Μια πρόσφατη ολλανδική μελέτη εξετάζει την επίδραση των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού (ADAS) στην οδική ασφάλεια, με έμφαση στο Adaptive Cruise Control (ACC).
Η έρευνα ανέλυσε δεδομένα από 28 διαφορετικά συστήματα, κατατάσσοντάς τα σε τέσσερις κατηγορίες: ενημερωτικά, προειδοποιητικά, παρεμβατικά και συστήματα άνεσης.
Τα περισσότερα ADAS είχαν θετικό αντίκτυπο, όπως η υποβοήθηση λωρίδας (-19,1% ατυχήματα) και η παρακολούθηση οδηγού (-14%).
Ωστόσο, το απλό cruise control (+12% ατυχήματα) και το ACC (+1,8% έως +8%) παρουσίασαν αυξημένο κίνδυνο σύγκρουσης.
Ο κύριος λόγος φαίνεται να είναι η απόσπαση προσοχής του οδηγού, καθώς η αίσθηση άνεσης οδηγεί σε μειωμένη εγρήγορση.
Επιπλέον, ορισμένα συστήματα ACC δεν αναγνωρίζουν σταματημένα οχήματα, αυξάνοντας τον κίνδυνο.
Παρά την τεχνολογική εξέλιξη, η έρευνα καταλήγει ότι η ανθρώπινη προσοχή παραμένει καθοριστική για την οδική ασφάλεια.
Τα ADAS μπορούν να βελτιώσουν την οδήγηση, αλλά δεν αντικαθιστούν την ανάγκη διαρκούς επίβλεψης από τον οδηγό.
