Ήταν η πρώτη που το τόλμησε και μάλλον η πρώτη που θα το …ξανατολμήσει. Τούρμπο σε μοτοσυκλέτα; Ναι, από την Kawasaki (και πάλι)!
Η φίρμα του Ακάσι ήταν αυτή που στα τέλη της δεκαετίας του ’70 παρουσίασε την Ζ1R-TC, την πρώτη μοτοσυκλέτα παραγωγής με υπερτροφοδότηση στην ιστορία.
Επρόκειτο για μια «ατμοσφαιρική» τετρακύλινδρη Ζ1R των 1.000 κυβικών και 90 ίππων, που χωρίς καμία απολύτως μετατροπή/βελτίωση σε κινητήρα, πλαίσιο, φρένα και ανάρτηση, δέχθηκε έναν υπερτροφοδότη που εκσφενδόνισε την απόδοση στους 130 ίππους!
Για την εποχή, όπου αμερικάνικα muscle cars με 5λιτρα μοτέρ τύπου Ford 302ci V8 απέδιδαν 140 ίππους, το Z1R-TC ήταν μια σοκαριστική και παράτολμη κίνηση της πράσινης εταιρίας, που το έκανε μετά από παρότρυνση αμερικάνου dealer της μόνο και μόνο για να σημειώσει άνοδο στις πωλήσεις της, καθόσον έβλεπε πως αυτές υποχωρούσαν μπροστά στο μεγάλο αντίπαλο δέος, δηλαδή τη Honda.
Το όλο πείραμα δεν ευόδωσε και δεν απέφερε τα αναμενόμενα αποτελέσματα, παρά μόνο λιωμένα λάστιχα και πιστόνια. Όπως κάθε πρώιμος κινητήρας turbo, η δύναμη ερχόταν ξαφνικά και δημιουργούσε ανεξέλεγκτες καταστάσεις, ειδικά σε πρωτόλειους και μη πεπειραμένους αναβάτες.
Στις μέρες μας και συγκεκριμένα στο πρόσφατο σαλόνι του Τόκο, η Kawasaki επανήλθε με έναν πειραματικό 4κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα αγνώστου χωρητικότητας και ιπποδύναμης.
Οι αξιωματούχοι της εταιρείας περιορίστηκαν σε κοινότυπες δηλώσεις – αοριστολογίες, λέγοντας απλά πως η εταιρία τους έχει μεγάλη τεχνογνωσία στην κατασκευή κινητήρων turbo και πως το νέο τους δημιούργημα θα μας εντυπωσιάσει με την αποτελεσματικότητά του όταν φορεθεί σε μοντέλο παραγωγής.
Ομολογούμε ότι αναμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον την όλη εφαρμογή, που πιθανά θα επιφέρει ένα γερό σοκ στην αγορά.
Νίκος Βιτσιλάκης