Σύνδεση

Featured

Το ηλεκτρικό Mazda MX-30 είναι κομμένο και ραμμένο στα τρέχοντα δεδομένα

Ο ρυθμός παρουσίασης νέων ηλεκτρικών μοντέλων όλων σχεδόν των κατασκευαστών έχει αυξηθεί και ένα από τα κοινά τους χαρακτηριστικά είναι η προσπάθεια για εξασφάλιση όσο το δυνατόν μεγαλύτερης αυτονομίας. Φυσικά με τη χρήση όσο το δυνατόν μεγαλύτερων μπαταριών.

Στον κανόνα αυτόν υπάρχει όπως συνήθως γίνεται και η εξαίρεση, η οποία δεν είναι άλλη από τη Mazda, που σε γενικές γραμμές αρέσκεται στο να διαφοροποιείται. Έτσι λοιπόν το MX-30, το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της γκάμας της, έχει μια μπαταρία μόλις 35,5 kWh και μια αυτονομία 200 χιλιομέτρων κατά WLTP. Που στην πράξη είναι κοντά στα 160 πραγματικά χιλιόμετρα.

Με βάση λοιπόν τις αυτονομίες άλλων ηλεκτρικών αυτοκινήτων τα 200 χιλιόμετρα ακούγονται λίγα. Πολύ λίγα και πόσο μάλλον τα 160… Είναι όμως;

Στο σημείο αυτό ας κάνουμε μια παραδοχή: με τις υπάρχουσες υποδομές φόρτισης, ειδικά στη χώρα μας, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ανεξαρτήτως μεγέθους και τιμής, έχουν κατά κύριο λόγο αστικό χαρακτήρα. Επιπλέον επιχείρημα ως προς αυτό είναι το ότι κανείς έχει τη δυνατότητα να τα φορτίσει σπίτι του, με φτηνό τιμολόγιο και να εκμεταλλευτεί το χαμηλό κόστος της ηλεκτροκίνησης που είναι ένα από τα πλεονεκτήματά της. Αντίθετα αν η φόρτιση γίνεται σε δημόσιο σημείο το κόστος είναι αυξημένο, ειδικά δε αν γίνεται σε ταχυφορτιστή. Π.χ. σε κάποια εθνική οδό.

Από τη σκοπιά λοιπόν της κατεξοχήν χρήσης στη πόλη η αυτονομία του MX-30 είναι ικανοποιητική, καθώς αν λάβει κανείς υπόψη του πως ο ημερήσιος μέσος όρος χιλιομέτρων είναι περίπου 50 αρκεί για να καλύψει τις μετακινήσεις μέχρι και τριών ημερών πριν οι μπαταρίες του χρειαστούν εκ νέου φόρτιση.

Η οποία και γρήγορα ολοκληρώνεται (σε 3,5 ώρες σε wallbox με μέγιστη πηγή εισόδου τα 6,6 kW) λόγω του μικρού σχετικά μεγέθους της μπαταρίας (35,5 kWh) η οποία επιπρόσθετα δεν επιβαρύνει πολύ. Ούτε το βάρος -η συστοιχία των μπαταριών ζυγίζει 310 κιλά και το συνολικό βάρος του MX-30 φτάνει τα 1.645 κιλά- αλλά ούτε και την τελική τιμή. Με βάση πάντα τα δεδομένα των ηλεκτρικών.

Έτσι λοιπόν το Mazda MX-30 είναι απόλυτα προσαρμοσμένο στα τρέχοντα περί ηλεκτροκίνησης δεδομένα. Από κει και πέρα είναι όμορφο σχεδιαστικά με ιδιαίτερο χαρακτήρα, οποίος σε ένα βαθμό προσδιορίζεται από τις χαρακτηριστικές Freestyle doors, όπως τις ονομάζει η ιαπωνική εταιρεία. Τις πόρτες που ανοίγουν με αντίθετη μεταξύ τους φορά, όπως και στο RX-8 του παρελθόντος, κλέβουν αρχικά την παράσταση αλλά δεν αποδεικνύονται και ιδιαίτερα πρακτικές.

