Προς τα τέλη της άνοιξης του 2014, το Μάιο δηλαδή, θα αρχίσει η ευρωπαϊκή καριέρα του μικρού SUV της Ford, του EcoSport, με τη γκάμα του να περιλαμβάνει τρεις κινητήρες.
Βασικός θεωρείται ο τετρακύλινδρος βενζίνης των 1.500 κυβικών, ο οποίος αποδίδει 112 ίππους, εξασφαλίζει μια τελική λίγο πάνω από τα 170, έχει μέση κατανάλωση 6,3 λίτρα και εκπομπές CO2 149 γραμμαρίων.
Κορυφαίο σύνολο βενζίνης, προς το παρόν τουλάχιστον, είναι ο βραβευμένος τρικύλινδρος 1.000άρης EcoBoost με τους 125 ίππους, που συνολικά έχει να επιδείξει καλύτερες τιμές από τον ατμοσφαιρικό 1.500: τελική 180, κατανάλωση 5,3 και CO2 123 γραμμάρια. Ακόμα πιο οικονομικός θα είναι ο 1.500 diesel των 90 ίππων, με μέση κατανάλωση 4,6 λίτρων, CO2 120 και τελική 160.
Ο εξοπλισμός του Ford EcoBoost θα περιλαμβάνει 7 αερόσακους, αλλά τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας και το AppLink για το infotainment θα χρεώνονται επιπλέον. Όλες οι εκδόσεις θα είναι προσθιοκίνητες, όπως συμβαίνει άλλωστε και με τους άμεσους ανταγωνιστές του όπως το Renault Captur, τα αναμενόμενα Peugeot 2008 και Honda Vezel και τα Opel Mokka και Chevrolet Trax, που βέβαια έχουν και τετρακίνητες εκδοχές. Οι τιμές του μικρού SUV της Ford στη Γερμανία θα ξεκινούν από 19.200 ευρώ για το βασικό όπως είπαμε 1.5 βενζίνης, ενώ το 1.0 EcoBoost θα είναι περίπου 1.000 ευρώ πιο ακριβό. Στην Ελλάδα, ειδικά με απόσυρση, αναμένεται να κυμαίνονται σε ελαφρώς πιο χαμηλά επίπεδα.
Γιάννης Σκουφής