Σύνδεση

Featured

Το νέο Hyundai Kona θέλει να πρωταγωνιστήσει

Η παρουσία της Hyundai στην κλάση των μικρών SUV, της λεγόμενης κατηγορίας B, ήταν απλά θέμα χρόνου. Ειδικά από τη στιγμή που αφενός δηλώνει το παρόν και μάλιστα με επιτυχία εδώ και χρόνια στα πιο μεγάλα και αφετέρου η συγκεκριμένη κλάση είναι από τις πιο δημοφιλής παγκοσμίως.

Φυσικά και η Hyundai έχει φιλοδοξίες για το Kona, ακριβώς όπως έχει και τη φιλοδοξία και το στόχο να γίνει η πρώτη ασιατική μάρκα στην Ευρώπη έως το 2021 και βέβαια στα πλαίσια αυτού του στόχου δεν μπορεί να αγνοήσει τη συγκεκριμένη κατηγορία των SUV. Και προκειμένου η παρουσία της να είναι όσο το δυνατόν πιο αναβαθμισμένη επέλεξε για βάση του Kona το πλαίσιο ενός από τα μεσαία μοντέλα της, του Elantra.

Παράλληλα αισθητικά ακολούθησε ένα δρόμο που μπορεί να μην είναι αποδεκτός από όλους και με την πρώτη ματιά αλλά από την άλλη είναι πρωτότυπος και εξασφαλίζει την άμεση αναγνώριση και το ιδιαίτερο στυλ. Βασικό χαρακτηριστικό της εικόνας του η επέκταση των πλευρικών προστατευτικών τόσο στη μάσκα όσο και στο πίσω μέρος και μάλιστα και γύρω από τα αντίστοιχα φωτιστικά σώματα. Με τον τρόπο αυτό πάντως δημιουργείται μια αίσθηση στιβαρότητας που τονίζει τον off road προσανατολισμό του.

Από εκεί και πέρα ιδιαίτερα γνωρίσματά του είναι η διπλή διάταξη των προβολέων και η σχετικά χαμηλά τοποθετημένη μάσκα της εταιρείας, στην τελευταία της, πιο σύγχρονη παραλλαγή. Ταυτόχρονα υπάρχει και η δυνατότητα διχρωμίας του αμαξώματος, με συνολικά 28 συνδυασμούς που συμβάλλει στην εξατομίκευση.

Με μήκος σχεδόν 4,17 μέτρων το Kona αφενός τοποθετείται στην καρδιά της κατηγορίας των μικρών SUV και αφετέρου παραμένει ευέλικτο μέσα στην πόλη και ως εκ τούτου πρακτικό. Παράλληλα πρακτικό είναι και λόγω των χώρων του -εδώ παίζει ρόλο και το σχετικά μεγάλο μεταξόνιο των 2,60 μέτρων. Έτσι υπάρχει άνεση ακόμα και για πέντε επιβάτες, ενώ το πορτμπαγκάζ κυμαίνεται από τα 361 έως τα 1.143 λίτρα. Παράλληλα υπάρχουν αρκετές θέσεις και θήκες για μικροαντικείμενα, ενώ ο διάκοσμος είναι σύγχρονος, με καλή ποιότητα υλικών και προσοχή στη λεπτομέρεια.

Φυσικά και δεν λείπουν οι δυνατότητες διασύνδεσης smartphones, η οθόνη αφής των μέχρι και 8,0 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, τα συστήματα υποβοήθησης που αποτελούν το Hyundai SmartSense, το όχι συνηθισμένο στην κατηγορία HUD και ένα upper class ηχοσύστημα της αμερικάνικης Krell.

Οι μηχανικοί των Κορεατών πάντως δεν επέλεξαν το συγκεκριμένο πλαίσιο μόνο για να εξασφαλίσουν χώρους, αλλά και για την στιβαρότητά του, που αποτελεί και τη βάση για μια καλή οδική συμπεριφορά.

Πράγματι το Kona δίνει την αίσθηση και είναι ένα ιδιαίτερα στιβαρό αυτοκίνητο, με αποτέλεσμα στο εσωτερικό του να μην ακούγονται θόρυβοι και τριγμοί -ενδεικτικό αυτό και για την ποιότητα κατασκευής του- ενώ αποδεικνύεται ευχάριστο και στο δρόμο. Με περιορισμένες κλίσεις στις στροφές, με ικανοποιητικό επίπεδο άνεσης, με ένα καλό σε αίσθηση σύστημα διεύθυνσης και με πολύ καλά επίπεδα πρόσφυσης. Για όποιον θέλει ακόμα περισσότερα εκτός από τις προσθιοκίνητες εκδόσεις που οδηγήσαμε υπάρχουν και οι τετρακλίνητες, κάτι επίσης όχι αυτονόητο στη συγκεκριμένη κατηγορία.

Αρωγός του προφίλ του Kona και ο turbo των 1.000 κυβικών που κινούσε το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε στην αθηναϊκή Ριβιέρα. Το τρικύλινδρο σύνολο των 120 ίππων είναι αρκούντως πολιτισμένο, ενώ δε δείχνει, ακόμα και αν πιεστεί σημαντικά, να δυσκολεύεται να κινήσει το πεντάθυρο αμάξωμα των 1.230 και άτι κιλών. Για όσους θέλουν περισσότερη ισχύ και ακόμα καλύτερες επιδόσεις υπάρχει ο τετρακύλινδρος, επίσης turbo, των 1.600 κυβικών και των 177 ίππων, που συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις και τετρακίνηση.

Με αυτόματο κιβώτιο ανάλογων προδιαγραφών συνδυάζεται και η κορυφαία έκδοση των 136 ίππων του ολοκαίνουργιου diesel των 1.600 κυβικών, ενώ εδώ η τετρακίνηση είναι προαιρετική. Όσο για τη βασική εκδοχή του κινητήρα πετρελαίου αποδίδει 115 ίππους.

Το νέο και όπως είπαμε (δικαίως) φιλόδοξο Hyundai εικόνα είναι διαθέσιμο με τα επίπεδα εξοπλισμού Style, Premium και Distinctive και οι τιμές του με τον κινητήρα των 1.000 κυβικών ξεκινούν από τις 16.590 ευρώ.

Γιάννης Σκουφής

HYUNDAI KONA 1.0 T-GDI (120 PS)
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.165×1.800×1.565 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.600 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 361- 1.143 λίτρα
Βάρος: 1.233 κιλά
Κινητήρας: 998 κ.εκ., 3 κύλινδροι, turbo βενζίνης
Ισχύς: 120 PS/ 6.000 σ.α.λ.
Ροπή: 172 Nm/ 1.500- 4.000 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 12,0”, 181 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση (επίσημη): 5,3 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 119 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 107 €
Τιμή: από 16.590 €

Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργακης

[ngg_images source=”galleries” container_ids=”4192″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”120″ thumbnail_height=”90″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”0″ number_of_columns=”0″ ajax_pagination=”1″ show_all_in_lightbox=”1″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”0″ slideshow_link_text=”[Show as slideshow]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]

 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Featured