Σοβαρό πλήγμα για τον κλάδο του αυτοκινήτου στη χώρα μας θα είναι η μη εφαρμογή περαιτέρω του κινήτρου της απόσυρσης, εκτιμά ο Τάκης Θεοχαράκης, Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εισαγωγικής εταιρίας της NISSAN, στην Ελλάδα. Όπως σημειώνει, ήδη το πρώτο 2μηνο του έτους χάθηκε, εν αναμονή παράτασης του μέτρου, ενώ, αν από την αρχή (όταν έληξε, δηλαδή, την 31-12-2015), είχε ξεκαθαρισθεί ότι δεν θα ίσχυε ξανά, οι επιχειρήσεις θα είχαν, τουλάχιστον, προσαρμόσει την πολιτική τους και οι καταναλωτές θα ήξεραν που βαδίζουν. Σημειώνεται πως αν είχε κυλήσει ομαλά η αγορά, στο «χαμένο» πρώτο δίμηνο του 2016, θα έπρεπε να είχαν εκτελωνισθεί περί τα 15.000 αυτοκίνητα, αλλά, με το πάγωμά της οι εκτελωνισμοί δεν ξεπέρασαν, τελικά, τους 3.000.
Έτσι, τώρα, ανεξαρτήτως των εξελίξεων, η NISSAN θα απορροφήσει το κόστος υπέρ των πελατών που είχαν παραγγείλει αυτοκίνητο από την 1η Ιανουαρίου έως την Δευτέρα 29 Φεβρουαρίου, ώστε να μην υπάρξουν δυσαρεστημένοι κάτοχοι ή άλλες απώλειες στις ταξινομήσεις. Από εκεί και πέρα, για όλους θα ισχύσει ένας μόνον τιμοκατάλογος (χωρίς όφελος απόσυρσης), τουλάχιστον, μέχρι νεωτέρας.
Ο κ.Θεοχαράκης δίνει έμφαση στο γεγονός ότι, πέρυσι, αποσύρθηκαν, συνολικά, 83.000 αυτοκίνητα παλαιάς τεχνολογίας, παρέχοντας την ευκαιρία στους μεν αγοραστές να αποκτήσουν καινούργια επιβατικά, πιο ασφαλή, πιο οικονομικά και λιγότερο ρυπογόνα, αλλά και στις εταιρίες να «κρατηθούν» μετά τη δραματική πτώση των πωλήσεων την τελευταία 5ετία-συναφώς και στο κράτος να αυξήσει τα έσοδά του. Ο ίδιος αποκρούει την θέση ότι στην Ελλάδα πωλούνταν δυσανάλογα πολλά αυτοκίνητα κατά το παρελθόν, εξηγώντας, πως, βάσει του ΑΕΠ, προ κρίσης, δικαιολογείτο η αγορά να κινείται με 230.000 νέα οχήματα κατ’ έτος.
Και σήμερα, όμως, θα έπρεπε να πωλούνται 140.000 αυτοκίνητα και όχι τα μισά και κάτω, καθώς, οι καταναλωτές δεσμεύουν τα χρήματά τους, φοβούμενοι τις γενικότερες εξελίξεις, παρότι χρειάζεται να αλλάξουν τα παλαιότερα ΙΧ, τα οποία ολοκληρώνουν πια, μεσοσταθμικά, 12ετή κύκλο ζωής (!).
Είναι παράδοξο, προσθέτει, συγκρινόμενη η αγορά μας με άλλες ανάλογες πληθυσμιακά και εισοδηματικά αγορές, να είναι 5η από το τέλος στην κατάταξη 30 ευρωπαϊκών κρατών, με 7 αυτοκίνητα ανά 1000 κατοίκους, όταν, μάλιστα, ο μέσος όρος στην Ευρώπη είναι 27,5 αυτοκίνητα, επίσης ανά 1000 κατοίκους.
Πηγή: Ναυτεμπορική
