Σύνδεση

Stellantis

Stellantis: Διεύρυνση του δικτύου ταχυφορτιστών Atlante

Σάρκα και οστά παίρνει το πρόγραμμα Atlante, το οποίο αφορά στην εγκατάσταση ταχυφορτιστών στη Ν. Ευρώπη. Το δίκτυο θα είναι το πρώτο του είδους που θα είναι 100% vehicle-grid-integrated (VGI) και θα χρησιμοποιεί ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και συστήματα αποθήκευσης.

Ακολουθώντας τις ανακοινώσεις του Ομίλου Stellantis στις 8 Ιουλίου κατά τη διάρκεια του EV Day, το πρόγραμμα Atlante βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη, με τα πρώτα 700 σημεία τοποθέτησης των φορτιστών να έχουν καθοριστεί, ενώ ήδη το 10% αυτών βρίσκεται στη φάση της εγκατάστασης. Οι φορτιστές που θα τοποθετηθούν θα είναι δυναμικής από 100 kW έως και 175 kW και θα προσφέρουν ειδικά προνόμια στους κατόχους αυτοκινήτων μαρκών του Ομίλου Stellantis.

Ακόμα ένα σημαντικό στοιχείο του προγράμματος Atlante είναι ο συνδυασμός ταχυφορτιστών με Vehicle-Grid-Integrated τεχνολογία και συστήματα αποθήκευσης ενέργειας. Αυτό το καινοτόμο χαρακτηριστικό –που είναι μοναδικό για αντίστοιχες εφαρμογές- είναι ιδανικό για την αξιοποίηση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, με τις θέσεις στάθμευσης/φόρτισης να καλύπτονται από φωτοβολταϊκά στοιχεία.

Πρόκειται για μια λύση που εφαρμόστηκε και από τη FIAT με αφορμή την παραγωγή του νέου αμιγώς ηλεκτρικού FIAT 500, όπου στο εργοστάσιο παραγωγής του μοντέλου στο Τορίνο, δημιουργήθηκε το μεγαλύτερο δίκτυο Vehicle-to-Grid (V2G) στον κόσμο, με τις θέσεις να καλύπτονται από φωτοβολταϊκά στοιχεία.

Η «ανταλλαγή» ενέργειας μεταξύ των αυτοκινήτων και του δικτύου σταθεροποιεί το δίκτυο και παράλληλα αξιοποιεί στο μέγιστο βαθμό την ενέργεια που προκύπτει από τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Το ηλεκτρικό 500, επιβεβαιώνοντας για ακόμα μια φορά τον καινοτόμο του χαρακτήρα και τη ολιστική του προσέγγιση για την προστασία του πλανήτη,  είναι εξαρχής σχεδιασμένο για να συνεργάζεται με δίκτυα V2G.

Το πρόγραμμα Atlante είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας των ΝΗΟΑ Group και της Free2Move eSolutions, η οποία αποτελεί κοινοπραξία των NHOA και Stellantis. Στόχος είναι η ενεργοποίηση 5.000 σημείων ταχυφόρτισης μέχρι το 2025 και περισσότερα από 35.000 σημεία μέχρι το 2030. Ουσιαστικά το πρόγραμμα αποτελεί απάντηση στο πλάνο “Fit for 55” της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το οποίο προβλέπει την πώληση αποκλειστικά οχημάτων μηδενικών ρύπων από το 2035, αλλά και την εγκατάσταση ταχυφορτιστών ανά 60χλμ. στους κύριους αυτοκινητόδρομους.

Πρόσφατα, ο Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), τόνισε στα όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης την αργή εξέλιξη των δικτύων φόρτισης. Συγκεκριμένα από τα συνολικά 225.000 σημεία που σήμερα είναι διαθέσιμα στην Ευρώπη, μόλις τα 25.000 παρέχουν δυνατότητα ταχυφόρτισης. Μέσω του Atlante θα ενισχυθεί το δίκτυο ταχυφόρτισης, προσφέροντας επιπλέον επιλογές σε όλους τους καταναλωτές και παράλληλα ειδικά προνόμια στους χρήστες μοντέλων του Ομίλου Stellantis.

«Τα δίκτυα ταχυφόρτισης στη Ν. Ευρώπη αποτελούν μια σημαντική ευκαιρία ανάπτυξης στη νέα εποχή της αυτοκίνησης, ενώ παράλληλα θα μας επιτρέψουν να χτίσουμε ένα καλύτερο αύριο για τις μελλοντικές γενιές», ανέφερε η κ. Anne-Lise Richard, Επικεφαλής σε Παγκόσμιο επίπεδο του e-Mobility της Stellantis. «Το δίκτυο που παίρνει μορφή μέσω του προγράμματος Atlante θα βοηθήσει η φόρτιση ενός αυτοκινήτου να είναι τόσο απλή, όσο ο ανεφοδιασμός με βενζίνη. Είναι ένα φιλόδοξο πρόγραμμα, το οποίο θα βοηθήσει στην επίτευξη των στόχων μας και στην εφαρμογή της στρατηγικής εξηλεκτρισμού της Stellantis».

Από την πλευρά του ο κ. Carlalberto Guglielminotti, CEO του NHOA Group, σημείωσε: «Το COP26 εξέφρασε την άμεση ανάγκη να εστιαστούν οι προσπάθειες προς τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και την ηλεκτροκίνηση. Χάρη στη γνώση που έχουμε ως ένας από τους πέντε κορυφαίους παίκτες στον τομέα της ενέργειας, θα μπορέσουμε μέσω του προγράμματος Atlante να προσφέρουμε μια βιώσιμη λύση φόρτισης και να αυξήσουμε τη χρήση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στο ηλεκτρικό δίκτυο της Ευρώπης.»

«Το πρόγραμμα Atlante είναι το βήμα που πρέπει να κάνουμε ώστε να αναπτύξουμε την ηλεκτροκίνηση και να ταξιδεύουμε μεγάλες αποστάσεις χωρίς να περιμένουμε μεγάλα χρονικά διαστήματα για φόρτιση», τόνισε ο κ. Roberto Di Stefano, CEO της Free2Move eSolutions. «Πρόκειται για μια μοναδική ευκαιρία ανάπτυξης, αφού ουσιαστικά βρισκόμαστε στην αρχή της δημιουργία των δικτύων ταχυφόρτισης».

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Δείτε τι κάνουν οι Άραβες για να ξεκολλάνε τα αυτοκίνητα στην άμμο (Video)

Featured

Πόσα χιλιόμετρα θα μπορέσετε να κάνετε με λαμπάκι για το καύσιμο;

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Πόσο πιο γρήγορος είναι ένας πιλότος Φόρμουλα 1 από απλούς οδηγούς; (Video)

F1

Το TOGG, το τούρκικο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, πήρε τους δρόμους

Featured

Hyundai i20 N







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup