Σύνδεση

Featured

SEAT ATECA 1.0 TSI (115 PS): ΤΟ ΝΕΟ ΦΑΒΟΡΙ ΣΤΑ SUV

Δεν θα ήταν υπερβολή να υποστηρίξουμε ότι το Ateca είναι το σημαντικότερο μοντέλο της Seat εδώ και πολλά χρόνια και σίγουρα ένα σημείο καμπής στην εξέλιξη της εταιρίας και στην ανέλιξή της σε έναν κυρίαρχο “παίκτη” της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Με την μόδα των πάσης φύσεως crossover να έχει τυλίξει στα δίχτυα της εταιρίες υπεράνω πάσης υποψίας (μόνο η Ferrari φαίνεται να αντέχει, για πόσο θα δείξει…) είναι προφανές ότι απουσία από μια τέτοια μεγάλη αγορά δεν νοείται στις μέρες μας. Και το Αteca είναι ότι πιο σοφά φτιαγμένο θα μπορούσε να κάνει η Seat για να έχει μια πλήρως ανταγωνιστική παρουσία σ’ αυτή την εκρηκτικά αναπτυσσόμενη κατηγορία οχημάτων σε όλο τον κόσμο.

ateca-2A

Η βάση βεβαίως είναι γνωστή και ανήκει στο γκρουπ VW με όλα τα αδελφά μοντέλα που βασίζονται στην πλατφόρμα MQB με τις απαραίτητες κατά περίπτωση αισθητικές και εταιρικές διαφοροποιήσεις. Στην περίπτωση του Ateca έχουμε μία από τις ευτυχέστερες εκτελέσεις της συνταγής, καθώς το αμάξωμα είναι πολύ ισορροπημένο αισθητικά, έχοντας παράλληλα πολλές ενδιαφέρουσες γωνίες και λεπτομέρειες, ιδίως στην μάσκα και τα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω.

Χωρίς ακρότητες και πολλές εξεζητημένες λύσεις, είναι όμορφο και συνάμα επιβλητικό, επιλέγοντας τις ακμές και την πιο τετράγωνη αισθητική ενός “κανονικού” SUV σε αντίθεση με κάποιες διαφορετικές και πιο ακραίες crossover προσεγγίσεις (κυρίως από την Ιαπωνία).

ateca-9

Με μήκος που φθάνει στα 4,363 μέτρα δεν είναι σίγουρα ένα μικρό αυτοκίνητο, όμως παρ’ όλα αυτά καταφέρνει και κρύβει ικανοποιητικά τον όγκο του. Έναν όγκο που τον εκμεταλλεύεται στο έπακρο σε ότι αφορά τους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους.

Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι σε κορυφαία επίπεδα για την κατηγορία, τόσο σε ύψος όσο και σε πλάτος (μπορεί να βολευτεί και ένας τρίτος χωρίς σημαντικές παραχωρήσεις), ενώ σε ότι αφορά το πορτ-μπαγκάζ τα 510 λίτρα είναι μία τιμή που θα ικανοποιήσει τους πάντες. Πολύ δε περισσότερο όταν ο χώρος αυτός είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμος ενώ και με την αναδίπλωση των καθισμάτων η συνολική χωρητικότητα μπορεί να φθάσει έως και τα 1.604 λίτρα!

SAMSUNG CSC

Από εκεί και πέρα το σαλόνι χαρακτηρίζεται από την γνώριμη εικόνα που συναντά κανείς σε αυτοκίνητα της εταιρίας (κατά βάση το Leon) με πολύ καλή ποιότητα στα υλικά, εξαιρετική εργονομία και μία πολύ καλή θέση οδήγησης με πιο σπορτίφ προσανατολισμό.

Ο εξοπλισμός είναι υπερπλήρης από την βασική έκδοση Reference (ΕSP, 7 αερόσακοι,ΑΒS, Ηill Hold, Start/Stop, κλιματισμός κ.λπ. ) ενώ παράλληλα υπάρχει και η δυνατότητα για έξτρα στοιχεία υποβοήθησης του έργου του οδηγού, όπως το Lane Keeping Assist, ενεργό cruise control, ή το σύστημα Front Assist που ειδοποιεί τον οδηγό όταν υπάρχει εμπόδιο εμπρός (το τελευταίο είναι στο βασικό εξοπλισμό).

ateca-10

Αξιοσημείωτη είναι και η ύπαρξη ενός εξελιγμένου συστήματος infotainment το οποίο βασίζεται σε μία οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα και έχει πολλές λειτουργίες μεταξύ των οποίων και δυνατότητα διασύνδεσης με τηλέφωνα ή άλλες φορητές συσκευές.

Στα μηχανικά μέρη όπως είναι φυσικό βρίσκουμε το ήδη γνωστό σύνολο από τα υπόλοιπα αντίστοιχα μοντέλα του γκρουπ, μόνο που εδώ η Seat έχει προχωρήσει σε διαφορετικές ρυθμίσεις της ανάρτησης, στοιχείο που δίνει έναν ευδιάκριτο σπορτίφ χαρακτήρα στην οδική του συμπεριφορά.

Στην πράξη έχουμε ένα αυτοκίνητο με εξαιρετική ποιότητα κύλισης (ταξιδεύει με ταχύτητες της τάξης των 150 χλμ/ώρα χωρίς να ακούγεται το παραμικρό…), πολύ καλή κατευθυντικότητα σε μεγάλες ταχύτητες, μικρές κλίσεις στις στροφές και σωστό έλεγχο του αμαξώματος όταν ο οδηγός αποφασίσει να πιέσει και να ζητήσει το κάτι παραπάνω.

ateca-6

Το τιμόνι είναι ελαφρύ αλλά πολύ ακριβές, τα φρένα επαρκέστατα για την χρήση που προορίζεται το αυτοκίνητο και με σωστή αίσθηση, ενώ και το εξατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων έχει ακριβή συμπεριφορά και θετικό “κούμπωμα”. Μοναδική ένσταση η κάπως σκληρή ανάρτηση (ιδίως στον πίσω άξονα) που γίνεται αισθητή στις εγκάρσιες ανωμαλίες αν και αυτό είναι ένα μικρό τίμημα που πρέπει να πληρώσει κανείς για ένα εμφανώς πιο σπορ στήσιμο από το Tiguan.

Το άλλο στοιχείο που εντυπωσιάζει στο Ateca πέρα από την οδική του συμπεριφορά είναι ο συνδυασμός του με τον κινητήρα TSI του ενός λίτρου. Δεν ήταν λίγες οι φορές που όχι μόνο οι παρευρισκόμενοι αλλά και εμείς οι ίδιοι δεν πιστεύαμε ότι ένα τέτοιου όγκου όχημα κινείται με αυτή την σβελτάδα και την ζωντάνια από ένα τρικύλινδρο μοτεράκι των 1.000 κυβικών (999 για τη ακρίβεια).

SAMSUNG CSC

Και όμως η αλήθεια είναι ότι αυτό το μικρό “θαύμα” της VW όχι μόνο δεν μοιάζει παράταιρο σε ένα όχημα του “εκτοπίσματος” του Ateca αλλά αντιθέτως του προσδίδει χαρακτήρα, έχοντας δύναμη σε μεγάλο μέρος της κλίμακας του στροφομέτρου (μόνο ψηλά “ξεφουσκώνει”, αναμενόμενο λόγω κυβικών…), απίστευτη ελαστικότητα από χαμηλά και αρκετά οικονομική λειτουργία που σε φυσιολογικές συνθήκες μπορεί να αγγίζει και 6,5 λίτρα στα 100 χλμ. (με την συνδρομή και του συστήματος start/stop).

Συνοψίζοντας, το Ateca είναι η πιο σωστή κίνηση της Seat στην πιο κατάλληλη στιγμή. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο σε πλήρη ωριμότητα σχεδίασης και απόδοσης, το οποίο καταφέρνει να συνδυάζει όλα τα δυνατά στοιχεία που περιμένει κανείς από ένα σύγχρονο SUV χωρίς ελαττώματα ή αβλεψίες που θα μπορούσαν να το εμποδίσουν από την εμπορική του επιτυχία.

ateca-7

Είναι όμορφο και “καθαρόαιμο” SUV χωρίς σχεδιαστικά “ήξεις-αφήξεις”, διαθέτει χώρους και ποιότητα που θέτουν τα στάνταρ στην κατηγορία, και, μαζί με όλα αυτά, μία ζωηρή οδική συμπεριφορά και ένα σύνολο κινητήρα-πλαισίου-αναρτήσεων που διατηρεί ζωντανή μια σπορ σπίθα για τον οδηγό που θα ήθελε το κάτι παραπάνω.

Σε όλα αυτά έρχεται να λειτουργήσει ως καταλύτης και η εξαιρετική τιμή με την οποία διατίθεται στην χώρα μας. Ξεκινώντας από τα 19.950 ευρώ για την έκδοση Reference και τα 21.545 ευρώ για την έκδοση Style της δοκιμής μας (ίσως η πιο σωστή επιλογή της γκάμας), το Ateca αποτελεί μία μοναδική value for money πρόταση στην κατηγορία, που όμοιά της δύσκολα μπορεί να αντιπαραθέσει κανείς.

Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για μία από τις δυο-τρεις πιο ελκυστικές και οικονομικά έξυπνες προτάσεις της αγοράς, και σίγουρα το αυτοκίνητο που ανοίγει μια νέα σελίδα στην ιστορία της Seat. Μπορεί να άργησε λιγάκι, είναι όμως με διαφορά το πιο ενδιαφέρον και ίσως το πιο καίριο αυτοκίνητο της ισπανικής εταιρίας εδώ και πολλά-πολλά χρόνια.

Παναγιώτης Τριτάρης

 

Φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αυτό είναι το καινούργιο Lancia Ypsilon!

Featured

Πόσο κοστίζει το νέο Honda CR-V στην Ελλάδα;

Honda

Αυτή είναι η ανανεωμένη Skoda Octavia

Featured

To νέο Ford Puma είναι ακόμα καλύτερο

Featured