Σύνδεση

Featured

H VW ANAKOΙΝΩΝΕΙ ΤΟ… ΤΕΛΟΣ ΣΤΟ DOWNSIZING!

Η εταιρία που ουσιαστικά ξεκίνησε και στήριξε με όλες της τις δυνάμεις την τάση του downsizing φαίνεται ότι το ξανασκέφεται. Και μάλιστα να υποστηρίζει ότι η τάση αυτή πολύ σύντομα θα αποτελέσει παρελθόν για την αυτοκινητοβιομηχανία, κυρίως στους μικρούς κινητήρες.

Σε δηλώσεις που έκανε ο επικεφαλής της VW Herbert Diess έκανε σαφές ότι σιγά-σιγά αυτή η τάση θα αποτελέσει παρελθόν, και σύντομα οι κινητήρες θα αρχίσουν και πάλι να μεγαλώνουν σε κυβισμό. “Η τάση του downsizing έχει ξεπεραστεί” είπε συγκεκριμένα, δηλώνοντας παράλληλα το “κοινό μυστικό” που γνωρίζουμε όλοι μας. Ότι δηλαδή οι πραγματικές τιμές εκπομπές ρύπων αυξάνονται όσο τα κυβικά μειώνονται.

downsizing-1

Η αντίληψη αυτή είναι γενικά γνωστή, καθώς οι μικροί κινητήρες ήταν έτσι φτιαγμένοι ώστε να βγάζουν τα επιθυμητά αποτελέσματα μόνο σε συνθήκες εργαστηρίου. Σε πραγματικές συνθήκες όμως τα πράγματα ήταν εντελώς διαφορετικά -κάτι που γνωρίζουμε και από τις καταναλώσεις που παίρνουμε στις δοκιμές μας- κάτι που με βάση τις νέες μεθόδους μέτρησης ρύπων σε κανονικές συνθήκες οδήγησης προφανώς θα φέρει στην επιφάνεια τις αδυναμίες των μικρών κινητήρων και γενικότερα της φιλοσοφίας του downsizing.

Η αλλαγή αυτή αρχίζει να διαφαίνεται με την υιοθέτηση για το ανανεωμένο Golf του κινητήρα των 1,5 λίτρων TSI σε αντικατάσταση του 1,4 TSI. Ενώ όπως συμπλήρωσε ο Diess η VW θα συνεχίζει να παράγει τον τρικύλινδρο 1.0 TSI όμως η τάση είναι και αυτά τα μικρά μοτέρ να αποκτήσουν σταδιακά μεγαλύτερο κυβισμό. Όπως μάλιστα σημείωσε η εταιρία του δεν θα κατασκευάσει πλέον μικρότερα μοτέρ από τον 1.0 βενζίνης και τον 1,6 πετρελαίου.

Πάντως όπως υποστηρίζουν αρκετοί υπάρχει μεγάλο πεδίο για μείωση της χωρητικότητας των κινητήρων και την αντικατάσταση κάποιων μεγάλων V8 με έναν μικρότερο και πιο αποδοτικό εξακύλινδρο, κάτι που όπως λένε οι φήμες θα συμβεί με το καινούργιο R8. Στην πράξη πάντως, ο Diess αναγνωρίζει ότι όλη η “φασαρία” του downsizing ήταν ένα κόλπο του μάρκετινγκ των εταιριών το οποίο πλέον έκανε τον κύκλο του.

Το μόνο κέρδος που ίσως αφήσει είναι ότι πλέον έχει αποκτηθεί μία εξαιρετική τεχνογνωσία στην κατασκευή μικρών κινητήρων εσωτερικής καύσης, που πιθανόν να αποδειχθεί χρήσιμη -σε συνδυασμό με τις μπαταρίες- στον νέο κύκλο της αυτοκινητοβιομηχανίας που ανοίγεται αυτό τον καιρό: τα υβριδικά και πάσης φύσεως και τεχνοτροπίας ΕV αυτοκίνητα. Ο καιρός θα δείξει αν και πάλι μπαίνουμε σε έναν νέο κύκλο μιας “μόδας” η οποία μετά από χρόνια θα μας ανακοινωθεί πόσο αχρείαστη ήταν…

Παναγιώτης Τριτάρης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αυτό είναι το καινούργιο Lancia Ypsilon!

Featured

Πόσο κοστίζει το νέο Honda CR-V στην Ελλάδα;

Honda

Αυτή είναι η ανανεωμένη Skoda Octavia

Featured

To νέο Ford Puma είναι ακόμα καλύτερο

Featured