Σύνδεση

Audi

Ηλεκτρικό αυτοκίνητο: Πόσο θα κοστίζει η φόρτιση σε δημόσιο σταθμό;

Audi e-tron Charging Service

Η υπηρεσία Audi e-tron Charging Service αποτελεί μία ένδειξη για την μέθοδο πληρωμής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων…
Το πρόγραμμα φόρτισης της Audi περιλαμβάνει μία συνδρομή και μία κάρτα που δίνει πρόσβαση σε 72.000 σημεία φόρτισης σε 16 χώρες της Ευρώπης καλύπτοντας σύμφωνα με την εταιρία το 80% του υπάρχοντος δικτύου. Υπάρχουν δύο προγράμματα: τα City (για κίνηση στην πόλη) και Transit (για μεγάλες διαδρομές).
Στο City υπάρχει πάγιο 4,95 € το μήνα και για κάθε φορά που γίνεται χρήση του σημείου φόρτισης υπάρχει χρέωση 7,95 € (σε ρεύμα AC ισχύος 22 kW π.χ. όπως σε ένα Wallbox) ή 9,95 € (σε DC ισχύος 50 kW). Στο κόστος δεν περιλαμβάνεται το ρεύμα που θα τραβήξει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο και χρεώνεται επιπλέον. Επίσης, το μυστικό εδώ είναι πως τα 7,95 € χρεώνονται ανεξάρτητα από τον χρόνο ή την ενέργεια φόρτισης.
Όπως θα δείτε στο παρακάτω πινακάκι το Transit έχει πάγιο 17,95 € και από εκεί και πέρα υπάρχει επιπλέον η χρήση του πανευρωπαϊκού δικτύου Ionity με κόστος χρήσης φορτιστή 8 € και τιμή φόρτισης στα 0,33 €/ kWh.
Ας υποθέσουμε πως έχουμε ένα EV με μπαταρία 40 kWh και μέση ημερήσια απόσταση στα 30 χλμ./ ημέρα (ή 900 χλμ./μήνα). Αν η μέση κατανάλωση είναι στις 15 kWh/ 100 χλμ. σημαίνει πως έχουμε μία αυτονομία στα περίπου 260 χιλιόμετρα.
Άρα έχουμε 4 φορτίσεις x 7,95 € φορτίσεις το μήνα + το πάγιο 4,95 € + το ρεύμα κατανάλωσης περίπου 13 € (με 0,09461 €/ kWh της ΔΕΗ) = περίπου 50 ευρώ.
Τα 900 χλμ. με ένα βενζινοκίνητο μοντέλο με κατανάλωση π.χ. 8 λίτρα/ 100 χλμ. (και τιμή αμόλυβδης π.χ. 1,45 €) είναι στα 104,4€.
Τα 900 χλμ. με ένα πετρελαιοκίνητο μοντέλο με κατανάλωση π.χ. στα 6,5 λίτρα/100 χλμ. (και τιμή ντίζελ π.χ. 1,30€) είναι στα 76 €.
Τα παραπάνω «μαγειρεμένα» παραδείγματα δεν αποτελούν σε καμία περίπτωση μπούσουλα και είναι απλά ενδεικτικά και μόνο ώστε να υπάρχει κάποια συγκρίσιμη εικόνα σχετικά με το κόστος φόρτισης. Εννοείται πως το κόστος φόρτισης στο σπίτι ξαλαφρώνει από τα πάγια και είναι περίπου 6 φορές μικρότερο από του diesel και 8 φορές μικρότερο από τους βενζίνης.

Νίκος Μαρινόπουλος

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Formula 1: Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2024

F1

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured