Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Γιατί τα ηλεκτρικά έχουν τόσο περίεργα ονόματα;

Η άφιξη της ηλεκτροκίνησης έφερε μεταξύ άλλων και μεγάλους πονοκέφαλους στις εταιρίες σε τομείς που δεν περίμεναν.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν πλέον ένα δύσκολο έργο όσον αφορά την ονοματοδοσία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, γεγονός που οδηγεί στον πολλαπλασιασμό των ιδιόμορφων και μερικές φορές συγκεχυμένων ονομάτων.

Ενώ παραδοσιακά μοντέλα αυτοκινήτων, όπως η Porsche 911 και η Toyota Corolla, έχουν διατηρήσει την εμβληματική τους ονομασία όλα αυτά τα χρόνια, δεν μπορεί να ειπωθεί το ίδιο για τα Toyota bZ4X, Honda e:Ny1 και VW ID.3.

Η ονοματοδοσία ενός νέου αυτοκινήτου είναι ένα εγχείρημα υψηλού ρίσκου με μακροπρόθεσμες επιπτώσεις για κάθε εταιρεία. Ορισμένα ονόματα μοντέλων έχουν παραμείνει αμετάβλητα για δεκαετίες, αντιπροσωπεύοντας μια αίσθηση συνέπειας και αξιοπιστίας.

Ωστόσο, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες σπεύδουν να εξηλεκτρίσουν τη γκάμα τους, οι ανάγκες ονοματοδοσίας έχουν γίνει πιο πολύπλοκες. Τα ηλεκτρικά οχήματα ενσωματώνουν καθαρότερες και πιο αθόρυβες μεταφορές, ιδιότητες που τα στελέχη της εκάστοτε εταιρίας προσπαθούν να αποτυπώσουν σε πιασάρικα ονόματα. Δυστυχώς, τα αποτελέσματα συχνά δεν είναι τα προσδοκώμενα.

Για παράδειγμα, η ονομασία bZ4X της Toyota μπορεί να χάσει την επιδιωκόμενη σημασία της, όπου το “bZ” σημαίνει “πέραν των μηδενικών” εκπομπών και το “4” υποδηλώνει την τετρακίνηση. Παρόμοια σύγχυση προκύπτει όταν τα ηλεκτρικά μοντέλα έχουν ομοιότητα με τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα, όπως τα I-Pace και E-Pace της Jaguar.

Πολλές από αυτές τις ονομασίες στερούνται διακριτικότητας και ικανότητας απομνημόνευσης, σύμφωνα με το Automotive News, όντας πλέον χαμένες ευκαιρίες για αποτελεσματικό μάρκετινγκ.

Αν και το όνομα ενός αυτοκινήτου μπορεί να μην έχει και τόσο μεγάλη σημασία σε σύγκριση με παράγοντες όπως η τιμή, η γκάμα, τα χαρακτηριστικά και η αισθητική στη λήψη αποφάσεων από τους καταναλωτές, εξακολουθεί να παίζει καθοριστικό ρόλο στο image και στη διαμόρφωση της αντίληψης για το όχημα.

Ορισμένα επιτυχημένα ονόματα EV είναι φρέσκα, βασίζονται σε ουσιαστικά και είναι ευχάριστα στην προφορά. Ta Chevrolet Bolt, Cadillac Lyric, Hyundai Ioniq, Lucid Air, Fisker Ocean και Subaru Solterra είναι ενδεικτικά παραδείγματα επιτυχημένων ονομάτων.

Το Ariya της Nissan αντλεί έμπνευση από τα σανσκριτικά, υποδηλώνοντας ευγένεια, ενώ το Taycan της Porsche αποπνέει μυστήριο και δύναμη.

Περιπλέκοντας περαιτέρω τα πράγματα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες συχνά παρουσιάζουν πολλές εκδόσεις με το ίδιο όνομα. Για παράδειγμα, η γκάμα E-tron της Audi είναι μία χαρακτηριστική περίπτωση, με πολλά μοντέλα να μοιράζονται την ίδια ονομασία E-tron.

Η Mercedes αντιμετώπισε επίσης το πρόβλημα, προσθέτοντας πολυάριθμα μοντέλα EQ με διαφορετικούς συνδυασμούς γραμμάτων, μπερδεύοντας τους καταναλωτές και μην παρέχοντας ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα σε κάθε αυτοκίνητο.

Σε κάθε περίπτωση δεν είναι καθόλου εύκολο να βρει κάποιος το όνομα ενός αυτοκινήτου που θα είναι εύηχο και ευχάριστο σε όλο τον πλανήτη. Και τα δεκάδες μοντέλα που παρουσιάζονται κάθε χρονιά έχουν κάνει την κατάσταση ακόμα πιο δύσκολη. Παρ’ όλα αυτά η εμμονή ενός φουτουριστικού ονόματος μόνο και μόνο επειδή το όχημα είναι ηλεκτρικό, είναι σίγουρα ένας λάθος δρόμος. 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured

Τα νέα αγωνιστικά του WRC δεν θα είναι υβριδικά!

Featured