Η βρετανική εταιρεία Equipmake ασχολείται με την εξέλιξη ηλεκτροκινητήρων χρησιμοποιώντας κατά κύριο λόγο τη διάταξη Spοke (ακτίνα), σύμφωνα με την οποία οι μαγνήτες είναι έτσι τοποθετημένοι που κατά κάποιον τρόπο αποτελούν μια πλήμνη. Η συγκεκριμένη διάταξη επιτρέπει την ψύξη τους κατά τη λειτουργία, κάτι που εξασφαλίζει απόδοση όσο και μακροζωία.
Ο καινούργιος τους ηλεκτροκινητήρας ονομάζεται Ampere και για την κατασκευή του η Equipmake συνεργάζεται με την εταιρεία Hieta Technologies που έχει έδρα στο Μπρίστολ και ειδικεύεται στην κατασκευή μέσω 3D εξαρτημάτων χρησιμοποιώντας πούδρα μετάλλου.
Με τη μέθοδο αυτή μειώνεται και άλλο το βάρος του κινητήρα. Στόχος για τον κινητήρα αυτό καθαυτό -στη συνέχεια προστίθενται τα ηλεκτρονικά και η μετάδοση- είναι τα 10 κιλά βάρος και η απόδοση 22 kW, δηλαδή 30 ίππων ανά κιλό. Αυτό σημαίνει πως ο κινητήρα των φωτογραφιών μας που ζυγίζει 10 κιλά αποδίδει 300 ίππους. Τιμή αν μη τι άλλο εντυπωσιακή, ειδικά αν λάβει κανείς υπόψη πως η απόδοση των κινητήρων μόνιμου μαγνήτη που χρησιμοποιούνται σήμερα στην αυτοκινητοβιομηχανία είναι μόλις 5 kW ανά κιλό.
