Η διασύνδεση των μοντέλων της BMW, αλλά και των Mini και Rolls Royce, μέσω του Connected Drive ήταν μάλλον σε πιο υψηλά επίπεδα από ότι θα ήθελε η ίδια η γερμανική εταιρεία. Κι αυτό γιατί μέσω κάποιων κενών ασφαλείας έδινε τη δυνατότητα σε επιτήδειους, χωρίς την απαίτηση χρήσης ιδιαίτερου τεχνολογικού εξοπλισμού, να τα ξεκλειδώσουν με τη χρήση κινητού τηλεφώνου.
Το κενό αυτό αφορούσε συνολικά 2,2 εκατομμύρια αυτοκίνητα που διέθεταν το σύστημα και είχαν παραχθεί από τον Μάρτιο του 2010, ενώ τα κενά ασφαλείας εντοπίσθηκαν από τη γερμανική λέσχη αυτοκινήτου ADAC. H οποία ενημέρωσε σχετικά τη BMW η οποία έκανε τις απαιτούμενες αλλαγές, οι οποίες μάλιστα εγκαταστάθηκαν online.
Το όλο πρόβλημα ήταν ότι η μετάδοση δεδομένων μέσω κινητής τηλεφωνίας –χρησιμοποιείται προκειμένου να κοινοποιηθούν στοιχεία για το σέρβις στην εταιρεία αλλά και για τον έλεγχο του κλιματισμού και του κλειδώματος- ξεκλειδώματος μέσω smartphone– δεν ήταν τόσο καλά προστατευμένη όσο η χρήση του internet. Πλέον η μετάδοση όλων αυτών των δεδομένων γίνεται μέσω προστατευμένης σύνδεσης htpps, όπως π.χ. στο online banking.
Πάντως η BMW διαβεβαίωσε πως και πριν τις αλλαγές δεν ήταν δυνατή η πρόσβαση σε λειτουργίες που έχουν σχέση με την οδήγηση των αυτοκινήτων.
Γιάννης Σκουφής
