Σύνδεση

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

ΓΕΡΜΑΝΙΑ: ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΠΑΛΑΙΩΝ DIESEL ΣΤΙΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΠΟΛΕΙΣ

Η γερμανική κυβέρνηση εξετάζει σε 1 με 2 χρόνια να απαγορεύσει την κυκλοφορία των πιο παλιών diesel στις μεγάλες πόλεις που έχουν θέμα με την ατμοσφαιρική ρύπανση.

Οι πρώτες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για μη κυκλοφορία των πετρελαιοκίνητων οχημάτων που δεν πληρούν τις τελευταίες προδιαγραφές ρύπων Euro 6 -από το 2016 προβλέπουν όριο 0,080 στις εκπομπές NOx- στα κέντρα τους. Κάτι αντίστοιχο δηλαδή με ότι θεωρητικά ισχύει σήμερα στη χώρα μας, όπου στο κέντρο Αθήνας και Θεσσαλονίκης δεν επιτρέπεται να κυκλοφορούν τα diesel προδιαγραφής Euro 4 και παλαιότερα, ενώ από τα Euro 5 και 6 μόνο όσα εκπέμπουν λιγότερα από 140 γραμμάρια CO2 το χιλιόμετρο. Και λέμε θεωρητικά γιατί πρακτικά δεν υπάρχει κανένας απολύτως έλεγχος

Σύμφωνα με το Bloomberg τα diesel ναι μεν συμβάλλουν, λόγω της μικρότερης κατανάλωσης τους και των αντίστοιχα χαμηλών εκπομπών CO2, στη μείωση του φαινομένου του θερμοκηπίου, αλλά από την άλλη η μεγαλύτερη εκπομπή οξειδίων του αζώτου (NOx), ειδικά στα πιο παλιά οχήματα με τα ταλαιπωρημένα καταλυτικά συστήματα, έχουν επιφέρει περίπου 10.000 θανάτους στην Γερμανία, βάσει των στοιχείων της Ευρωπαϊκής Περιβαλλοντικής Επιτροπής.

Σύμφωνα με τα ενδεικτικά στοιχεία του γερμανικού συνδέσμου αυτοκινητοβιομηχανιών VDA, το 50% από τα 3 εκατομμύρια αυτοκίνητα που πωλούνται ετησίως στη Γερμανία είναι πετρελαιοκίνητα, ενώ ενδεικτικό είναι πως το 74% των ετήσιων πωλήσεων της BMW και το 67% της Audi αντιστοιχούν σε diesel. Μέχρι στιγμής μόλις το 33% των οχημάτων που κυκλοφορούν στους γερμανικούς δρόμους είναι Εuro 6, αν και ο VDA εκτιμά πως στα επόμενα 5 χρόνια τα μισά από τα συνολικά 14 εκατομμύρια που κυκλοφορούν εκεί θα αντικατασταθούν από νεότερης τεχνολογίας.

Ευτυχώς, στην χώρα μας η πετρελαιοκίνηση είναι κάτι σχετικά καινούργιο και τα περισσότερα diesel είναι Euro 6. Ωστόσο, έχει αυξηθεί σημαντικά το ποσοστό των εισαγόμενων μεταχειρισμένων ντίζελ και το πρόβλημα είναι έντονο με τα «γυρισμένα» χιλιόμετρα και τα παραποιημένα στοιχεία. Και αν ισχύσει το νέο μέτρο στην Γερμανία, ένα σημαντικό ποσοστό αυτών των ταλαιπωρημένων αυτοκινήτων θα έρθει στη χώρα μας, όπως επισήμανε πρόσφατα σε συνέντευξη Τύπου και ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ). Παράλληλα με την πάροδο των χρόνων θα παλιώνουν και τα diesel που έχουν αγοραστεί στην Ελλάδα και οι καταλυτικοί μετατροπείς τους θα γίνονται ολοένα και λιγότερο αποτελεσματικοί επιβαρύνοντας και άλλο το περιβάλλον και την ποιότητα ζωής στις μεγάλες πόλεις. Απόρροια και αυτό των περιορισμένων ελέγχων από τα ΚΤΕΟ…

Γιάννης Σκουφής

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αυτό είναι το καινούργιο Lancia Ypsilon!

Featured

Πόσο κοστίζει το νέο Honda CR-V στην Ελλάδα;

Honda

Αυτή είναι η ανανεωμένη Skoda Octavia

Featured

To νέο Ford Puma είναι ακόμα καλύτερο

Featured