Σύνδεση

Featured

Αυτά είναι τα αρχικά σχέδια του Ford GT40, του αυτοκινήτου που στοίχειωσε τη Ferrari

Τα σκίτσα που βλέπετε δημιουργήθηκαν πριν από 57 ολόκληρα χρόνια, βρίσκονται στα αρχεία της Ford και είναι η πρώτη προσέγγιση του GT40. Το πιο εμβληματικού ίσως μοντέλου στην ιστορία της πολυεθνικής εταιρείας και του αυτοκινήτου που στοίχειωσε στην κυριολεξία τη Ferrari.

H ιστορία ξεκίνησε το 1960 όταν ο Henry Ford πίστευε πως ειδικά οι πιο νέοι αγοραστές αυτοκινήτων ενδιαφέρονταν για τους αγώνες αντοχής, μεταξύ αυτών και οι 24 Ώρες του Λε Μαν. Το πρόβλημα της συμμετοχής της εταιρείας του σε αυτούς ήταν πως οι αμερικανικές εταιρείες είχαν αποχωρήσει οικειοθελώς από το μηχανοκίνητο αθλητισμό το 1957 και έτσι δεν υπήρχε καν αγωνιστικό τμήμα. Πόσο μάλλον ειδικοί και τεχνογνωσία…

Έτσι το 1963 ο Ford, όπως μπορεί κανείς να δει και στην πρόσφατη ταινία Ford vs Ferrrari, προσπάθησε να αγοράσει την ιταλική εταιρεία που τότε κυριαρχούσε στους αγώνες αντοχής.

Η προσπάθεια όχι μόνο ναυάγησε αλλά δημιούργησε μια μεγάλη έχθρα ανάμεσα στο Henry Ford και τον Enzo Ferrari, με αποτέλεσμα ο πρώτος να αποφασίσει να προσπαθήσει  με κάθε τρόπο να πάρει το αίμα του πίσω στις πίστες. Κάτι που πέτυχε το 1965 στο Λε Μανς με ένα αμφισβητούμενο φώτο φίνις και τρία GT40 στις τρεις πρώτες θέσεις, ενώ από τότε η Ferrari δεν κέρδισε κανέναν αγώνα αντοχής.

Κάπως έτσι λοιπόν προέκυψε το GT40 με τον κινητήρα στο κέντρο, αλλά βέβαια από τα πρώτα σκίτσα του, που πιθανότατα είναι δημιουργίες του μηχανικού Roy Lynn, που ήταν και ο μόνος στη Ford που είχε τότε μια εμπειρία από τη συγκεκριμένη διάταξη, μέχρι το τελικό αγωνιστικό έγιναν πολλές αλλαγές.

Ταυτόχρονα κατασκευάστηκαν -το 1965 στη Μεγάλη Βρετανία- και κάποια αυτοκίνητα με έγκριση τύπου για κίνηση σε δημόσιους δρόμους. Η Ford αναφέρει πως ο αριθμός τους ήταν μόλις 94, με ιδιαίτερο χαρακτηριστικό τους το ύψος των μόλις 1,02 μέτρων, που αντιστοιχούν σε 40 ίντσες και από αυτό προκύπτει και η επωνυμία του.

Το αρχέτυπο GT40 με τον V8 των 4.700 κυβικών, ήταν πολύ δύσκολο στην πολιτική του έκδοση, μιας και η ψύξη του ήταν περιορισμένη και η ορατότητα από τη θέση του οδηγού ήταν πρακτικά μηδενική. Από το 2004 έως το 2005 η Ford κατασκεύασε ένα δεύτερo GT40 με έναν V8 5,4 λίτρων με μηχανικό υπερσυμπιεστή ενώ το 2017 παρουσιάστηκε το τρέχον με το high tech χαρακτήρα.

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Του είπαν πως τα Jeep πάνε παντού και αυτός το πήρε τοις μετρητοίς (Video)

Featured

Πόσο κοστίζει το Τoyota Yaris GR, η παραγωγή του οποίου είναι high tech, στην Ελλάδα; (Video)

Featured

Από πόσα ξεκινά το νέο Hyundai i20;

Featured

Απίστευτο ατύχημα με Nissan Navara που μπήκε ανάποδα σε αυτοκινητόδρομο (Video)

Nissan







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup