Σύνδεση

BMW

Η ΒMW ΘΑ… ΕΞΗΛΕΚΤΡΙΣΕΙ ΤΗΝ ΥΠΑΡΧΟΥΣΑ ΓΚΑΜΑ ΤΩΝ ΜΟΝΤΕΛΩΝ ΤΗΣ

Η BMW φαίνεται ότι θα ακολουθήσει έναν διαφορετικό δρόμο στην πορεία της προς την ηλεκτροκίνηση, καθώς είναι αποφασισμένη να προχωρήσει σε πρώτο στάδιο στην μετατροπή μεγάλου μέρους της γκάμας της σε ηλεκτρικά μοντέλα, και σε δεύτερη φάση (ή και παράλληλα) να εξελίσσει τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητά της.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρίας Harald Kruger ότι στόχος της εταιρίας είναι να παραμείνει επικερδής, φτιάχνοντας αυτοκίνητα που αρέσουν στους πελάτες της και πωλούνται σε μεγάλους αριθμούς. Όπως επισημαίνει: “Είμαστε σε μία φάση που η BMW μετατρέπεται από μία αυτοκινητοβιομηχανία σε μία εταιρία υψηλής τεχνολογίας. Κατά την διάρκεια αυτής της μετάβασης θα παραμείνουμε πιστοί σε έναν παράγοντα: να προσφέρουμε στους πελάτες μας ότι εκείνοι θέλουν”.

bmw-330e-iperformance1 (2)

Ο Kruger πιστεύει ότι η κούρσα για την ηλεκτροκίνηση μοιάζει περισσότερο με μαραθώνιο παρά με σπριντ. Και επιμένει ότι θα πρέπει η εταιρία του να κάνει αυτό που ξέρει καλύτερα, την ίδια στιγμή που θα δουλεύει πάνω στις λύσεις του μέλλοντος. Όπως λέει: “H BMW είναι αρκετά μεγάλη για να κάνει τις επενδύσεις που απαιτούνται για την ηλεκτροκίνηση και όλες τις νέες τεχνολογίες. Και θα το κάνει προσβλέποντας στην μεγαλύτερη δυνατή ευελιξία αλλά και να φέρει την ηλεκτροκίνηση σε νέα και πολύ υψηλά επίπεδα”.

Η επιλογή της BMW να ακολουθήσει λίγο πιο σταθερά βήματα σε σχέση με την Μercedes και την VW οι οποίες έχουν ήδη δημιουργήσει τις ξεχωριστές μάρκες για τα ηλεκτρικά τους αυτοκίνητα, ενέχει τον κίνδυνο να μείνει πίσω η BMW στις εξελίξεις σε ότι αφορά τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα.

Από την άλλη όμως, τα αυτοκίνητα EV αντιπροσωπεύουν αυτή την στιγμή κάτω από το 1% των παγκόσμιων πωλήσεων, ενώ έγκυροι αναλυτές πιστεύουν ότι το ανώτερο που μπορούν να φθάσουν έως το 2025 είναι έως και το 8%. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει αρκετός δρόμος ακόμα για να αποτελούν ένα επικερδές κομμάτι για κάθε εταιρία, και ίσως αυτή η τακτική της BMW να βγάλει υβριδικές εκδόσεις των μοντέλων που έχει στην γκάμα της να αποδειχθεί και η πιο σωστή.

Παράλληλα δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι είναι η πρώτη Γερμανική εταιρία που έδωσε τόση έμφαση στα ηλεκτρικά μοντέλα (με το i3 και το i8) ενώ συνεχίζει να δουλεύει πάνω στην εξέλιξη μοντέλων της σειράς “i” τα οποία θα παρουσιαστούν σταδιακά μέχρι το 2021. Η στρατηγική της σταδιακής εξέλιξης και όχι των βιαστικών κινήσεων ταιριάζει περισσότερο στο προφίλ της εταιρίας και ίσως αποδειχθεί και η πιο σωστή εμπορικά.

bmw-330e-iperformance1 (1)

Όπως μάλιστα λέει ο ίδιος ο Kruger: “Η απόφαση της BMW να προχωρήσει σταδιακά στη νέα εποχή είναι πιο ασφαλής σε εμπορικό επίπεδο. Δεν υπάρχει καμία απόδειξη ότι οι καταναλωτές μας χρειάζονται ένα ειδικά φτιαγμένο φουτουριστικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο και δεν θα προτιμήσουν μία υβριδική έκδοση της σειράς 3 με καλή αυτονομία στην μπαταρία της”.

Η στάση της BMW αν και κόντρα στο ρεύμα της βιασύνης που επικρατεί αυτή την στιγμή μοιάζει απόλυτα λογική και σοφά επιλεγμένη, καθώς τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα έχουν πολλά προβλήματα νεότητας να επιλύσουν ακόμα. Και έτσι όπως έχουν τα πράγματα, χρειάζεται τουλάχιστον μία ακόμα δεκαετία για να δούμε σημαντικές εξελίξεις σ’ αυτό το θέμα. Έως τότε, η BMW με την δική της τακτική είναι σίγουρο ότι θα μπορεί να απολαμβάνει τα καλά και των δύο κόσμων, χωρίς να ρισκάρει με κινήσεις που δεν θα είναι επικερδείς για την εταιρία και τους μετόχους της.

Παναγιώτης Τριτάρης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured

Τα νέα αγωνιστικά του WRC δεν θα είναι υβριδικά!

Featured