Το Insurance Institute for Highway Safety (IIHS), το Ινστιτούτο για την Ασφάλεια των Αυτοκινητοδρόμων στις ΗΠΑ, υπέβαλε συνολικά 12 μοντέλα στο ιδιαίτερα απαιτητικό crash test της μικρής επικάλυψης –25% επικάλυψη με ταχύτητα 64 χλμ./ ώρα– που εκτελεί και το οποίο θέτει σαφώς πιο υψηλές απαιτήσεις στη δομή των αμαξωμάτων σε σχέση με αυτά του EuroNCAP.
Τα αποτέλεσμα αυτής της δοκιμασίας ήταν ιδιαίτερα κακά από πλευράς κινδύνου τραυματισμού των επιβαινόντων για τα Fiat 500L, Nissan Leaf και Juke και Mazda 5. Ειδικά το τελευταίο ήταν μέσα στα 3 χειρότερα αποτελέσματα όλων των εποχών. Αντίθετα ιδιαίτερα καλή είναι η προστασία που παρέχει το Mini Countryman και ικανοποιητική αυτή των Chevrolet Volt, Ford C-Max Hybrid, Mitsubishi Lancer, Scion FR-S, Subaru BRZ και Scion xB.
Γιάννης Σκουφής