Η i-Pace ήταν προφανώς μια από τις μεγάλες ελπίδες της Jaguar για να δείξει πως είναι στην πρώτη γραμμή των τεχνολογικών εξελίξεων. Και για να μπορέσει να διεκδικήσει ένα σημαντικό μερίδιο από τη διαγραφόμενη πίτα των ηλεκτρικών μοντέλων γενικά και των SUV ειδικά.
Για το σκοπό αυτό επενδύθηκαν στην i-Pace πολλά εκατομμύρια, όμως, όπως συμβαίνει ουκ ολίγες φορές, η θεωρία δεν συμβαδίζει με την πράξη και το επιθυμητό με το πραγματικό. Έτσι από τις αρχές Ιουνίου που έχει ξεκινήσει η διάθεσή της έχουν πουληθεί μόλις 558 αυτοκίνητα και μάλιστα με φθίνουσα τάση, μιας και τον Αύγουστο οι πωλήσεις ανήλθαν σε μόλις 140 μονάδες.
Όπως είναι αναμενόμενο κυκλοφορούν ήδη φήμες πως υπάρχουν προβλήματα στην παραγωγή, ανάλογα με αυτά της Tesla. Αν ισχύει το παραπάνω ενδεχόμενα δεν θα μπορέσει να καλυφθεί η παραγγελία 3.500 i-Pace για την Ολλανδία και να προκύψουν νέα προβλήματα που θα επηρεάσουν και την διαθεσιμότητα του ηλεκτρικού SUV και στις ΗΠΑ.
Η κάλυψη της ολλανδικής παραγγελίας είναι κατά κάποιον τρόπο και ένας αγώνας ενάντια στο χρόνο, μιας και από 1 Ιανουαρίου 2019 αλλάζει ο τρόπος φορολόγησης των ηλεκτρικών μοντέλων στη συγκεκριμένη χώρα. Και η επιβάρυνση του 4% που ισχύει τώρα θα εφαρμόζεται για τις πρώτες 50.000 ευρώ της τιμής. Από κει και πάνω ο συντελεστής θα γίνει 22%, γεγονός που θα ανεβάσει και άλλο τις τιμές των ηλεκτρικών μοντέλων στην Ολλανδία και φυσικά θα κάνει την i-Pace, που κοστίζει σαφώς πάνω από τις 50.000 ευρώ, ακόμα πιο ακριβή. Και λιγότερο ελκυστική για ένα κοινό που δεν δείχνει διατεθειμένο να εκταμιεύσει 70.000 και πλέον ευρώ για να αποκτήσει ένα ηλεκτρικό crossover…
Γιάννης Σκουφής
#Jaguar‘s global retail sales of its #iPace all electric model reached just 140 in August according to Tata Motors data
YTD 558
A Jaguar spokesperson told me that UK deliveries would begin in August pic.twitter.com/hwyJ5bIi9b
— Matthias Schmidt (@auto_schmidt) September 7, 2018