Σύνδεση

Featured

ΚΑΚΟ ΤΩΡΑ ΤΟ DOWNSIZING; ΤΕΛΟΣ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΒΕΝΖΙΝΗΣ ΚΑΤΩ ΑΠΟ 1.200 ΚΥΒΙΚΑ ΚΑΙ DIESEL ΚΑΤΩ ΑΠΟ 1.500;

Για περίπου μια δεκαετία το downsizing ήταν ή εμφανιζόταν ως η απόλυτη λύση για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων, σε συνδυασμό με την υπερ- τροφοδότηση. Φυσικά μέσα σε αυτά τα χρόνια είδαμε και υπερβολές, όπως μοντέλα που ακροβατούν μεταξύ της μεσαίας και μεγάλης κατηγορίας με λιλιπούτειους κινητήρες, αλλά σε γενικές γραμμές οι κινητήρες που ακολουθούν τις αρχές του downsizing έχουν, από πλευράς απόδοσης και λειτουργίας που αντιλαμβάνεται ο οδηγός, περισσότερα συν παρά πλην. Ίσως το πιο σημαντικό πλην να είναι, για τα σύνολα βενζίνης, το μεγάλο εύρος διακύμανσης της κατανάλωσής τους ανάλογα με το πόσο βαθιά πατά το γκάζι ο οδηγός, αν και αυτό είναι σε μεγάλο βαθμό αναμενόμενο στους turbo.

Όπως δείχνουν όμως τώρα τα πράγματα και εν όψει των μετρήσεων κατανάλωσης σε πραγματικές συνθήκες που επιβάλουν οι νέες προδιαγραφές που προέκυψαν μετά το dieselgate, με λειτουργία σε μέτριες συνθήκες θερμοκρασίες και φορτίου κάποιοι από τους μικρούς κινητήρες, βενζίνης και πετρελαίου, όχι μόνο δεν πλεονεκτούν έναντι των μεγαλύτερεων σε κυβισμό αλλά και μειονεκτούν. Οι μεγαλύτερες αποκλίσεις μάλιστα παρατηρήθηκαν στα σύνολα πετρελαίου που πληρούν τις προδιαγραφές Euro 6 των Fiat, Opel και Renault.

Exponat auf der Hannover Messe Industrie 2015

Το αποτέλεσμα είναι κάποιοι κατασκευαστές, όπως π.χ. ο όμιλος Renault Nissan να έχουν ήδη δρομολογήσει αυξήσεις χωρητικότητας. «Οι τεχνικές που χρησιμοποιούμε για τη μείωση του κυβισμού των κινητήρων δεν μας επιτρέπουν πλέον να είμαστε σύμφωνοι με τις νέες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων» είπε χαρακτηριστικά σε συνέντευξή του στο Σαλόνι στο Παρίσι ο Alain Raposo, επικεφαλής της εξέλιξης κινητήρων στο γαλλο ιαπωνικό όμιλο, ενώ τόνισε πως «έχουμε φτάσει στα όρια του downsizing».

Αυτό στην πράξη σημαίνει πως στο μέλλον τα 1.200 κυβικά μπορεί να είναι το κάτω όριο για τα σύνολα βενζίνης και τα 1.500 για αυτά του πετρελαίου. Μάλιστα η VW εξελίσσει ήδη έναν αντικαταστάτη 1.600 κυβικών για τον 3κύλινδρο diesel των 1,4 λίτρων που παρουσίασε πρόσφατα και χρησιμοποιείται μεταξύ άλλων και στο Polo, ενώ η Renault θα προχωρήσει σε μια αύξηση κυβισμού της τάξης του 10% για τον κινητήρα πετρελαίου της των 1.600 κυβικών με τον εσωτερικό κωδικό R9M, που είχε πρωτοεμφανιστεί πριν από 5 μόλις χρόνια.

Ενδεικτικές είναι και οι δηλώσεις του Thomas Weber, επικεφαλής της Έρευνας και Εξέλιξης στη Mercedes, ο οποίος με τη σειρά του είπε «γίνεται εμφανές πως ένας μικρός κινητήρας δεν είναι κατ΄ανάγκη πλεονέκτημα. Αυτός είναι και ο λόγος που δεν ακολουθήσαμε την τάση των 3 κυλίνδρων».

Στο μέλλον αναμένεται οι κατασκευαστές που έχουν επενδύσει σε μικρούς κινητήρες να προχωρήσουν καταρχήν σε αύξηση του κυβισμού τους και στη συνέχεια να στραφούν σε υβριδικά ή αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα πρόωσης.

Γιάννης Σκουφής 

P90062452

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Του είπαν πως τα Jeep πάνε παντού και αυτός το πήρε τοις μετρητοίς (Video)

Featured

Πόσο κοστίζει το Τoyota Yaris GR, η παραγωγή του οποίου είναι high tech, στην Ελλάδα; (Video)

Featured

Από πόσα ξεκινά το νέο Hyundai i20;

Featured

Απίστευτο ατύχημα με Nissan Navara που μπήκε ανάποδα σε αυτοκινητόδρομο (Video)

Nissan







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup