Σύνδεση

Featured

Γιατί η BMW λέει ότι 600 χιλιόμετρα αυτονομίας στα ηλεκτρικά είναι αρκετά;

Αν και όλοι οι κατασκευαστές έχουν επιδοθεί σε έναν αγώνα για την μεγαλύτερη δυνατή αυτονομία, φθάνοντας και στα 1.000 και πλέον χιλιόμετρα με μία φόρτιση.

Η BMW όμως από την πλευρά της λέει ότι τα 600 χιλιόμετρα είναι αρκετά. Την δήλωση αυτή έκανε ο υπεύθυνος της νέας i4 David Ferrufino.

Αυτό που είπε είναι πως στόχος της BMW είναι να φτάσει τα 600 χιλιόμετρα με μια φόρτιση και πως δεν χρειάζεται η αυτονομία να πάει παραπάνω αφού πρέπει να συγκρατείται και το κόστος. Επίσης αναφέρθηκε και στα plug-in υβριδικά που θα μπορούσαν ανέβουν από τα 50-60 χλμ. στα 100 χλμ.

Το στέλεχος της BMW υποστηρίζει ότι με την εξέλιξη των μπαταριών αλλά και την επέκταση των δικτύων φόρτισης δεν είναι απαραίτητο ένα αυτοκίνητο να φθάνει σε υπερβολική αυτονομία. Ενώ σημασία αποκτά και ο χρόνος φόρτισης της κάθε μπαταρίας.

Σε σταθμό σούπερ φόρτισης 200 kW DC η i40 M50 μπορεί να φορτίσει στο 10%-80% μέσα σε 31 λεπτά. Όπως μπορείτε να δείτε στο παραπάνω σχήμα το ενδιαφέρον είναι πως η μπαταρία ξεκινά να φορτίζει στα περίπου 200 kW μέχρι το 1/4 του περιεχόμενου της.

Στη συνέχεια η ισχύς φόρτισης μειώνεται για πέσει στα 100 kW λίγο περίπου στα 2/4 (τα νούμερα είναι στο περίπου) για να πέσει στα 50 kW φτάνοντας στο 80%. Από εκεί και πέρα η φόρτιση είναι πολύ πιο αργή και δεν συστήνεται. Ειδικότερα σε φόρτιση DC (και γενικότερα σε φόρτιση AC) δεν συστήνεται πάνω από το 80% για λόγους μακροζωίας της μπαταρίας.

Για όποιον θέλει να κρατήσει την μπαταρία του σε καλή κατάσταση θα πρέπει να μην την αφήνει να πέφτει κάτω από το 20% και σπάνια να την φορτίζει πάνω από το 80%. Και αυτό ισχύει για όλες τις συσκευές με μπαταρίες ιόντων λιθίου, είτε αφορά αυτοκίνητα είτε άλλες φορητές συσκευές όπως κινητά τηλέφωνα ή λαπτοπ. Μία συνταγή πάντως που ελάχιστοι ακολουθούν, με τα ανάλογα αποτελέσματα, αν και στα αυτοκίνητα μάλλον η πτώση της απόδοσης θα χρειαστεί πολύ καιρό για να φανεί.

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured