Το πρόβλημα του υψηλού κόστους των υβριδικών συστημάτων φιλοδοξούν να λύσουν οι Schaeffler και η Continental, το οποίο εν μέρει οφείλεται και στην υψηλή τάση, της τάξης των 400V, με την οποία λειτουργούν τα υπάρχοντα συστήματα.
Έτσι λοιπόν οι δύο εταιρείες εξελίσσουν ένα ήπιο υβριδικό σύστημα (mild hybrid), που θα λειτουργεί με τάση 48V και θα συνδέεται μέσω μετασχηματιστή με το υπόλοιπο δίκτυο των 12V των αυτοκινήτων. Στο πρωτότυπο που λέγεται Gasoline Technology Car και είναι ένα μετασκευασμένο Ford Focus ο ηλεκτροκινητήρας συνδέεται μέσω ιμάντα με τον EcoBoost των 1.000 κυβικών τον οποίο και υποβοηθά, ειδικά στην επιτάχυνση από χαμηλά.
Παράλληλα τροφοδοτούνται και οι υπόλοιποι ηλεκτρικοί καταναλωτές, ενώ υπάρχουν και άλλα συστήματα, όπως το λεγόμενο coasting (αποσύμπλεξη του κινητήρα από τη μετάδοση στο ρολάρισμα), για ακόμα μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου. Η τελευταία μπορεί να φτάσει ακόμα και το 17%, σε σχέση με ένα αντίστοιχο συμβατικά μοντέλο.
Τα κυκλώματα των 48V μπορούν να έχουν φτάσει σε επίπεδο κανονικής παραγωγής μέσα στην επόμενη 5ετία, ενώ παράλληλα μπορούν να λειτουργήσουν ενισχυτικά ως προς τα υπάρχοντας κυκλώματα των 12V, που με την αύξηση των ηλεκτρικών καταναλωτών φτάνουν σιγά σιγά στα όριά τους.
Γιάννης Σκουφής