Σύνδεση

Honda

HONDA NSS 300 FORZA ΜΕ ΑΚΡΩΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ

Ένα ακόμα 300αρι στη μεσαία κατηγορία GT, που ευελπιστεί να πάρει σημαντικό μερίδιο εκεί όπου ο ανταγωνισμός είναι σκληρός. Μεγάλο του πλεονέκτημα; Το φτερό της Honda!

Είναι νέο, είναι υψηλών προδιαγραφών και διαθέτει κινητήρα ιδανικό για μεγάλες αποστάσεις, μέσα κι έξω από την πόλη. Κάτω από τη σέλα του χωρούν δύο κράνη (ένα τύπου jet κι ένα full face) και ο υποψήφιος αγοραστής έχει να επιλέξει ανάμεσα σε έκδοση με στάνταρ το σύστημα συνδυασμένων φρένων CBS και, προαιρετικά, με το μοναδικό Combined ABS της Honda.

Πλαίσιο-Φρένα

Υιοθετώντας καταχωρημένη τεχνολογία της Honda, είναι χωρισμένο σε δύο τμήματα (άκαμπτο και εύκαμπτο) τα οποία είναι εναρμονισμένα μεταξύ τους μετά από μηχανολογικές αναλύσεις σε υπολογιστικά συστήματα (CAE, Computer Aided Engineering).

Με τη χρήση ενός ελαστικού συνδέσμου στην κάτω βάση του κινητήρα, η στιβαρότητα του πλαισίου βελτιστοποιήθηκε, παρέχοντας εξαιρετική αίσθηση στον αναβάτη και περιορίζοντας τους κραδασμούς. Χάρη στη μη χρήση ατσάλινης πλάκας ενίσχυσης, το πλαίσιο είναι κατά 10% ελαφρύτερο από εκείνο του προηγούμενου μοντέλου.

Η γωνία κάστερ και το ίχνος είναι στις 27° και στα 89 χλστ αντίστοιχα, με το μεταξόνιο στα 1.546 χλστ. και το συνολικό βάρος στα 192 κιλά. Οι ζάντες από χυτό αλουμίνιο (14” μπροστά, 13” πίσω) φορούν ελαστικά 120/70-14 και 140/70-13, εξασφαλίζοντας υψηλά επίπεδα σταθερότητας και πρόσφυσης. Τα φρένα αποτελούνται από μονό δίσκο 256 χλστ. με διπίστονη δαγκάνα μπροστά και δίσκο 240 χλστ. πίσω, με μονοπίστονη δαγκάνα.

Honda-NSS-300-Forza-05

Η χαμηλή θέση οδήγησης (716 χλστ.) καθιστά το Forza ιδιαίτερα εύκολο στο χειρισμό του, ενώ το περιορισμένο πλάτος (580 χλστ.) και ο στενός χώρος για τα πόδια, το βοηθούν στην πυκνή κίνηση. Η ίδια η σέλα είναι εργονομικά φτιαγμένη, παρέχοντας άνεση εν κινήσει, ενώ επιτρέπει να πατάνε με ευκολία τα πόδια στο έδαφος. Τα μασπιέ του συνεπιβάτη είναι αναδιπλούμενα, ενώ μια μεγάλη χειρολαβή από πρεσαριστό αλουμίνιο είναι βιδωμένη στο πίσω μέρος.

Η τοποθέτηση μπαγαζιέρας ή άλλου αξεσουάρ στο πίσω μέρος προϋποθέτει μόνο την αφαίρεση ενός τμήματος της πίσω σχάρας. Η αυτονομία με ένα γέμισμα του ρεζερβουάρ των 11,6 λίτρων είναι περί τα 350 χιλιόμετρα, χάρη στη χαμηλή κατανάλωση που εγγυάται η Honda και που μεταφράζεται σε 30,8 χλμ./λίτρο βενζίνης (μέτρηση WMTC).

Η τάπα του ρεζερβουάρ ανοίγει από διακόπτη που βρίσκεται δίπλα στο διακόπτη της σέλας, ενώ το διπλό ντουλαπάκι στο εσωτερικό του φέρινγκ είναι εύκολα προσβάσιμο. Στα αριστερά υπάρχει αρκετός χώρος για μικροαντικείμενα, ο οποίος ανοίγει και κλειδώνει από ένα διακόπτη δίπλα στον κεντρικό. Εκεί βρίσκεται και παροχή 12V καθώς και δυνατότητα σύνδεσης έξτρα αξεσουάρ.

Ο πλήρης πίνακας οργάνων περιλαμβάνει ταχύμετρο, ρολόι, διπλό χιλιομετρητή, δείκτες στάθμης καυσίμου και θερμοκρασίας νερού, καθώς και προειδοποιητική λυχνία χαμηλής στάθμης λαδιού. Τα αλάρμ λειτουργούν και με τον κεντρικό διακόπτη κλειστό, ενώ για επιπλέον ευκολία, πέρα από κεντρικό σταντ, υπάρχει και πλαϊνό στο στάνταρ εξοπλισμό.

Διπλά φώτα 35/35W στο υψηλής απόδοσης πολυεδρικό σώμα, παρέχουν επαρκή φωτισμό τη νύχτα, ενώ τα φώτα ημέρας των 5W συμπληρώνουν το «πρόσωπο» του Forza 300.

Στο στάνταρ εξοπλισμό διατίθεται το immobilizer HISS της Honda, που είναι ένα αποδεδειγμένα εξαιρετικό αντικλεπτικό σύστημα. Αν το τσιπάκι που είναι ενσωματωμένο στο κλειδί δεν ταιριάζει με το τσιπάκι στην κεντρική μονάδα διαχείρισης του κινητήρα, ο τελευταίος δεν ξεκινά. Χάρη στο ηλεκτρονικό κλείδωμα, ο κινητήρας ξεκινά αποκλειστικά και μόνο με το κατάλληλο κλειδί. Ακόμη κι αν παρακαμφθεί με καλωδίωση ή αντικατασταθεί η μονάδα του κεντρικού διακόπτη, ο κινητήρας δεν εκκινεί, γιατί ο «εγκέφαλός» του έχει τον έλεγχο.

Honda-NSS-300-Forza-07

Ο κινητήρας είναι υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος, χωρητικότητας 279 κ.εκ. και με 1ΕΕΚ. Βασίζεται στο πολυδοκιμασμένο σύνολο του SH 300i, με χαρακτηριστικά απόδοσης ρυθμισμένα για εξαιρετική οικονομία καυσίμου. Τα ζύγωθρα («κοκοράκια») βαλβίδων χαμηλών τριβών, τα κουζινέτα στροφαλοφόρου και το κλειστό μπλοκ του κινητήρα συνεπάγονται αξιοπιστία και μακροζωϊα.

Το σχήμα του θαλάμου καύσης σχεδιάστηκε με γνώμονα την προσεκτική διαχείριση των καυσαερίων. Οι αυλοί εισαγωγής και εξαγωγής έχουν την ίδια διάμετρο στο μεσαίο τμήμα τους, για μειωμένη καύση. Ανάλογα έχει ρυθμιστεί και ο χρονισμός των βαλβίδων, ενώ έχει χρησιμοποιηθεί μπουζί με εκτεταμένο ηλεκτρόδιο (projected) και μεγάλη διάρκεια ζωής.

Το σύστημα μετάδοσης V-Matic περιλαμβάνει φυγοκεντρικό συμπλέκτη, με σχέσεις που ευνοούν την άμεση απόκριση στο γκάζι από τις χαμηλές στροφές και την επιτάχυνση. Ιμάντας αναλαμβάνει την τελική μετάδοση κίνησης.

Χάρη στο υψηλής απόδοσης σύστημα ψεκασμού PGM-FI, ο κινητήρας πληροί τις αντιρρυπαντικές προδιαγραφές Euro 3 και διαθέτει μία δευτερεύουσα παροχή αέρα (AI), αισθητήρα οξυγόνου, καθώς και διπλοπύρηνο καταλύτη στην εξάτμιση. Η μέγιστη ισχύς είναι 25,5 ίπποι στις 7.500 σ.α.λ. και η μέγιστη ροπή 26 Nm στις 5.000.

Με το Honda Forza τα διαθέσιμα γνήσια αξεσουάρ είναι τα εξής: Ζελατίνα, μπαγαζιέρα 45 λίτρων, μπαγαζιέρα 35 λίτρων, βάση μπαγαζιέρας, θερμαινόμενα γκριπ, αντικλεπτικό σύστημα Averto και προστατευτικό κάλυμμα δικύκλου.

Θα το βρείτε σε 3 χρωματισμούς (λευκό πέρλα, μαύρο μεταλλικό και ασημί μεταλλικό) στην τιμή των 5.690 ευρώ.

Νίκος Βιτσιλάκης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured

Τα νέα αγωνιστικά του WRC δεν θα είναι υβριδικά!

Featured