Σύνδεση

Honda

ΗΟΝDA HR-V 1.6 i-DTEC: ΦΟΥΛ ΤΗΣ… HONDA ΣΤΑ CROSSOVER!

Πίσω στο μακρινό 1998, η Honda είχε μία από τις συνηθισμένες για την εταιρία εκλάμψεις της. Η παρουσίαση του πρώτου HRV έπιασε αρκετούς στον ύπνο (μεταξύ αυτών και πολλούς από τους δημοσιογράφους του αυτοκινητικού Τύπου), καθώς το παράξενο εκείνο όχημα δύσκολα μπορούσε να καταταγεί κάπου, και ακόμα πιο δύσκολα μπορούσε να φανταστεί κανείς ότι… έβλεπε τουλάχιστον μία δεκαετία μπροστά.

Συνηθισμένα πράγματα για την Honda θα πει κάποιος, όμως όπως φάνηκε αργότερα, ακόμα και η ίδια η εταιρία δεν αντιλήφθηκε το χρυσάφι που είχε στα χέρια της και σταμάτησε την παραγωγή του το 2006. Και κάπου εκεί το Qashqai κάνει την εντυπωσιακή του είσοδο στην κεντρική σκηνή της αγοράς, κερδίζοντας από τα αποδυτήρια τους καταναλωτές και αλλάζοντας μια για πάντα τα γούστα των καταναλωτών και τις στρατηγικές των εταιριών.

hrv-35

Αναγκαστικά λοιπόν η Honda έπρεπε να επιστρέψει σε ένα χώρο που δικαιωματικά της ανήκε. Και αυτό έκανε με την δεύτερη γενιά του HR-V το οποίο βρίσκεται εδώ και λίγο καιρό μαζί μας, με ένα εντυπωσιακό σε σχεδίαση πεντάθυρο αμάξωμα (όχι δεν υπάρχει τρίθυρο όπως στο πρώτης γενιάς), με πολύ εξελιγμένα μηχανικά μέρη, την κλασική έμφαση στην ποιότητα κατασκευής και δύο επιλογές σε κινητήρες: βενζίνης στα 1.5 λίτρα με 130 ίππους και τον εξαιρετικό 1.600άρη diesel των 120 ίππων.

Την έκδοση με τον δεύτερο είχαμε στην διάθεσή μας για μία πολυήμερη δοκιμή, την οποία εκμεταλλευτήκαμε για να ταξιδέψουμε σε μερικά από τα πιο όμορφα μέρη της κεντρικής Πελοποννήσου. Και μπορεί το νέο HR-V να μην εφοδιάζεται με τετρακίνηση (προς το παρόν) όμως οι σωστές αναλογίες του αμαξώματος αλλά και η επαρκής απόσταση από το έδαφος -μαζί με την απαραίτητη προσοχή στα ασφάλτινα λάστιχα- μας επέτρεψαν να περάσουμε από εμπόδια που έμοιαζαν ανέφικτα και να φθάσουμε σε απομακρυσμένα σημεία που δύσκολα θα έφθανε κάποιο κλασικό επιβατικό.

hrv-7

Αισθητικά πρόκειται για ένα ιδιαίτερα επιτυχημένο σχέδιο, με έντονες δυναμικές γραμμές στο πλάι, μία πολύ εντυπωσιακή όσο και χαρακτηριστική μάσκα αλλά και ένα όμορφο και σπορτίφ τελείωμα στο πίσω μέρος. Με μήκος που δεν ξεπερνά τα 4,3 μέτρα είναι σαφώς μικρότερο του Qashqai όμως και πάλι η Honda έχει κάνει τα “μαγικά” της δημιουργώντας ένα απίστευτα άνετο και ευρύχωρο σαλόνι. Ιδίως οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι εντυπωσιακοί -με δεδομένο το μήκος του αμαξώματος- ενώ χάρη και στην ύπαρξη των γνωστών Magic Seats της Honda τα πίσω καθίσματα μπορούν να πάρουν διάφορες θέσεις έτσι ώστε στον συγκεκριμένο χώρο να μεταφέρονται μεγάλα σε ύψος αντικείμενα, έως και 1,20 μέτρα. Το πορτμπαγκάζ είναι επίσης μεγάλο, 453 λίτρα (1.026 lt με το πίσω κάθισμα αναδιπλωμένο), με χαμηλό κατώφλι, διπλό πάτωμα, μεγάλο άνοιγμα και τετραγωνισμένο σχήμα.

Στο σαλόνι η Honda διατηρεί τις βασικές αξίες της μάρκας, εστιάζοντας κατά κύριο λόγο στην κορυφαία ποιότητα των υλικών και την άψογη συναρμολόγηση. Από εκεί και πέρα η σχεδίαση του ταμπλό ακολουθεί τις πρόσφατες επιλογές της εταιρίας, ένα μείγμα δηλαδή εντυπωσιακών στοιχείων (όπως ο τρισδιάστατος πίνακας οργάνων και η οθόνη αφής στην κονσόλα για τον χειρισμό του κλιματισμού) μαζί με έμφαση στην πρακτικότητα που γίνεται αντιληπτή από στοιχεία όπως η εξαιρετική θέση οδήγησης (ίσως η καλύτερη σε αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας) ή η σωστή τοποθέτηση του άψογου επιλογέα ταχυτήτων. Δεν λείπουν βέβαια κάποιες μικρές αστοχίες (όπως για παράδειγμα η τοποθέτηση των πολλών θυρών συνδεσιμότητας σε άβολο σημείο κάτω από την κονσόλα ή οι μικρές θήκες στις πλαϊνές πόρτες), όμως σε κάθε περίπτωση το σαλόνι του HR-V αποπνέει κορυφαία ποιότητα και αίσθηση υψηλής τεχνολογίας.

SAMSUNG CSC

Στα highlights θα πρέπει να συμπεριλάβουμε και την οθόνη αφής 7 ιντσών που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα μέσω της οποίας ο οδηγός μπορεί να χειριστεί το σύστημα Infotainment CONNECT που έχει εξελίξει η Honda με μεγάλη συνδεσιμότητα, πλήθος εφαρμογών για Android, και ένα εξαιρετικό για την κατηγορία ηχοσύστημα. Το σύστημα αυτό συνδέεται με smartphones μέσω WiFi, Bluetooth, HDMI και MirroLink, τρέχει σε Android και μπορεί να προσφέρει web browsing και λοιπές διαδικτυακές λειτουργίες. Μάλιστα έχει προεγκατεστημένες εφαρμογές ενώ αν ο οδηγός το επιθυμεί μπορεί να κατεβάσει όσες επιλέξει μέσα από το Ηonda App Centre.

Το μηχανολογικό υπόβαθρο ήταν και αυτό ένα ακόμα προνομιακό πεδίο για την Honda και όπως φαίνεται και σ’ αυτή την περίπτωση του νέου HRV η ιαπωνική εταιρία βρέθηκε και πάλι σε καλή φόρμα. Στην δοκιμή μας είχαμε την έκδοση με τον πετρελαιοκινητήρα i-DTEC των 1.600 κυβικών με τους 120 ίππους και τα 300 Nm ροπής, ο οποίος χάρη στο σχετικά χαμηλό βάρος του αμαξώματος αλλά και την εξαιρετική κλιμάκωση του κιβωτίου συνδυάζεται άψογα με το HR-V.

SAMSUNG CSC

Τραβάει «γεμάτα» από χαμηλά, δεν λαχανιάζει ψηλά, είναι αρκετά ήσυχος και πολιτισμένος, ενώ παράλληλα είναι και αρκετά οικονομικός, καθώς σε γρήγορο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο δύσκολα ξεπερνά τα 5,5 λίτρα, ενώ μπορεί με προσεκτική οδήγηση να πέσει και πιο χαμηλά. Στην πόλη φυσιολογικά είναι κοντά στο ένα λίτρο παραπάνω, όμως και πάλι οι τιμές είναι μέσα στα πλαίσια της κατηγορίας, αν όχι καλύτερες από πολλούς ανταγωνιστές του.

Το άλλο μεγάλο θετικό στοιχείο του νέου ΗR-V είναι η οδική του συμπεριφορά. Πρόκειται αναμφίβολα για το πιο σπορτίφ από όλα τα μοντέλα αυτής της κατηγορίας, συνδυάζοντας με ιδανικό τρόπο την άνεση για τους επιβάτες αλλά και την αίσθηση από τον δρόμο. Μεγάλο μέρος αυτής της επιτυχίας της Honda βασίζεται στα νέα αμορτισέρ διπλού εμβόλου που χρησιμοποιεί, κάτι που δίνει την δυνατότητα στο αυτοκίνητο να κινείται σβέλτα στο επαρχιακό δίκτυο, χωρίς να γέρνει πολύ και με μία συμπεριφορά που σε προκαλεί να παίξεις μαζί του (κάτι που δεν καταφέρνουν αντίστοιχα μοντέλα του ανταγωνισμού).

SAMSUNG CSC

Το τιμόνι αν και ελαφρύ στους επιτόπιους ελιγμούς έχει επαρκέστατη αίσθηση στα πολλά χιλιόμετρα στην Εθνική, ενώ ο συνδυασμός στιβαρού πλαισίου-κορυφαίων αναρτήσεων και πολύ καλών φρένων δημιουργούν ένα σύνολο που πέρα από την αυτονόητη πρακτικότητα της κατηγορίας προσφέρει και αυτό το κάτι παραπάνω σε όσους θέλουν να απολαμβάνουν και την οδήγηση.

Συνοψίζοντας, το HR-V δεύτερης γενιάς είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα αυτοκίνητα αυτής της εξαιρετικά ανταγωνιστικής κατηγορίας, καθώς καταφέρνει να συνδυάζει κορυφαίους χώρους για τους επιβάτες, μοντέρνα σχεδίαση και σύγχρονη τεχνολογία, έναν εξαιρετικό κινητήρα σε απόδοση και οικονομία μαζί με μία οδική συμπεριφορά που πλησιάζει όσο κανένα άλλο crosssover αυτή ενός σπορτίφ επιβατικού.

Το μοναδικό εμπόδιο που του περιορίζει τον εμπορικό του ορίζοντα είναι η κάπως “τσιμπημένη” τιμή, που παρά και τις πρόσφατες μειώσεις που έγιναν από την Ελληνική αντιπροσωπεία, βρίσκονται στο άνω όριο του ανταγωνισμού. Παρά το πλούσιο πακέτο εξοπλισμού ακόμα και από την βασική έκδοση Comfort (περιλαμβάνει μεταξύ άλλων στάνταρ 6 αερόσακους, ESP, ζάντες αλουμινίου, αυτόματο κλιματισμό, cruise control, Hill Start Assist και σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος CTBA κ.λπ.) τα 26.500 ευρώ που κοστίζει μάλλον δεν το βοηθούν.

hrv-6

Παρ’ όλα αυτά πρόκειται για ένα από τα δυο-τρία πιο πλήρη “πακέτα” στην συγκεκριμένη κατηγορία, και το επιπλέον κόστος δικαιολογείται ως ένα βαθμό από την εξαιρετική του ποιότητα, την κορυφαία τεχνολογία αλλά και την αξιοπιστία που παραδοσιακά χαρακτηρίζει κάθε Honda. Εκείνοι πάντως που δεν θα εγκλωβιστούν στην… λογιστική λογική θα βρεθούν με ένα πλήρες από κάθε άποψη αυτοκίνητο μέσα στο οποίο θα χαίρονται να ζουν και να απολαμβάνουν τις διαδρομές τους.

Παναγιώτης Τριτάρης

HONDA HR-V 1.6 i-DTEC
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.294 x2.019×1.605 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.610 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 453-1.026 λίτρα
Βάρος: 1.156 κιλά
Κινητήρας: 1.597 κ.εκ., 4 κύλινδροι, turbo diesel
Ισχύς: 120 PS/ 4.000 σ.α.λ.
Ροπή: 300 Nm/ 2.000 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 10,1’’, 192 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 5,2 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 104 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 102 €
Τιμή: από 26.500€

 

Φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Επιτέλους! Το Chaos είναι έτοιμο!

Featured

Η θρυλική Ferrari F40 αναβιώνει!

Featured

Με 816 ίππους η πιο ισχυρή Mercedes SL όλων των εποχών

AMG

Η Hyundai βάζει τέλος στις αλυσίδες για τα χιόνια (Video)

Featured