Η Jaguar C-X16, το μικρό σπορ μοντέλο που θα παρουσιάσει η αγγλική εταιρεία στη Φρανκφούρτη είναι μεν ακόμα πρωτότυπο, αλλά πολύ σύντομα –το αργότερο το 2013– θα περάσει στην παραγωγή, συμπληρώνοντας τη γκάμα κάτω από την ΧΚ.
Βάση της C-X16 είναι ένα αλουμινένιο χωροδικτύωμα, ενώ η εξωτερική της εμφάνιση διατηρεί ολα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν και το μεγάλο κουπέ της μάρκας και έχουν καθιερωθεί τα τελευταία χρόνια από τον αρχισχεδιαστή της Ian Callum. Γνωρίσμα της CX-16 είναι πάντως μεταξύ άλλων και το κάλυμμα του πορτμπαγκάζ που ανοίγει προς τα πλάγια.
Στην ίδια λογική κινείται και το εσωτερικό, που συνδυάζει το παραδοσιακό με το μοντέρνο και έχει –όπως και στην καινούργια XJ– μια οθόνη TFT στη θέση του συμβατικού πίνακα οργάνων.
Ο τρίλιτρος V6 με τον άμεσο ψεκασμό και τον kompressor προέρχεται από τον V8 της εταιρείας, αποδίδει 380 ίππους και 450 Nm ροπής, ενώ συνδυάζεται τόσο με ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων όσο και με έναν ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 70kW και 235 Nm. Ο τελευταίος λειτουργεί πρακτικά σαν το σύστημα KERS της F1, δηλαδή σαν booster υποστηρίζοντας τον κινητήρα εσωτερικής καύσης το πολύ για 10 δευτερόλεπτα, ενώ οι συσσωρευτές του φορτίζονται κατά το φρενάρισμα μέσω ενός ηλεκτρο- υδραυλικού συστήματος στον πίσω άξονα που φυσικά είναι και ο κινητήριος.
Με όλα αυτά οι επιδόσεις που ανακοινώνει η Jaguar για το νέο της σπορ μοντέλο είναι εντυπωσιακές: 0-100 σε 4,4” και τελική 300, την ίδια στιγμή που η μέση κατανάλωσή του είναι μόλις 6,9 λίτρα/ 100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 του 165 γραμμάρια το χιλιόμετρο.
Οι τιμές αυτές προκύπτουν και με τη βοήθεια συστήματος start stop, ενώ το κόστος της C-X16, όταν αυτή περάσει στην κανονική παραγωγής προσδιορίζεται στην Ευρώπη περί τις 40 με 50 χιλιάδες ευρώ. Θα ανταγωνίζεται δηλαδή άμεσα μοντέλα όπως η Porsche Boxster και η BMW Z4…
{gallery}photos/26/news/JAGUAR-CX16{/gallery}