Σύνδεση

Citroen

DS5 1.6 BLUEHDi 120: ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ ΑΛΑ ΓΑΛΛΙΚΑ

Όταν πίσω στο 2009, η Citroen ανακοίνωσε την απόφασή της να δημιουργήσει ένα sub brand πολυτελείας με το όνομα DS, πολλοί είδαν αυτή την κίνηση ως εξαιρετικά ριψοκίνδυνη και χωρίς εξασφαλισμένο το εμπορικό της  μέλλον. Κάτι που και η ίδια η Citroen επέτεινε ακόμα περισσότερο καθώς το πρώτο μοντέλο που παρουσίασε ήταν το DS3, ένα μικρό μοντέλο με προχωρημένο design αλλά με μηχανικά μέρη από το C3 και ένα υπόβαθρο που σε τίποτα δεν παρέπεμπε σε premium κατασκευή.

Στα χρόνια που ακολούθησαν η Citroen ξεκαθάρισε τους στόχους της με την DS Automobile, βοηθούσης και της αγοράς της Κίνας, όπου μοντέλα με χαρακτήρα προσιτής πολυτέλειας όπως το πρώτο DS5 έχουν εξαιρετική επιτυχία στην ανερχόμενη μέση αστική τάξη της Κίνας. Από το 2015, η γαλλική εταιρία αποφάσισε να χωρίσει οριστικά τις δύο μάρκες, δημιουργώντας σε αρκετές χώρες ξεχωριστά σημεία πώλησης για την κάθε μία, με εκείνα της DS Αutomobile να έχουν και ένα εντελώς ξεχωριστό design και πολύ διαφορετικές υπηρεσίες.

ds5-1

Στα πλαίσια αυτής της αναδιοργάνωσης και της οριστικής πλέον αυτονόμησης της DS ήρθε το ανανεωμένο DS5, το οποίο καταφέρνει να συνδυάζει όλα όσα πρεσβεύει η μάρκα στην οριστική της πλέον μορφή:  Να είναι δηλαδή κάτι ξεχωριστό και μοναδικό σε σχεδίαση, με αρκετές ιδιαιτερότητες και με έμφαση σε μία διαφορετικού τύπου πολυτέλεια, μακριά από την αυστηρή αντίληψη των Γερμανών κατά κύριο λόγο για τα αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας.

Η πρώτη εντύπωση που αποκομίζει κανείς από το νέο DS5 είναι ότι τελικά η Citroen καταφέρνει σε μεγάλο βαθμό αυτό το ζητούμενο. Κοιτάζοντάς το διαπιστώνεις ότι δεν μοιάζει με οτιδήποτε άλλο κυκλοφορεί στην αγορά, καθώς συνδυάζει πολλές κατηγορίες, χωρίς όμως να ανήκει σε καμία. Το ενδιαφέρον της υπόθεσης είναι ότι το σχέδιο έχει πολλές και διαφορετικές “γωνίες” για να ανακαλύψεις, ενώ από κάθε πλευρά υπάρχει και ένα ευχάριστο σχεδιαστικό εύρημα για να τονίσει τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του.

Στα highlights σημειώνουμε την πολύ “ψαγμένη” πινελιά της χρωμιωμένης φάσας που ξεκινά από τα φωτιστικά σώματα και καταλήγει στο παρμπρίζ (σε σχήμα μπούμπερανγκ) αλλά και τα πολύ εντυπωσιακά φώτα, με συνδυασμό led και xenon, τα οποία πέρα από όμορφα σχεδιαστικά είναι και ιδιαίτερα αποδοτικά. Αξιοσημείωτο επίσης είναι το γεγονός ότι στη νέα μάσκα με τους επανασχεδιασμένους προφυλακτήρες υπάρχει πλέον μόνο το λογότυπο της DS και όχι μια εκδοχή του σήματος της Citroen που συναντούσαμε στο πρώτο DS5.

SAMSUNG CSC

Mε μήκος λίγο πάνω από τα 4,5 μέτρα βρίσκεται κάπου στο κάτω όριο της ομάδας των αυτοκινήτων που θέλει να ανήκει είτε αυτά αφορούν πιο premium κατασκευές όπως τα Α4 και η σειρά 3 της BMW ή τους πρωταγωνιστές της κατηγορίας D όπως το Passat ή το Mondeo. Από όλα αυτά πάντως το DS5 καταφέρνει να είναι ταυτόχρονα διαφορετικό αλλά καθόλου προκλητικό, στοιχείο ιδιαίτερα σημαντικό στις μέρες μας, όπου οι καταναλωτές αναζητούν τρόπους για να ξεφύγουν από την πεπατημένη, αναζητώντας μια πιο προσωπική σχέση με το αυτοκίνητό τους.

Αφήνοντας τις θετικές εντυπώσεις που δημιουργεί το αμάξωμα, και περνώντας στο σαλόνι, τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο ενδιαφέροντα. Οι σχεδιαστές υποστηρίζουν ότι έχουν εμπνευστεί από την αεροναυπηγική για την δημιουργία του ταμπλό του DS5 και σε μεγάλο βαθμό έχουν καταφέρει να κατασκευάσουν κάτι πρωτότυπο. Η μεγάλη κεντρική κονσόλα τραβάει εξ’ αρχής το ενδιαφέρον, με την σχεδίαση των διακοπτών και την ιδιαίτερη εργονομική προσέγγιση στα περισσότερα χειριστήρια να δημιουργούν ένα πολύ ξεχωριστό περιβάλλον.

SAMSUNG CSC

Σ’ αυτό συμβάλλουν και άλλα στοιχεία όπως η κονσόλα στην οροφή του αυτοκινήτου (το οποίο στην έκδοση της δοκιμής μας είχε μία πολύ εντυπωσιακή ηλιοροφή σε τέσσερα τμήματα), αλλά και το πλήθος των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συστημάτων που μπορεί να χειριστεί ο οδηγός μέσω της οθόνης αφής των 7 ιντσών στην οποία μάλιστα μπορεί να γίνει -μεταξύ άλλων- και mirroring των κινητών τηλεφώνων είτε iOS είτε Android.

Υπάρχουν βέβαια και κάποιες ενστάσεις που σχετίζονται με την εμμονή στο design, όπως για παράδειγμα η ανεξήγητη απουσία έστω και μιας κανονικής ποτηροθήκης ή το πολύ μικρό ντουλαπάκι του συνοδηγού. Όμως σε γενικές γραμμές το σαλόνι του DS5 είναι σίγουρα το δυνατό του χαρτί, πολύ δε περισσότερο αφού συνδυάζεται με πολύ ποιοτικά υλικά και μεγάλη προσοχή στην συναρμολόγησή τους. Όσο για τους χώρους για τους επιβάτες είναι αρκετά ικανοποιητικοί για 4 άτομα  (έστω και αν η ηλιοροφή “κλέβει” λίγο “αέρα” από τα κεφάλια τους) κάτι που συμβαίνει και με τον χώρο των αποσκευών των 486 λίτρων.

SAMSUNG CSC

Σε ότι αφορά το μηχανολογικό υπόβαθρο, αν και βασίζεται σε ήδη γνωστές λύσεις της Citroen, έχει γίνει μία αξιοσημείωτη και εμφανής προσπάθεια να αποκτήσουν έναν πιο upper class χαρακτήρα. Ο γνωστός πετρελαιοκινητήρας 1,6 ΒlueHDI με τους 120 ίππους και τα 300 Νm ροπής είναι στην περίπτωση της DS5 σαφώς πιο αθόρυβος και πολιτισμένος (λόγω προφανώς της καλύτερης ηχομόνωσης) ενώ χάρη και στο σωστά κλιμακωμένο κιβώτιο μπορεί να κινεί σβέλτα το αυτοκίνητο τόσο στην πόλη όσο και στον αυτοκινητόδρομο.

Γνωστός από άλλα αυτοκίνητα της εταιρίας, ο συγκεκριμένος κινητήρας εντυπωσιάζει με την ελαστικότητα και το τράβηγμα από χαμηλά αλλά και με την εξαιρετικά οικονομική του λειτουργία, αφού σε πραγματικές συνθήκες ταξιδιού στην Εθνική μπορεί να κινηθεί άνετα στην περιοχή των 5-5,5 λίτρων, ενώ και μέσα στην πόλη δύσκολα θα ξεπεράσει τα 6,5 λίτρα ανά 100 χλμ. με λογική οδήγηση και όχι άσκοπο κυνήγι φαναριών.

img_7569-1

Από εκεί και πέρα, έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο που εστιάζει κατά κύριο λόγο στην άνεση των επιβατών και την ικανότητά του να ταξιδεύει για ώρες χωρίς να κουράζει. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι εμφανώς προσανατολισμένη προς αυτό τον σκοπό, και σε συνδυασμό με την έξυπνη επιλογή των ελαστικών “λογικού” προφίλ (225/50 σε 17άρες ζάντες), καταφέρνει να έχει εξαιρετική ποιότητα κύλισης και να περνά με χαρακτηριστική αρχοντιά πάνω από το ταλαιπωρημένο ελληνικό οδικό δίκτυο. Το τιμόνι θα μπορούσε να είχε λίγο καλύτερη αίσθηση, όμως αυτό είναι μία μικρή λεπτομέρεια σε ένα αυτοκίνητο που ούτως ή άλλως ο σκοπός του είναι να κινηθεί σε πιο χαλαρούς και οικογενειακούς ρυθμούς. Από την άλλη τα φρένα έχουν εξαιρετική απόδοση ακόμα και αν πιεστούν σε διαδρομή με πολλές στροφές και το αυτοκίνητο φορτωμένο.

img_7599-2

Συνοψίζοντας, το DS5 είναι μία άκρως ενδιαφέρουσα περίπτωση αυτοκινήτου το οποίο όπως διαπιστώσαμε από τις πολλές ερωτήσεις και τα βλέμματα που τράβηξε κατά την διάρκεια της δοκιμής δεν περνά απαρατήρητο. Αρκετά διαφορετικό από οτιδήποτε άλλο κυκλοφορεί στην κατηγορία του, με πολύ όμορφο design εντός και εκτός, και ένα δοκιμασμένο -και προπάντων οικονομικό- μηχανολογικό πακέτο, έχει σε κάθε περίπτωση το δικαίωμα να διεκδικεί πελάτες από ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό περιβάλλον.

Με τιμή που ξεκινά από τα 30.416 ευρώ και ένα υπερπλήρες πακέτο εξοπλισμού (ESP, CTI, 6 αερόσακοι, διζωνικός κλιματισμός, ηλιοροφή τεσσάρων τμημάτων, αισθητήρες παρκαρίσματος κ.λπ.) κρατάει τις αποστάσεις ασφαλείας που είναι απαραίτητες από τον πολύ ακριβότερο premium γερμανικό ανταγωνισμό ενώ παράλληλα κάνει αισθητή την παρουσία του ανάμεσα στις πιο mainstream προτάσεις των μεσαίων sedan.

Σε κάθε περίπτωση, η DS5 δικαιώνει απόλυτα την Citroen στην απόφασή της να δημιουργήσει αυτή την μάρκα, όντας μία ξεχωριστή πρόταση που σίγουρα αξίζει το ενδιαφέρον όλων όσων εκτιμούν το ψαγμένο design και επιλέγουν να κινηθούν κόντρα στο κυρίαρχο ρεύμα σε κάθε έκφανση της ζωής τους.

Παναγιώτης Τριτάρης

DS 5 1.6 BlueHDi 120
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.530×1.871×1.539χιλ.
Μεταξόνιο: 2.727 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 468 λίτρα
Βάρος: 1.430 κιλά
Κινητήρας: 1.560 κ.εκ., 4 κύλ., Turbo Diesel
Ισχύς: 120 PS/ 3.500 σ.α.λ.
Ροπή: 300 Nm/ 1.750 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 11,7”, 191 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 4,0 λίτρα/100 χλμ.
CO2: 103 γραμμάρια/ χλμ.
Τιμή από 30.416 € (33.700 €)

 Φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης

 

 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Του είπαν πως τα Jeep πάνε παντού και αυτός το πήρε τοις μετρητοίς (Video)

Featured

Πόσο κοστίζει το Τoyota Yaris GR, η παραγωγή του οποίου είναι high tech, στην Ελλάδα; (Video)

Featured

Από πόσα ξεκινά το νέο Hyundai i20;

Featured

Απίστευτο ατύχημα με Nissan Navara που μπήκε ανάποδα σε αυτοκινητόδρομο (Video)

Nissan







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup