέα όργανα, νέα φιλοσοφία! Και το φοβερό είναι ότι οι μηχανικοί του Ακάσι δεν κατέφυγαν στην «εύκολη» λύση, να πάρουν δηλαδή τη supersport ΖΧ-10R, να της αφαιρέσουν το φέριγκ, να της βάλουν ψηλό τιμόνι και να τη βγάλουν στο δρόμο (όπως κάνει ο ευρωπαϊκός ανταγωνισμός), αλλά κατασκεύασαν σχεδόν τα πάντα από την αρχή. Άποψή τους, που συμμεριζόμαστε εν μέρει, είναι πως μια ακραία supersport δεν είναι κατάλληλη, ότι μετατροπή και να της κάνεις, για καθημερινή οδήγηση σε αστικό κύκλο. Ο κινητήρας μεγάλωσε κατά 90 κ.εκ. (σύνολο 1.043), τα άλογα αυξήθηκαν κατά 13 (σύνολο 138 από 125), το ατσάλινο πλαίσιο έδωσε τη θέση του σε ένα περιμετρικό αλουμινένιο, το αμορτισέρ απέκτησε οριζόντια διάταξη, τίποτα δεν έμεινε ως είχε. Και σήμερα, έρχεται η νέα έκδοση SX για να συγκινήσει αναβάτες με περισσότερο χρηστικό και τουριστικό χαρακτήρα. 

Με λίγα λόγια

Θα λέγαμε ότι είμαστε μπροστά σε μια έκδοση του γνωστού streetfighter Ζ 1000 με τη προσθήκη ολόσωμου φέρινγκ και του λογότυπου SX, ουσιαστικά η πρώτη σύγχρονη απόπειρα της πράσινης εταιρίας στην κατηγορία των μοτοσυκλετών sport touring λίτρου. Καινοτομία της η χρήση αμορτισέρ τοποθετημένου παράλληλα με το έδαφος και καλοδεχούμενη η αναλοίωτη ιπποδύναμη των 138 ίππων από τον τετρακύλινδρο σε σειρά κινητήρα.

Μεγαλύτερο κατά 3,5 λίτρα δοχείο βενζίνης, «μακρύτερη» τελική μετάδοση, ελάχιστα επιμηκυμένο μεταξόνιο, εργονομικές τροποποιήσεις σε σέλλα, μασπιέ και τιμόνι με στόχο τη μείωση των κραδασμών και τις πλέον ξεκούραστες “γωνίες” για τα άκρα και το σώμα του οδηγού, νέα όργανα (από ΖΧ-6R) και σφικτότερο στεάρισμα ανάρτησης είναι αλλαγές άκρως απαραίτητες προκειμένου να καλύπτονται αβίαστα και με υψηλές μουαγιέν μεγάλες αποστάσεις.

Ναι στη διασκέδαση

Ο εύκολος τρόπος που κινείται η Ζ 1000 SX εντός και εκτός πόλης σε κάνει να μην πιστεύεις ότι πρόκειται για «χιλιάρι». Σε όλη την κλίμακα του στροφομέτρου η δύναμη είναι άμεση και γραμμική, τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν με χαρακτηριστική ευκολία και ο σχεδιασμός του φέρινγκ και της ζελατίνας κρατά μακριά τον αέρα ακόμα και σε απαγορευμένες ταχύτητες, απαιτώντας σκύψιμο του αναβάτη μετά τα 180 χλμ/ώρα.

Η καλή κατευθυντικότητα και η σταθερότητα είναι στοιχεία που τη χαρακτηρίζουν, όπως και η συνολικά ελαφριά (έως πανάλαφρη) αίσθηση στην εναλλαγή κλίσεων σε κλειστές και δύσκολες διαδρομές. Οι αναρτήσεις προσφέρουν την απαιτούμενη (για άνεση) χαλαρή αίσθηση στις χαμηλές ταχύτητες και αρχίζουν να σφίγουν όσο ο αναβάτης αρχίσει να πιέζει τα όρια της μοτοσυκλέτας. Και εκεί, όλο το «χαρτί» αποδεικνύεται ο κινητήρας, που εκτινάσσει στα ύψη τη διάθεση του αναβάτη με τον τρόπο που αποδίδει τη δύναμή του.

Από στροφή σε στροφή αρκεί ένα άνοιγμα του γκαζιού και η Ζ, σαν να κινείται σε ράγες, εκμηδενίζει την απόσταση σε χρόνους που περισσότερο θυμίζουν μοτοσυκλέτα supersport παρά sport touring. Αν οι στροφές του κινητήρα είναι κάτω από τις 4.000 θα κάνει την εμφάνισή του ένα ανεπαίσθητο «κόμπιασμα» στην απόκριση του ψεκασμού (και στο απότομο άνοιγμα του γκαζιού), αλλά από εκεί και πάνω η δύναμη είναι περίσσια και η λειτουργία ηλεκτρική. Με 3η ή 4η σχέση στο ακριβές κιβώτιο μπορεί να κινηθεί με παραδειγματικό τρόπο εκεί που ο ανταγωνισμός θα απαιτούσε ακόμα και 2η!

Μνεία στα φρένα

Κορυφαίο σε προδιαγραφές το σύστημα πέδησης, που περιλαμβάνει δίσκους σε σχήμα μαργαρίτας (για να αποβάλλουν ευκολότερα τη θερμότητα που αναπτύσσεται στη σκληρή χρήση) και ακτινικά τοποθετημένες τετραπίστονες δαγκάνες και τρόμπα μπροστά. Η διαφορετικότητά τους από τα τετριμμένα βρίσκεται στο ότι η Kawasaki έχει εφαρμόσει ένα έξυπνο σύστημα στη συνδεσμολογία τους, που λειτουργεί ως εξής: Όταν ο αναβάτης πιέσει ελαφρά τη μανέτα ενεργοποιείται ο ένας εκ των δύο μπροστινών δίσκων, για μεγαλύτερη ακρίβεια και καλύτερη αίσθηση και προοδευτικότητα. Αν όμως ασκήσει περισσότερη δύναμη, τότε ενεργοποείται και η δεύτερη δαγκάνα.

Το μόνο μειονέκτημα της όλης πατέντας θα βγει στην επιφάνεια όταν ο αναβάτης κινείται πολύ γρήγορα και για κάποιο λόγο χρειαστεί να καταφύγει σε δυνατό φρενάρισμα. Εκεί, τα ελάχιστα χιλιοστά χρονοκαθυστέρησης στην απόκριση του συστήματος μπορεί να του δημιουργήσουν μια αίσθηση ανασφάλειας για το τελικό αποτέλεσμα, που όμως σύντομα θα αποδειχθεί υπερβολική. Στην έκδοση με ABS, τέλος, η μόνη διαφοροποίηση αφορά στα σωληνάκια των ακτινικών δαγκανών, που έχουν μεταλλική κατασκευή για μικρότερες ανοχές.

Να την πάρω;

H Z 1000 SX κερδίζει τη μάχη των εντυπώσεων μόνο και μόνο με την εμφάνισή της. Με το που την βλέπεις θέλεις να την κάνεις δική σου και αυτό τα λέει όλα. Πρόκειται για μια φιλική all around κατασκευή, που δεν δυσανασχετεί ιδιαίτερα στο κλεινόν άστυ και αισθάνεται πολύ καλύτερα όταν οι δρόμοι ανοίξουν. Εκεί θα ξεδιπλώσει τον τουριστικό της χαρακτήρα και θα καλύψει αποστάσεις εκατοντάδων χιλιομέτρων απαιτώντας στάσεις μόνο για ανεφοδιασμό. Κι αν στο διάβα της συναντήσει και τίποτα στροφιλίκια, τότε είναι που θα πετάξει από τη χαρά της. Μαζί κι ο αναβάτης της!

Νίκος Βιτσιλάκης

 

    KAWASAKI Z 1000 SX

Κινητήρας: 

 

Υγρόψυκτος, 4χρονος, 4κύλινδρος, 2 ΕΕΚ, 16βάλβιδος, ηλ. ψεκασμός

Κυβικά:

1043

Ίπποι:

138 στις 9.600 σ.α.λ.

Κιβώτιο ταχυτήτων:

6 σχέσεων

Βάρος:

228 κιλά (πλήρης υγρών)

Ύψος σέλας:

820 χιλ.

Χωρητικότητα ρεζερβουάρ:

19 λίτρα

Τιμή (με ABS):

13.490 € (13.990 €)

 

{gallery}photos/39/MOTO/KAWASAKI-Z-1000-SX{/gallery}


Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Η οδήγηση με σαγιονάρες τιμωρείται με πρόστιμο; Και αν ναι με πόσο;

Featured

Από πόσα θα ξεκινά η Alfa Romeo Tonale;

Alfa Romeo

Θα υπάρξει και έκδοση κουπέ της Alfa Romeo Tonale;

Alfa Romeo

Πόσο κοστίζει το νέο Dacia Jogger στην Ελλάδα;

Dacia

Hyundai i20 N







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup