Σύνδεση

Featured

H EE στοχεύει σε μείωση 30% του διοξειδίου του άνθρακα έως το 2030

 

Έντονες πιέσεις ασκεί η E.E. στις αυτοκινητοβιομηχανίες για να επιταχύνουν την μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μέσα στα επόμενα χρόνια. Συγκεκριμένα η Ε.Ε. φέρεται να προτείνει επιπλέον μείωση 30% των εκπομπών CO2 για κάθε νέο επιβατικό αυτοκίνητο και βαν που θα ταξινομείται στις ευρωπαϊκές αγορές.

Εδώ να πούμε πως το 2015 ο μέσος όρος εκπομπής CO2 για κάθε στόλο κατασκευαστή ήταν στα 130 γρ./χλμ., ενώ από το 2021 το όριο αυτό θα είναι στα 95 γρ./χλμ. Στην περίπτωση που ένας κατασκευαστής δεν καταφέρνει να πετύχει αυτό το μέσο όρο, τότε θα υπάρχει ποινή 95 ευρώ για κάθε επιπλέον γραμμάριο CO2 και για κάθε νέο αυτοκίνητο που θα πωλείται.

Τώρα, η μείωση κατά 30% πάνω στο όριο του 2021 αντιστοιχεί σε έναν μέσο όρο 66 γρ. CO2/χλμ., μία επίδοση που για να είναι ρεαλιστική θα μπορεί να είναι εφικτή μόνο με το λανσάρισμα ηλεκτρικών οχημάτων με μηδενική εκπομπή ρύπων που θα κατεβάζουν το μέσο όρο. Ο CEO της MercedesBenz, o Dieter Zetsche, δήλωσε πως ακόμη και 20% να είναι η μείωση στο μεσοδιάστημα από το 2021 έως το 2030, θα είναι πολύ απότομη.

Η πίεση πάντως για στροφή στην ηλεκτροκίνηση μπορεί να ακούγεται ωραία και οικολογική, όμως υπάρχουν δεκάδες προβλήματα που πρέπει να λυθούν, από το κόστος της τεχνολογίας των μπαταριών μέχρι την ύπαρξη ενός εκτεταμένου δικτύου για την φόρτισή τους. Από την άλλη βέβαια δεν είναι μόνο το αυτοκίνητο το οποίο μολύνει το περιβάλλον καθώς υπάρχουν δεκάδες ακόμα δραστηριότητες, όπως για παράδειγμα τα αεροπλάνα ή ακόμα και οι… αγελάδες, που κάνουν εξίσου μεγάλη ή και μεγαλύτερη ζημιά. Η αυτοκινητοβιομηχανία δείχνει ο εύκολος στόχος, όμως όπως φαίνεται τόσο δραστικές αλλαγές μέσα σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα είναι μάλλον εξαιρετικά δύσκολο να επιτευχθούν.

Παναγιώτης Τριτάρης

 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured

Τα νέα αγωνιστικά του WRC δεν θα είναι υβριδικά!

Featured