Σύνδεση

Audi

AUDI: ΝΕΟ INTERFACE ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥ ΟΔΗΓΟΥ

Η Audi παρουσίασε στη CES ένα νέο σύστημα infotainment, το οποίο αποτελείται από μεγάλες οθόνες με ανάδραση, τοποθετημένο στο E-Tron Quattro Concept. Ουσιαστικά πρόκειται για το επόμενο βήμα μετά τον ψηφιακό πίνακα οργάνων που πρωτο- εμφανίστηκε στο ΤΤ, όπου και περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό και πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο interface επικοινωνίας ανθρώπου και μηχανής (Human Machine Interface- HMI), η βασική οθόνη του οποίου βρίσκεται ακριβώς μπροστά από τον οδηγό. Σε σχέση με την προηγούμενη εκδοχή του συστήματος η ποιότητα της εικόνας έχει βελτιωθεί κατακόρυφα χάρη στην αύξηση της ανάλυσης της οθόνης των 14,1 ιντσών στα 2.240x720 pixel. Ενδιαφέρον είναι πως εδώ τα κλασικά στρογγυλά όργανα δεν θα υπάρχουν ούτε ως εικονικά και η απεικόνιση των πάντων θα είναι αποκλειστικά και μόνο ψηφιακή. Παράλληλα ο έλεγχος του συστήματος γίνεται μέσω επιφανειών αφής στο τιμόνι, οι οποίες έχουν αντικαταστήσει πλήρως τους διακόπτες και τα μπουτόν, ενώ επιβεβαιώνουν τις επιλογές μέσω δόνησης.

Audi-HMI-Infotainment-CES-2016-5

Δεξιά από το τιμόνι υπάρχει μια άλλη, τραπεζοειδής οθόνη αφής, από την οποία γίνεται ο έλεγχος του συστήματος πλοήγησης αλλά και η επιλογή της πηγής για τα media. Η εισαγωγή στοιχείων γίνεται με το αυτοκίνητο σταματημένο και με την προβολή ενός πληκτρολογίου στη συγκεκριμένη οθόνη, ενώ όταν το αυτοκίνητο κινείται το σύστημα αναγνωρίζει το γραφικό χαρακτήρα του οδηγού.

Μια επιπλέον οθόνη 8,4 ιντσών με ιδιαίτερα μεγάλη ανάλυση (2.560×1.600 Pixel) χρησιμεύει για τον έλεγχο του συστήματος κλιματισμού, καθώς και 4 επιπλέον λειτουργιών, τις οποίες επιλέγει ο οδηγός. Η παρουσία της φυσικά καταργεί κι άλλους διακόπτες, ενώ το HMI φυσικά και μπορεί να συνδεθεί με smartphones, που ταυτόχρονα μπορούν στην κατάλληλη θήκη να φορτιστούν και επαγωγικά.

Audi FitDriver - Features

Η επόμενη κατεύθυνση προς την οποία κινείται η Audi είναι η αποφόρτιση της υγείας του οδηγού, που. επιτυγχάνεται με το να φτάνει στο τέλος της εκάστοτε διαδρομής  χαλαρός και όχι εκνευρισμένος Το σύστημα λέγεται Audi Fit Drive, συνεργάζεται με ένα σύστημα ελέγχου της φυσικής κατάστασης όπως το FitBit ή με το Apple Watch, που μετρούν παραμέτρους όπως τους παλμούς της καρδιάς ή τη θερμοκρασία του σώματος και προσαρμόζουν ανάλογα τον τρόπο λειτουργίας των διαφόρων συστημάτων του αυτοκινήτου.

Παράλληλα όταν τα επίπεδα του στρες έχουν ανέβει το αυτοκίνητο μπορεί, πάντα σύμφωνα με την Audi, να δίνει συμβουλές π.χ. για τη σωστή αναπνοή ή να προτείνει ένα διάλειμμα. Το όλο ονομάζεται Biofeedback και έχει αρκετά κοινά με την εφαρμογή Runtastic, που ίσως γνωρίζετε, ενώ αν αυτός ο συνεχής έλεγχος αποδειχθεί χρήσιμος στο αυτοκίνητο θα αποδειχθεί στην πορεία. Νόημα και μεγάλη αξία θα είχε πάντως αν σε ακραίες καταστάσεις, π.χ. στην περίπτωση που ο οδηγός πάθει έμφραγμα, το αυτοκίνητο θα μπορούσε να ακινητοποιηθεί μόνο του και με ασφάλεια.

Γιάννης Σκουφής

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ξέρετε πόσο καίει μια Bugatti Chiron;

Bugatti

Πόσο πωλείται ένας κινητήρας V10 της Formula 1;

F1

F1 Γκραν Πρι Μεξικό: η έξυπνη τακτική της Mercedes έδωσε τη νίκη στο Hamilton

F1

H 1.200 turbo των 100 ίππων είναι η πιο ισορροπημένη έκδοση του ολοκαίνουργιου Peugeot 208

Featured




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup