Σύνδεση

Featured

Ford: η τεχνολογία ACC μπορεί να περιορίσει τα λεγόμενα μποτιλιαρίσματα «φαντάσματα»

Το φαινόμενο της μαζικής εξόδου εκδρομέων κατά τους καλοκαιρινούς μήνες δεν συμβαίνει μόνο στην Ελλάδα, αλλά και σε πολλές χώρες της Ευρώπης. Στις περιπτώσεις αυτές συμβαίνουν τα λεγόμενα μποτιλιαρίσματα «φαντάσματα», ξαφνικά και από το πουθενά.

Αυτά τα δυσάρεστα μποτιλιαρίσματα συχνά προκαλούνται από ανθρώπινους παράγοντες -όπως οδηγοί που κάνουν «σφήνες» χωρίς φλας, οδηγούν αφηρημένα, υιοθετούν κακές οδηγικές συνήθειες, υστερούν σε ταχύτητα αντίδρασης, ή φρενάρουν χωρίς λόγο. Όταν ένας οδηγός φρενάρει, μπορεί να προκαλέσει μία αλυσιδωτή αντίδραση καθώς και οι άλλοι οδηγοί επιβραδύνουν, με αποτέλεσμα προοδευτικά να σταματά η ροή της κυκλοφορίας.

Τώρα, η Ford και οι ερευνητές του Vanderbilt University, ενός ιδιωτικού ερευνητικού πανεπιστημιακού ιδρύματος στο Tennessee, ΗΠΑ, έχουν αποδείξει ότι τέτοιες καθυστερήσεις θα μπορούσαν να ελαχιστοποιηθούν με την ευρεία χρήση της τεχνολογίας που ήδη προσφέρεται με τα οχήματα Ford, από το μικρό Fiesta μέχρι το Transit van.

Η τεχνολογία Adaptive Cruise Control (ACC) μπορεί αυτόματα να επιβραδύνει και να επιταχύνει το αυτοκίνητο, ώστε να εναρμονιστεί με την ταχύτητα του προπορευόμενοι οχήματος, χωρίς προσπάθεια ή διάσπαση της προσοχής του οδηγού.

«Ένα διασκεδαστικό ταξίδι καλοκαιρινών διακοπών με την οικογένεια μπορεί να από τη μία στιγμή στην άλλη να γίνει ανυπόφορο όταν η κυκλοφορία “σέρνεται” – και μάλιστα χωρίς σοβαρή αιτία» δήλωσε ο Torsten Wey, manager, Driver Assistance & Safety Technology, της Ford Ευρώπης. «Ενθαρρύνουμε τους ιδιοκτήτες Ford που έχουν Adaptive Cruise Control να το χρησιμοποιούν κατά τη διάρκεια των θερινών διακοπών με την ελπίδα αυτή η έξυπνη τεχνολογία σήμερα να αποτελέσει το πρώτο βήμα για τη διευκόλυνση των καθημερινών μετακινήσεων.»

Σε μία κλειστή πίστα δοκιμών της Ford, 36 οδηγοί προσομοίωσαν τη συνήθη κυκλοφορία στον αυτοκινητόδρομο χρησιμοποιώντας τεχνολογία ACC. Στη συνέχεια, οδήγησαν την ίδια διαδρομή, αλλά χωρίς την τεχνολογία ACC –που σημαίνει ότι έπρεπε οι ίδιοι να φρενάρουν και να επιταχύνουν το όχημα.

Τα αποτελέσματα: οχήματα με ενεργοποιημένο το ACC μείωσαν τις επιπτώσεις του φρεναρίσματος περισσότερο σε σχέση με εκείνα που δεν το είχαν ενεργοποιήσει. Ακόμα και με χρήση του ACC από το ένα στα τρία οχήματα, η δοκιμή εμφάνισε παρόμοια οφέλη για τη ροή της κυκλοφορίας. 

«Επί χρόνια, ερευνητές κυκλοφορίας και μηχανικοί εξετάζουν έξυπνες τεχνολογίες οχημάτων για μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης, είτε με οχήματα που μιλούν μεταξύ τους, είτε η με συστήματα που μπορούν να προβλέψουν τις οδικές συνθήκες,» δήλωσε ο Daniel Work, καθηγητής στο τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του Vanderbilt University. «Αυτή η δοκιμή μας έδωσε μία μοναδική ευκαιρία να κατανοήσουμε πώς οι τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού  μπορούν να χρησιμοποιούνται για να επηρεάζουν θετικά τη ροή της κυκλοφορίας.

Η Ford προσφέρει αυτή τη στιγμή Adaptive Cruise Control στο 80% της γκάμας επιβατικών και επαγγελματικών οχημάτων της εταιρίας στην Ευρώπη, και με το νέο Ford Focus λανσάρισε πρόσφατα μία βελτιωμένη έκδοση της τεχνολογίας αυτής με λειτουργίες όπως Stop & Go, Speed Sign Recognition και Lane-Centring για ξεκούραστη μετακίνηση σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας.

Ένα προηγούμενο ερευνητικό συνεργατικό πρόγραμμα με χρηματοδότηση από την Ε.Ε., υπό τη διεύθυνση του Κέντρου Έρευνας & Καινοτομίας της Ford στο Άαχεν, της Γερμανίας, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οχήματα εξοπλισμένα με ACC και τεχνολογία Forward Collision Warning μπορεί να αποτρέψει ή να μετριάσει τις επιπτώσεις σε περισσότερα από το 5% των τροχαίων οχημάτων που επιφέρουν τραυματισμούς, να γλιτώνει για τους οδηγούς πάνω από 3 εκατομμύρια ώρες εγκλωβισμού στην κυκλοφορία, αλλά και να μειώσει την κατανάλωση από τα επιβατικά οχήματα κατά 3%.

Περικλής Στέφος

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Formula 1: Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2024

F1

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

Alfa Romeo: Τελικές δοκιμές της Milano που παρουσιάζεται στις 10 Απριλίου

Alfa Romeo

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz