Σύνδεση

BMW

H Shell μετέχει στο δίκτυο ταχυφορτιστών Ionity των Ford, Daimler, BMW και VW

BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company and the Volkswagen Group with Audi and Porsche today announced joint venture IONITY that will develop and implement a High-Power Charging (HPC) network for electric vehicles across Europe. Launching approximately 400 HPC stations by 2020, IONITY will make long-distance journeys easier and marks an important step for electric vehicles.

Το πρόγραμμα IONITY έχει έδρα το Μόναχο και υπεύθυνοι του project είναι οι Michael Hajesch (CEO) και Marcus Groll (COO) με συνεργάτες τις εταιρίες Tank & Rast, Circle K και OMV. Αξιοσημείωτο είναι πως τα ιδρυτικά μέλη (BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company και Volkswagen Group) έχουν ισόποση συμμετοχή και ταυτόχρονα ανοιχτή είσοδος για την συμμετοχή και άλλων κατασκευαστών με στόχο την διεύρυνση του δικτύου.

Στόχος είναι η κατασκευή ενός δικτύου από 400 σταθμούς φόρτισης ξεκινώντας με τον εγκαινιασμό 20 δημόσιων σταθμών μέσα στο 2017 που θα βρίσκονται σε κομβικά σημεία μεγάλων δρόμων στην Γερμανία, στη Νορβηγία και στην Αυστρία σε απόσταση ανά 120 χιλιόμετρα. Από το 2018 θα προστεθούν ακόμη 100 σημεία ώστε να παρέχεται η δυνατότητα στους κατόχους ηλεκτρικών αυτοκινήτων η κίνηση σε μεγάλες αποστάσεις και μέσα σε ένα λογικό χρόνο φόρτισης (υπολογίστε τουλάχιστον μισή ώρα).

Το κάθε σημείο θα έχει ισχύ έως 310 kW ώστε να καλύπτονται και οι μελλοντικές απαιτήσεις, ενώ ο αριθμός των 400 σημείων (σύμφωνα με το ευρωπαϊκό πρότυπο φόρτισης Combined Charging System) έχει τοποθετηθεί χρονικά για το 2020. Ενδεικτικά, το δίκτυο ταχείας φόρτισης της Tesla έχει ισχύ έως 145 kW και με ισχύ φόρτισης 120 kW (για λόγους ασφαλείας) ένα Model S (90 kWh) χρειάζεται περίπου 30 λεπτά για να φορτίσει στο 50% και θεωρητική αυτονομία 270 χιλιομέτρων.

Για μία καλύτερη εικόνα να αναφέρουμε πως το Wallbox (ταχυφορτιστής για το σπίτι) της BMW ισχύος 11 kW χρειάζεται περίπου 3 ώρες για να προσφέρει αυτονομία 180 χιλιομέτρων (πέντε φορές ταχύτερα από ένα συμβατικό δίκτυο). Βέβαια όσο πιο πολύ ανεβαίνει η ισχύς φόρτισης τίθεται και το θέμα της διάρκειας ζωής της μπαταρίας η οποία δεν της αρέσει καθόλου να πιέζεται (ενεργειακά).

Στην περίπτωση των Smart ED (μπαταρία 17,6 kWh, αυτονομία έως 160 χλμ.) με το στάνταρ φορτιστή των 4,6 kW, σε δίκτυο 220V και σε Wallbox (εντοιχιζόμενη μονάδα υποδοχής φόρτισης για οικιακή χρήση που πωλείται ξεχωριστά από το αυτοκίνητο), o χρόνος φόρτισης είναι στις 3,5 ώρες. Εδώ να πούμε πως η επόμενη γενιά Smart θα είναι μόνο ηλεκτροκίνητη δίχως συμβατικές εκδόσεις.

Η πρώτη προσθήκη στο αρχικό σχήμα των τεσσάρων κατασκευαστών είναι η Shell, η οποία θα μετέχει με την κατασκευή 80 σημείων φόρτισης μέγιστης ισχύος 350 kW σε υπάρχοντα πρατήρια της σε Βρετανία, Γαλλία, Σλοβακία, Σλοβενία, Ουγγαρία, Πολωνία, Τσεχία, Αυστρία και Ολλανδία, ενώ στην Γερμανία υπάρχει πλάνο για επιπλέον 20. Φυσικά η χώρα μας δεν περιλαμβάνεται στο παραπάνω πλάνο λόγω των σχεδόν ανύπαρκτων πωλήσεων ηλεκτρικών μοντέλων, ενώ ο κάθε φορτιστής θα «σηκώνει» έως 6 αυτοκίνητα που θα μπορούν να φορτίσουν ταυτόχρονα και σε λιγότερο από μισή ώρα, ανάλογα φυσικά με την τεχνολογία της μπαταρίας.

Nίκος Μαρινόπουλος

 

 

 

 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Formula 1: Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2024

F1

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured