Ο Luca de Meo, Διευθύνων Σύμβουλος της Renault, τάσσεται υπέρ μιας συλλογικής προσπάθειας μεταξύ των Ευρωπαίων κατασκευαστών αυτοκινήτων για τη δημιουργία ενός μοντέλου παραγωγής που θα μοιάζει με την “Airbus” για την ανάπτυξη και παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων.
Με τον αυξανόμενο ανταγωνισμό από τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες και τις ανησυχίες σχετικά με την οικονομική προσιτότητα των ηλεκτρικών, ο de Meo τόνισε την ανάγκη για καινοτόμες λύσεις.
Μιλώντας στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, όπου η Renault παρουσίασε το συμπαγές EV Renault 5 με τιμή περίπου 25.000 ευρώ για τη διαμόρφωση της κατώτερης κατηγορίας, ο de Meo πρότεινε ότι οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούσαν να μοιραστούν το κόστος ανάπτυξης και παραγωγής σχηματίζοντας μια κοινοπραξία, παρόμοια με το επιτυχημένο μοντέλο της Airbus στην αεροπορική βιομηχανία.
“Πρέπει να είμαστε δημιουργικοί για να βρούμε μια λύση”, δήλωσε ο de Meo, υπογραμμίζοντας τα πιθανά οφέλη από τις κοινές επενδύσεις και τη μείωση του κόστους μεταξύ των εταίρων, όπως η συνεργασία που παρατηρείται στην κοινοπραξία της Airbus.
Υπογράμμισε τη σημασία της δημιουργίας μιας αλυσίδας στην Ευρώπη που θα περιλαμβάνει μπαταρίες, ηλεκτροκινητήρες και ηλεκτρονικά, αντικατοπτρίζοντας την προσέγγιση της Κίνας με κυβερνητική υποστήριξη.
Η Renault συμμετέχει ενεργά σε πρωτοβουλίες για οικονομικά προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σκοπεύοντας να λανσάρει την επόμενη γενιά του αυτοκινήτου πόλης Twingo ως ηλεκτρικό αυτοκίνητο ευρωπαϊκής κατασκευής με τιμή κάτω των 20.000 ευρώ.
Ο De Meo ανέφερε τις τρέχουσες συζητήσεις με τον Όμιλο Volkswagen για την πιθανή κοινή αξιοποίηση της πλατφόρμας Twingo, η οποία βασίζεται στην αρχιτεκτονική AmpR Small που χρησιμοποιείται επίσης στο Renault 5, ενσωματώνοντας οικονομικά αποδοτικές μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP).
Ως πρόεδρος της ACEA, της ευρωπαϊκής ομάδας πίεσης της αυτοκινητοβιομηχανίας στις Βρυξέλλες, ο de Meo τάχθηκε υπέρ της μεγαλύτερης ευελιξίας στους κανονισμούς της ΕΕ για τα μικρά αυτοκίνητα, προτείνοντας μέτρα όπως η απελευθέρωση των ιαπωνικών μικροαυτοκινήτων “kei” στις αστικές περιοχές.
Επιπλέον, πρότεινε τη διερεύνηση εναλλακτικών λύσεων στην τρέχουσα προσέγγιση bonus malus, όπως η μείωση του φόρου προστιθέμενης αξίας στα μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρίες μικρότερες από 30 κιλοβατώρες ή η προσφορά δωρεάν στάθμευσης στις πόλεις.