Στην πλάτη των εμπρός καθισμάτων υπάρχει πάντως διακόπτης έτσι ώστε όσοι κάθονται πίσω να μπορούν να τα μετακινήσουν εύκολα (ηλεκτρικά) ώστε να διευκολυνθεί η είσοδος και η έξοδός τους. Ο χώρος που έχουν στη διάθεσή τους δεν διεκδικεί εύφημο μνεία, κάτι όμως που κάνει ο μινιμάλ εσωτερικός σχεδιασμός με τις καθαρές γραμμές και τις τρεις συνολικά οθόνες. Μια, με διαγώνιο 7,0 ιντσών αντιστοιχεί στον ψηφιακό πίνακα οργάνων, μια 8,8 ιντσών βρίσκεται στο μέσο του ταμπλό για το σύστημα infotainment και μια 7,0 ιντσών στην κεντρική κονσόλα για το σύστημα κλιματισμού.

Η τελευταία είναι η μόνη αφής, ενώ αυτό που προσέχει κανείς στο διάκοσμο είναι οι επενδύσεις από φελλό στην κεντρική κονσόλα και -λιγότερο εμφανείς- στις χειρολαβές στις πόρτες. Πέρα από το ότι πρόκειται για φυσικό υλικό -η Mazda έχει δώσει έμφαση στη βιωσιμότητα, καθώς π.χ. το ύφασμα των επενδύσεων στις πόρτες είναι από ανακυκλωμένα μπουκάλια PET- είναι και μια σαφής αναφορά στις ρίζες της εταιρείας που ξεκίνησε το 1920 ως Toyo Cork Cogyo Corporation με αντικείμενο φυσικά το φελλό.

Ο φελλός αποτελεί μια ευχάριστη νότα, όπως ευχάριστη είναι η θέση οδήγησης -εύκολα ρυθμιζόμενη, καλή εργονομία- αλλά και η οδήγηση του MX-30 αυτή καθαυτή. Ο ηλεκτροκινητήρας των 145 ίππων και των 270,9 Nm (οποία ακρίβεια!) δηλώνει άμεσα το παρόν στο παραμικρό πάτημα του «ηλεκτρονικού» πεντάλ του γκαζιού, συνεργάζεται πολύ καλά με το αυτόματο κιβώτιο και γενικά δεν έχει θέμα να ακολουθήσει την όποια κίνηση της πόλης ή να κινήσει σβέλτα το MX-30. Τόσο σβέλτα που το 0-100 ολοκληρώνεται σε 9,7 δεύτερα, την ίδια στιγμή που η τελική, για λόγους μη γρήγορης εκφόρτισης της μπαταρίας περιορίζεται στα 140 χλμ./ ώρα.

Η μέση κατανάλωση ενέργειας κυμαίνεται γύρω στις 19,0 kWh ανά 100 χιλιόμετρα, ενώ το ηλεκτρικό, αποκλειστικά προσθιοκίνητο Mazda είναι πολύ καλά στημένο με μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης, καλό έλεγχο των κινήσεων του αμαξώματος από την ανάρτηση και ικανοποιητικό επίπεδο άνεσης.

Πολύ καλή πρόταση λοιπόν το Mazda MX-30 και το κρίσιμο ερώτημα βέβαια είναι το πόσο κοστίζει. Η βασική του έκδοση λοιπόν από πλευράς εξοπλισμού ξεκινά από τις 37.700 ευρώ ενώ μετά την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» διαμορφώνεται στις 33.043 ευρώ ή στις 32.043 εφόσον υπάρξει και απόσυρση.

MAZDA MX-30
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.395×1.795×1.555 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.655 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 366- 1.171 λίτρα
Βάρος: 1.645 κιλά
Κινητήρας: Σύγχρονος ηλεκτρικός εναλλασσόμενου ρεύματος
Ισχύς: 145 PS
Ροπή: 270,9 Nm
0-100, Τελική: 9,7”, 140 χλμ./ ώρα
Μπαταρία 35,5 kWh
Κατανάλωση δοκιμής: 20 kWh/ 100 χιλιόμετρα
Αυτονομία δοκιμής: 160 χιλιόμετρα
Τέλη: 0 €
Τιμή από 37.799 ευρώ, έως 32.043 ευρώ με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά»

φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

[ngg src=”galleries” ids=”5544″ display=”basic_thumbnail” thumbnail_crop=”0″]

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αυτό είναι το καινούργιο Lancia Ypsilon!

Featured

Πόσο κοστίζει το νέο Honda CR-V στην Ελλάδα;

Honda

Αυτή είναι η ανανεωμένη Skoda Octavia

Featured

To νέο Ford Puma είναι ακόμα καλύτερο

Featured