Η Mercedes-Benz W196 R, ένα από τα πλέον θρυλικά αγωνιστικά αυτοκίνητα, πουλήθηκε σε δημοπρασία έναντι 51,1 εκατομμυρίων ευρώ. Το εντυπωσιακό αυτό ποσό την καθιστά πέρα από το πιο ακριβό αγωνιστικό και το δεύτερο ακριβότερο αυτοκίνητο που έχει αλλάξει χέρια.
Το διάσημο «Ασημένιο Βέλος», που είχε οδηγήσει ο θρυλικός Juan Manuel Fangio, βρήκε νέο ιδιοκτήτη στο πλαίσιο μιας αποκλειστικής δημοπρασίας της RM Sotheby’s στο Μουσείο της Mercedes-Benz.
Η εκδήλωση συγκέντρωσε το ενδιαφέρον συλλεκτών από όλο τον κόσμο, με τις προσφορές να ξεπερνούν τις αρχικές εκτιμήσεις των 50 εκατομμυρίων ευρώ. Η διαδικασία της δημοπρασίας υπήρξε έντονη, με τις προσφορές να αυξάνονται ραγδαία από τα 20 εκατ. ευρώ στα 30 και στη συνέχεια στα 40 έως ότου απέμειναν δύο επίδοξοι αγοραστές να διεκδικούν το αυτοκίνητο.
Η τελική προσφορά διαμορφώθηκε στα 46 εκατ. ευρώ, ενώ με τις προμήθειες το συνολικό ποσό ανήλθε στα 51,155 εκατ. ευρώ.
Από το 1965, η W 196 R βρισκόταν στη συλλογή του Indianapolis Motor Speedway Museum, το οποίο αποφάσισε να τη διαθέσει προς πώληση στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης της συλλογής του. Πρόκειται για ένα εξαιρετικά σπάνιο αγωνιστικό αυτοκίνητο της Mercedes-Benz, καθώς ανήκει στα μόλις τέσσερα μοντέλα που κατασκευάστηκαν με αμάξωμα Streamliner. Μέχρι σήμερα, κανένα από αυτά δεν είχε βγει προς πώληση σε ιδιώτη.
Η ιστορία του συγκεκριμένου αυτοκινήτου είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με μεγάλες στιγμές του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Στις 30 Ιανουαρίου 1955, ο Juan Manuel Fangio οδήγησε τη W 196 R προς τη νίκη στο Grand Prix του Μπουένος Άιρες. Αργότερα, σε εκδοχή Stromlinienwagen (Streamliner), χρησιμοποιήθηκε από τον Stirling Moss στη Μόντσα, αν και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει λόγω μηχανικού προβλήματος. Παρόλα αυτά, το αυτοκίνητο παραμένει σύμβολο της αγωνιστικής δόξας της Mercedes-Benz.
Κάτω από το αεροδυναμικό του αμάξωμα, ο οχτακύλινδρος σε σειρά κινητήρας της W 196 R αποτέλεσε τεχνολογικό αριστούργημα για την εποχή του. Διαθέτοντας δεσμοδρομικό σύστημα βαλβίδων και απόδοση μεταξύ 260 και 290 ίππων, αντιπροσώπευε την αιχμή της μηχανολογίας τη δεκαετία του ‘50. Η ίδια τεχνολογία χρησιμοποιήθηκε και στην περίφημη Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé, το ακριβότερο αυτοκίνητο που έχει δημοπρατηθεί ποτέ, με τελική τιμή 135 εκατομμυρίων ευρώ.


Η πώληση της W 196 R επιβεβαιώνει την κυριαρχία της Mercedes-Benz στον χώρο των συλλεκτικών αυτοκινήτων. Ξεπερνώντας ακόμη και την Ferrari 330 LM/250 GTO, που είχε πωληθεί το 2023 για 51,7 εκατομμύρια δολάρια, η Mercedes συνεχίζει να καταρρίπτει ρεκόρ και να αναδεικνύει την αξία των ιστορικών της αγωνιστικών μοντέλων.
