Σύνδεση

Featured

H Porsche δηλώνει ότι είναι ακόμα νωρίς για μία ηλεκτρική 911

Μπορεί όλοι να στρέφονται προς την ηλεκτροκίνηση, δεν λείπουν όμως και οι εταιρίες που εκφράζουν φωναχτά τους ενδοιασμούς τους για τα υπεραισιόδοξα σενάρια. Ανάμεσά τους και η Porsche, η οποία από τι μια αναγνωρίζει ότι το μέλλον ανήκει στην ηλεκτροκίνηση, όμως έχει σοβαρές ενστάσεις για το επίπεδο της τεχνολογίας αυτή την στιγμή και το πόσο γρήγορα μπορεί να εξελιχθεί.

Προς το παρόν η Porsche έχει επενδύσει όλες τις της δυνάμεις στο Mission E, το πρώτο ηλεκτρικό της μοντέλο, το οποίο αν όλα εξελιχθούν βάσει προγράμματος θα παρουσιαστεί προς τα τέλη της δεκαετίας που διανύουμε. Όμως η εταιρία υποστηρίζει ότι δεν έχει την δυνατότητα να “εξηλεκτρίσει” όλη την γκάμα των μοντέλων της, καθώς η τεχνολογία των μπαταριών είναι ανεπαρκής αυτή την στιγμή για να καλύψουν τις ανάγκες ενός σπορ μοντέλου.

Και το πρόβλημα δεν είναι μόνο η αυτονομία (που σε γρήγορη οδήγηση εξαντλείται γρήγορα, αυτά που ακούμε για 500-600 χιλιόμετρα είναι με ταχύτητες… τραμ!) αλλά και το βάρος των συσσωρευτών, που σίγουρα αλλάζουν την δυναμική ισορροπία του αυτοκινήτου και δρα ανασταλτικά στις επιδόσεις.

Όλα αυτά, ωστόσο, θα αλλάξουν με την έλευση των solid-state μπαταριών. «Βλέπουμε την πιθανότητα η νέα τεχνολογία μπαταριών να μπορεί να αλλάξει το παιχνίδι ξανά, αυτή όμως βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη» δήλωσε ο Michael Steiner, επί κεφαλής του τμήματος έρευνας και εξέλιξης της εταιρίας. Οι Solid-state συσσωρευτές, όπως προδίδει και η ονομασία τους, θα φέρουν στερεούς αντί για υγρούς ηλεκτρολύτες. Αυτοί θα είναι ελαφρύτεροι, θα προσφέρουν υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα, θα φορτίζουν γρηγορότερα, ενώ θα είναι και θερμικά πιο σταθεροί.

Μέχρι να γίνει αυτό -και να είναι εφαρμόσιμο σε ευρεία κλίμακα- είναι προφανές ότι οι εταιρίες που κατασκευάζουν σπορ μοντέλα θα παραμείνουν μακριά από την ηλεκτρική μανία, και μόνο κάποιες υβριδικές εκδοχές της όλης ιστορίας θα κάνουν την εμφάνισή τους. Η Porsche πάντως υποστηρίζει με βεβαιότητα ότι θα χρειαστεί πάνω από μία δεκαετία για να μπορέσει να εξεταστεί το ενδεχόμενο μιας πλήρως ηλεκτρικής 911.

Και μάλλον ξέρει πολύ καλύτερα από όλους τους “ιεραπόστολους” της ηλεκτροκίνησης που βιάζονται απελπιστικά να φέρουν στο προσκήνιο μια τεχνολογία που εμφανώς έχει σημαντικά προβλήματα για μαζική χρήση και την αντικατάσταση των κινητήρων εσωτερικής καύσης μέσα σε διάστημα λίγων ετών.

Παναγιώτης Τριτάρης

 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Πόσο πωλείται ένας κινητήρας V10 της Formula 1;

F1

Ξέρετε πόσο καίει μια Bugatti Chiron;

Bugatti

F1 Γκραν Πρι Μεξικό: η έξυπνη τακτική της Mercedes έδωσε τη νίκη στο Hamilton

F1

Γιατί αυτό το παλιό ρώσικο φορτηγό είναι ότι πιο απίστευτο κυκλοφορεί; (Video)

Featured




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup