Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Η ΑΓΟΡΑ ΤΗΣ ΚΙΝΑΣ, ΚΛΕΙΔΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ

Μπορεί όλοι οι κατασκευαστές να έχουν στραφεί στον ένα ή στον άλλο βαθμό προς τα ηλεκτρικά και πάσης φύσεως EV οχήματα, όμως τα νούμερα των πωλήσεων είναι ακόμα πολύ χαμηλά. Και όλοι κοιτάζουν προς την πλευρά της Κίνας, καθώς όπως υποστηρίζουν ειδικοί αναλυτές, η τεράστια αυτή αγορά θα κρίνει το πόσο γρήγορα θα προχωρήσουν οι εξελίξεις στην ηλεκτροκίνηση.

Προς το παρόν, στην Ευρώπη, τα EV οχήματα αντιπροσωπεύουν περί το 1% των συνολικών πωλήσεων. Οι πιο σημαντικές αγορές είναι η Ολλανδία, η Νορβηγία και η Βρετανία. Τα κυρίαρχα μοντέλα είναι αυτή την στιγμή τα Renault Zoe, Nissan Leaf και η ηλεκτρική έκδοση του Mitsubishi Outlander. Τον Μάρτιο πάντως σημείωσαν άλλον ένα μήνα ρεκόρ σε άνοδο, καθώς σε κάποιες χώρες ενισχύθηκαν τα αντισταθμιστικά οφέλη που προσφέρει το κράτος.

A charging station for electric cars.  To fight the 'war on

Στην Αμερική υπάρχει επίσης μία ξεκάθαρη τάση σε νέους καταναλωτές να στραφούν προς τα ηλεκτρικά μοντέλα, με την Tesla να οδηγεί τις εξελίξεις και προσιτά μοντέλα όπως το Chevrolet Bolt να φέρνουν νέους αγοραστές σ’ αυτού του είδους τα αυτοκίνητα. Και στις ΗΠΑ πάντως το ποσοστό των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων είναι περίπου στο 1%, αν και η άνοδος σε ετήσια βάση ξεπερνά το 70% (κάτι που συμβαίνει και με τα υβριδικά).

Που όμως εδράζεται η αισιοδοξία των κατασκευαστών και οι ανακοινώσεις τους για δεκάδες νέα ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2025, καθώς τα προαναφερθέντα νούμερα δεν προδικάζουν κάποια εκρηκτική άνοδο σε πωλήσεις;

Η απάντηση βρίσκεται κατ’ αρχήν στους πολύ αυστηρούς κανονισμούς εκπομπών ρύπων, που μπορούν να φθάσουν ως μέσος όρος για τον στόλο της κάθε εταιρίας έως και τα 70 γραμ/χλμ μέχρι το 2025.

Ο δεύτερος παράγοντας είναι η αγορά της Κίνας, καθώς η κυβέρνηση της αχανούς χώρας ωθεί τις εξελίξεις προς την ηλεκτροκίνηση έχοντας να αντιμετωπίσει ένα τεράστιο πρόβλημα μόλυνσης του περιβάλλοντος τόσο από τα αυτοκίνητα όσο και από την εκρηκτική άνοδο της βιομηχανικής της παραγωγής.

china-2

Την προηγούμενη χρονιά πωλήθηκαν στην Κίνα 28 εκατομμύρια αυτοκίνητα ενώ το 2025 αναμένεται το νούμερο αυτό να ανέλθει στα 35 εκατομμύρια αυτοκίνητα τον χρόνο! Η κυβέρνηση στην Κίνα θέλει μέχρι εκείνη την χρονιά, το 20% των αυτοκινήτων που θα πωληθούν στην χώρα να είναι κάποιας μορφής EV, κάτι που σημαίνει γύρω στα 7 εκατομμύρια μονάδες μέσα σε ένα χρόνο.

Πρόκειται για ένα τεράστιο νούμερο σε σχέση με τα λιγότερο από 2 εκατομμύρια μονάδες που θα πωληθούν φέτος παγκοσμίως, και σε κάθε περίπτωση ένας πήχης που όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα ήθελαν να είναι σε θέση να εκμεταλλευτούν.

Το πρόβλημα που έχουν να αντιμετωπίσουν οι ξένες εταιρίες είναι η θέληση της κυβέρνησης να ενισχύσει την ντόπια βιομηχανία, κάτι που απαιτεί από τους μη Κινέζους κατασκευαστές να προχωρήσουν σε συνεργασίες χωρίς όμως ξεκάθαρο το οικονομικό και πολιτικό τοπίο.

china-3

Όπως και να έχει, είναι προφανές ότι η Κίνα κρατάει το κλειδί των εξελίξεων στον μεγαλύτερο μετασχηματισμό που γνώρισε η αυτοκινητοβιομηχανία στην ιστορία της.

Η μεγάλη αυτή αλλαγή η οποία μάλιστα γίνεται μέσα σε ελάχιστο χρόνο (για τα δεδομένα της βιομηχανίας) κρύβει πολλές εκπλήξεις και παγίδες για τους κατασκευαστές, και η παραμικρή λάθος εκτίμηση αυτή την στιγμή είναι πολύ πιθανό να αλλάξει και τον χάρτη των μεγάλων παικτών που γνωρίζουμε σήμερα στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Το σίγουρο είναι ότι όλα αλλάζουν με εξαιρετικά ταχείς ρυθμούς και οι προβλέψεις είναι παρακινδυνευμένες, ιδίως όταν όλα κρίνονται από μία αγορά όπως αυτή της Κίνας όπου το πολιτικό και το οικονομικό πεδίο είναι αρκετά εύθραυστο.

Παναγιώτης Τριτάρης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

H 1.200 turbo των 100 ίππων είναι η πιο ισορροπημένη έκδοση του ολοκαίνουργιου Peugeot 208

Featured

Δείτε πόσο κοστίζει το νέο Peugeot 2008 στη Γερμανία

Featured

Πόσο κοστίζουν τα Scala και Kamiq της Skoda που καταναλώνουν το φτηνό φυσικό αέριο;

Featured

To νέο Peugeot 2008 έγινε πιο SUV και πολύ πιο upper class

Featured




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup