Οι υποθαλάσσιες σήραγγες δεν είναι κάτι το καινούργιο, όμως το να «κρεμάς» ένα διπλό τούνελ με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, αφήνοντάς το να αιωρείται μέσα στη θάλασσα, είναι κάτι τελείως διαφορετικό. Ακριβέστερα μοναδικό, μιας και θα είναι η πρώτη φορά που θα γίνει προσπάθεια να κατασκευαστεί κάτι ανάλογο.
Το εγχείρημα θα λάβει χώρα στη Νορβηγία και για την ένωση του Kristiansand με το Trondheim, μίας διαδρομής διάρκειας 21 ωρών, που με την ολοκλήρωση του έργου θα μειωθεί σε περίπου 10 ώρες.
Η πρόταση αυτή, που έχει προϋπολογισμό 22,7 δις ευρώ, έγινε μεν δεκτή από την κυβέρνηση της χώρας, δεν παύει όμως να αποτελεί ένα πολύ σοβαρό στοίχημα για τους Νορβηγούς μηχανικούς, που έχουν μία σειρά προβλημάτων να διαχειριστούν. Όπως τη στεγανότητα, τη σταθερότητα, την αντίσταση στην όποια μετακίνηση, σε κάθε καιρό, ρεύματα και κυματισμό, καθώς και την αντοχή σε περίπτωση πρόσκρουσης κάποιου πλοίου με έναν πλωτήρα.
Εφόσον αυτά λυθούν τότε το όλο σχέδιο θα μπορεί να προχωρήσει και να είναι ένα από τα νέα θαύματα της μηχανικής. Ο προγραμματισμός του πάντως κάνει λογο για το 2035…
Γιάννης Σκουφής