Ένα στα τέσσερα οχήματα που ελέγχθηκαν στην Κρήτη βεβαιώθηκε με τροχονομική παράβαση. Συγκεκριμένα στο πλαίσιο στοχευμένων ενεργειών και δράσεων, για την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων και την ασφαλή μετακίνηση οχημάτων και πολιτών, πραγματοποιήθηκαν κατά το διάστημα από 31 Ιουλίου έως και 06 Αυγούστου 2022 τροχονομικοί έλεγχοι στην περιφέρεια της Κρήτη.
Μάλιστα πραγματοποιήθηκαν εκτεταμένοι τροχονομικοί έλεγχοι σε οχήματα και οδηγούς, σε διάφορες περιοχές της Κρήτης, όπου ελέγχθηκαν συνολικά (12.113) οχήματα, και βεβαιώθηκαν (3.243) παραβάσεις, ως ακολούθως :
Υπερβολική Ταχύτητα | 372 | ||
Μη χρήση προστατευτικού κράνους | 328 | ||
Μη χρήση ζώνης ασφαλείας | 113 | ||
Οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος | 90 | ||
Χρήση κινητού τηλεφώνου | 130 | ||
Κίνηση στο αντίθετο ρεύμα | 49 | ||
Αντικανονικό προσπέρασμα | 70 | ||
Αντικανονικοί ελιγμοί | 96 | ||
Παραβίαση ερυθρού σηματοδότη | 16 | ||
Λοιπές παραβάσεις | 1.979 | ||
Οι παραπάνω παραβάσεις αναδεικνύουν τι πραγματικά φταίει για τα τροχαία ατυχήματα στην Κρήτη. Πρώτη αιτία παράβαση του ΚΟΚ η υπερβολική ταχύτητα, σε ένα δρόμο προβληματικό, με πολλά επικίνδυνα σημεία.
Την ίδια στιγμή μεγάλη μερίδα δεν έχει πεισθεί ακόμα για την χρηστικότητα του κράνους αλλά και των ζωνών ασφαλείας.
Τέτοια στατιστικά στοιχεία μόνο θλίψη μπορούν να προκαλέσουν για την συμπεριφορά των οδηγών, που δεν μπορούν να επικαλούνται μόνο την επικινδυνότητα του ΒΟΑΚ για τα τροχαία ατυχήματα στην Κρήτη. Και ο ΒΟΑΚ να γίνει στην Κρήτη, τα τροχαία θα εξακολουθούν να γίνονται στο επαρχιακό δίκτυο. Η μπαριέρα στη μέση του οδοστρώματος δεν θα απαλλάξει κανέναν οδηγό από τις προσωπικές του ευθύνες, ούτε μπορεί να αποτελέσει και ενισχυτικό παράγοντα επίδειξης οδηγικών ικανοτήτων.