Τον Απρίλιο του 1971 η Mercedes παρουσίασε ένα από τα πιο όμορφα ανοιχτά αυτοκίνητα στην ιστορία, την 350 SL με τον κωδικό R107.
H SL αυτή ήταν η τρίτη στην σειρά, μετά την πρώτη SL W198 με τις πόρτες που άνοιγαν σαν φτερά γλάρου (με παραγωγή 1954-1963) και την πιο συμβατική W113 στην δεύτερη γενιά (1963-1971).
Το 1971 παρουσιάστηκε η R107, η πρώτη SL με V8 κινητήρα, η οποία έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1989.
Στα 18 χρόνια της ζωής της έκανε αρκετά facelift, είχε αρκετές καινοτομίες ασφάλειας και τεχνολογίας όπως ζώνη απορρόφησης σε περίπτωση πρόσκρουσης, ρεζερβουάρ πάνω από τον πίσω άξονα, κολόνες από χάλυβα και μετά το 1980 σύστημα ABS και αερόσακο οδηγού.
Ο κινητήρας V8 ήταν στα 3,5 λίτρα με απόδοση στους 200 ίππους, ενώ στην 450 SL με τον V8 των 4,5 λίτρων ανέβαινε στα 225 άλογα.
Αυτή η έκδοση κυκλοφορούσε μόνο στις ΗΠΑ και αργότερα προστέθηκε η εξακύλινδρη σε σειρά έκδοση 280 SL με 185 ίππους. Υπήρξαν διάφορες V8 εκδόσεις και προς την δύση της η R107 απέκτησε τον μεγαλύτερο V8 των 5,5 λίτρων.
Στα 18 χρόνια που βρισκόταν στην παραγωγή, η Pagoda πωλήθηκε σε 237.287 κομμάτια, έχοντας συνεισφέρει και αυτή στην δημιουργία της σύγχρονης εικόνας της Mercedes ως εταιρίας κύρους και πολυτέλειας.
Είναι με διαφορά η πιο επιτυχημένη SL στην ιστορία και παραμένει ένα από τα πιο χαρακτηριστικά αυτοκίνητα της Mercedes αλλά και ένα μοντέλο που συνδέθηκε άρρηκτα με μία ολόκληρη εποχή.
