Σύνδεση

Featured

Η ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΘΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙ ΤΟΥΣ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ ΤΟ 2030

Με αργά αλλά συγκεκριμένα και μελετημένα βήματα (όπως η απόφαση για απαγόρευση των παλιών ντίζελ στις μεγάλες πόλεις), η Γερμανία προχωρά προς την κατεύθυνση της δημιουργίας μιας νέας εποχής για την αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας αλλά και τα αγοραστικά ήθη όλου του πλανήτη.

Έτσι όπως δημοσίευσε το έγκυρο περιοδικό Spiegel η Γερμανική κυβέρνηση μελετά σοβαρά το ενδεχόμενο να απαγορεύσει τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα από το 2030 και μετά. Μάλιστα το αρμόδιο ομοσπονδιακό όργανο πέρασε ήδη μία τέτοια ντιρεκτίβα, την οποία ήδη έχουν αρχίσει να πιέζουν και τις άλλες χώρες της ΕΕ να την μελετήσουν και εν τέλει να την υιοθετήσουν.

Παρά το ότι η συγκεκριμένη ντιρεκτίβα έχει ισχύ μόνο στην Γερμανία είναι προφανές ότι, ακόμα και αν δεν περάσει σε επίπεδο ΕΕ, θα έχει σημαντικό αντίκτυπο σε όλες τις χώρες της Ευρώης. Προς το παρόν, οι Γερμανοί ζητούν από τα αρμόδια όργανα της ΕΕ να μελετήσουν τις πρακτικές που ακολουθούνται τώρα σχετικά με την φορολόγηση των αυτοκινήτων και να ενισχύσουν στον μέγιστο δυνατό βαθμό τις “καθαρές” τεχνολογίες, σε μια προσπάθεια να πιέσουν τους καταναλωτές να αγοράσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Μέσα στις επιδιώξεις αυτής της ντιρεκτίβας είναι να πιεστούν όσο γίνεται περισσότερο οι χώρες που παρέχουν φορολογικές απαλλαγές στην αγορά αυτοκινήτων με κινητήρα ντίζελ, θέλοντας με αυτό τον τρόπο να τα καταστήσουν λιγότερο ελκυστικά στους καταναλωτές.

Προς το παρόν πάντως, οι κινητήρες εσωτερικής καύσης καλά κρατούν, και ακόμα και μέσα στην Γερμανία, οι ντίζελ είχαν ένα ποσοστό αγοράς της τάξης του 45,3%, όταν τα υβριδικά και ηλεκτρικά βρίσκονται στο μόλις 2,1%.

Όπως και να έχει πάντως, το σίγουρο είναι ότι είτε γιατί το θέλουν οι καιροί, είτε γιατί το απαιτούν οι βιομηχανίες, η τάση δείχνει ότι ο κινητήρας εσωτερικής καύσης όπως τον γνωρίζουμε μετράει αν όχι ημέρες, τουλάχιστον λίγες δεκαετίες. Ήδη πολλές χώρες της Ευρώπης σχεδιάζουν να απαγορεύσουν τα μη ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την κυκλοφορία στους δρόμους τους σε κάποια στιγμή στο άμεσο μέλλον (κάποιες μάλιστα το κάνουν από τώρα σε συγκεκριμένα σημεία, κέντρα πόλεων κ.λπ.), ενώ αντίστοιχη είναι και η εικόνα και στις ΗΠΑ με αρκετές πολιτείες να αποφασίζουν την σταδιακή απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης από τα αυτοκίνητα.

Σε ότι αφορά πάντως την Γερμανία, η απόφαση που πάρθηκε δεν αφορά -όπως διευκρινίζεται- την απαγόρευση κυκλοφορίας αλλά την παύση παραγωγής αυτοκινήτων με βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες μετά το 2030. Τα υπάρχοντα αυτοκίνητα θα συνεχίσουν να υπάρχουν για τουλάχιστον 20 χρόνια ακόμα, ίσως και περισσότερα.

Μας μένει λοιπόν τουλάχιστον μισός αιώνας (ιδίως εδώ στα νότια Βαλκάνια…) για να απολαμβάνουμε την θεία μελωδία των οκτανίων και της συμπίεσης, πριν μπλέξουμε με καλώδια, πρίζες και επιταχύνσεις στα… μουγκά.

Παναγιώτης Τριτάρης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Formula 1: Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2024

F1

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

Alfa Romeo: Τελικές δοκιμές της Milano που παρουσιάζεται στις 10 Απριλίου

Alfa Romeo