Η Μazda τα τελευταία χρόνια είναι πρακτικά απούσα από την ελληνική αγορά αυτοκινήτου, κάτι που οφείλεται στην πολύ κακή κατάσταση της ΕΛΜΑ, της επίσημης αντιπροσωπείας της μάρκας στη χώρα μας από το 1982. Ενδεικτικά για αυτό και τα νούμερα του τελευταίου ισολογισμού της το 2012, ο οποίος την παρουσιάζει να έχει τζίρο 13 εκατομμυρίων ευρώ (από 40 το 2011), ζημιές 23 εκατομμυρίων, αρνητικά ίδια κεφάλαια 30 εκατομμύρια και βραχυπρόθεσμο τραπεζικό δανεισμό 116 εκατομμυρίων ευρώ. Οι υποχρεώσεις της ΕΛΜΑ προς το προσωπικό, ανέρχονται σε 5 εκατομμύρια ευρώ.
Από αυτήν την άποψη λοιπόν η κατάθεση αίτησης πτώχευσης της τελευταίας, η οποία πρέπει πρώτα να γίνει αποδεκτή, δεν ήταν φυσικά έκπληξη.
Ως είθισται σε αυτές τις περιπτώσεις η Mazda Ευρώπης θα καλύψει τους κατόχους μοντέλων της μάρκας στη χώρα μας σε ότι αφορά ανταλλακτικά και εγγυήσεις. Ειδικά οι εγγυήσεις αφορούν λίγα αυτοκίνητα και ιδιοκτήτες, καθώς όπως προαναφέραμε η Mazda είναι ουσιαστικά ανύπαρκτη στη χώρα μας.
Γιάννης Σκουφής
