Σύνδεση

Chevrolet

ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ: Η GM ΠΑΡΑΔΕΧΕΤΑΙ ΠΩΣ ΟΙ ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ ΤΟΥ VOLT ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΧΑΣΟΥΝ 40% ΣΕ ΑΠΟΔΟΣΗ

Η άφιξη της ηλεκτροκίνησης στο λεξιλόγιο και την καθημερινότητα των αγοραστών αυτοκινήτου, φέρνει και μία αναπόφευκτη ακόμα παράμετρο. Τις “ιδιοτροπίες” των μπαταριών, που πέρα από τις μεγάλες απαιτήσει στην κατασκευή τους και του πόρους που απαιτούν έχουν και ένα εγγενές ελάττωμα: να χάνουν την απόδοσή τους με την πάροδο του χρόνου και μετά από πολλούς κύκλους φόρτισης-αποφόρτισης.

Αυτό το γνωστό φαινόμενο σε όλες τις συσκευές που έχουν μπαταρίες δεν θα μπορούσε να μην εμφανίζεται και στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Κάτι που έγινε και επίσημα παραδεκτό από την Chevrolet η οποία επισημαίνει μέσα στα έγγραφα για το ηλεκτροκίνητο Volt ότι μπορεί να χάσει έως και 40% της απόδοσής τους μέσα σε μία τυπική χρήση οκτώ ετών ή 100.000 μιλίων.

volt-battery-2

Η παραδοχή αυτή έγινε μέσα από το manual του αυτοκινήτου του οποίου ξεκινούν οι πωλήσεις στην Καλιφόρνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται μέσα στο συγκεκριμένο έντυπο “όπως και σε όλες τις άλλες μπαταρίες, έτσι και στις μπαταρίες του Volt μειώνεται σταδιακά η ικανότητά της να αποθηκεύει ενέργεια. Ανάλογα με την χρήση αυτή η μείωση μπορεί να ξεκινήσει από το 10% και να φθάσει έως και το 40% μέσα στην περίοδο της εγγύησης. Για οποιοδήποτε πρόβλημα εντοπίσει ο καταναλωτής, τα service της εταιρίας θα εξακριβώσουν αν το αυτοκίνητο βρίσκεται μέσα στις προδιαγραφές του”.

Με απλά μαθηματικά, είναι προφανές ότι οι ιδιοκτήτες θα χάσουν πάνω από 180 χιλιόμετρα σε αυτονομία (από τα περίπου 500 που ξεκινούν με Volt καινούργιο), και αυτό σίγουρα είναι κάτι που δεν το γνωρίζουν πολλοί, έστω και αν υπάρχουν κάποιες καλύψεις από την εγγύηση.

volt-battery-3

Στην περίπτωση της Tesla πάντως, παρά το γεγονός ότι αναγνωρίζεται αυτό το φαινόμενο και στα δικά της αυτοκίνητα, γίνεται ξεκάθαρο ότι δεν καλύπτεται από καμία μορφής εγγύηση. Το μόνο που κάνει η συγκεκριμένη εταιρία είναι να δίνει οδηγίες έτσι ώστε οι οδηγοί να βελτιστοποιούν τους κύκλους φόρτισης έτσι ώστε να μην χάσει σε δυναμικότητα η μπαταρία με την πάροδο του χρόνου.

Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για ένα πραγματικό πρόβλημα που όλες οι εταιρίες φαίνεται να αποσιωπούν σκοπίμως. Η κοινή εμπειρία με τις μπαταρίες κάθε είδους έχει δείξει ότι είναι ο αδύναμος κρίκος κάθε συσκευής, κάτι που η αυτοκινητοβιομηχανία μάλλον δεν είναι έτοιμη να αντιμετωπίσει. Πολύ δε περισσότερο οι καταναλωτές, οι οποίοι θα πρέπει να είναι ενημερωμένοι και με ξεκάθαρη αντίληψη για το τι ακριβώς θα συμβεί στο αυτοκίνητό τους όταν η μπαταρία αρχίσει να κάνει τα δικά της, εντός ή και εκτός εγγύησης.

Παναγιώτης Τριτάρης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Του είπαν πως τα Jeep πάνε παντού και αυτός το πήρε τοις μετρητοίς (Video)

Featured

Πόσο κοστίζει το Τoyota Yaris GR, η παραγωγή του οποίου είναι high tech, στην Ελλάδα; (Video)

Featured

Από πόσα ξεκινά το νέο Hyundai i20;

Featured

Απίστευτο ατύχημα με Nissan Navara που μπήκε ανάποδα σε αυτοκινητόδρομο (Video)

Nissan







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup