Το Hybrid-Air, το νέου τύπου υβριδικό σύστημα που εξελίσσει η PSA με την Bosch και στο οποίο η ενέργεια που ανακτάται στην επιβράδυνση αποθηκεύεται από το υδραυλικό μέρος του συστήματος, που αποτελείται από μια αντλία και έναν κινητήρα, σε μια δεξαμενή υψηλής πίεσης, δοκιμάζεται ήδη εντατικά στο δρόμο.
Ο λόγος για τον οποίο ο Γάλλοι και επιμένουν και επενδύουν στη συγκεκριμένη λύση είναι το σημαντικά χαμηλότερο κόστος της σε σχέση με ένα συμβατικό υβριδικό σύστημα, γεγονός που έχει ιδιαίτερο αντίκτυπο στα μικρά αυτοκίνητα. Παράλληλα μπορεί ο χρόνος λειτουργίας της υβριδικής υποβοήθησης εδώ να είναι αισθητά πιο μικρός από την άλλη όμως χρησιμοποιείται πιο συχνά, μια και η δεξαμενή με τον πεπιεσμένο αέρα γεμίζει πολύ γρήγορα και όχι μετά από ώρες φόρτωσης όπως στα ηλεκτρικά. Οι μηχανικοί της PSA ισχυρίζονται πως με τον τρόπο αυτό αυτοκίνητο εξοπλισμένο με Hybrid Air μπορεί να κινηθεί ακόμα και στο 80% του χρόνου του μέσα στην πόλη με μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Στις περιπτώσεις αυτές στους 82 ίππους του τρικύλινδρου diesel προστίθενται, για όσο χρόνο διαρκεί η υπερ-πλήρωση και οι 41 υβριδικοί ίπποι.
Γιάννης Σκουφής