Σύνδεση

Audi

ΑUDI A4 2.0 TDI (190 PS): ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ Α4 ΠΟΥ ΦΤΙΑΧΤΗΚΕ ΠΟΤΕ

Kλείνοντας κοντά 4 δεκαετίες στην γκάμα της εταιρίας, (άλλοτε ως “80” και άλλοτε ως “Α4” από τα μέσα των 90’s και μετά) το μεσαίο σεντάν της Αudi αποτέλεσε το “διαβατήριό” της για την είσοδό της στα σαλόνια των premium κατασκευαστών. Και είναι αυτό το αυτοκίνητο που ακόμα και σήμερα αποτελεί το βασικό μοντέλο πάνω στο οποίο στηρίζεται εμπορικά (κυρίως στις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές) αλλά και μέσω του οποίου περνάει σε ένα ευρύτερο κοινό το εταιρικό της status.

a4-tdi-2
Η νέα 5η γενιά του A4 επιτελεί διαχρονικά αυτόν τον σκοπό με τον καλύτερο τρόπο, ακολουθώντας παράλληλα την πάγια τακτική της εταιρίας να μην υπάρχουν μεγάλα σχεδιαστικά “άλματα” από την μία εποχή στην άλλη. Έτσι και αυτό το νέο Α4 δεν διαφοροποιείται σημαντικά από το προηγούμενο, με την εταιρία να ακολουθεί και εδώ την συνήθη της πρακτική. Πράγμα που σημαίνει επιλεγμένες πινελιές εκσυγχρονισμού στο αμάξωμα, σε συνδυασμό με νέα μάσκα και φωτιστικά σώματα εμπρός πίσω, αλλά και μεγαλύτερες διαστάσεις. Στοιχεία που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο καταφέρνουν να κάνουν το νέο Α4 πολύ πιο μοντέρνο και σίγουρα πιο εντυπωσιακό από το μοντέλο που αντικατέστησε.

Από την άλλη η Audi προτίμησε και σ’ αυτή την γενιά να εστιάσει σε τομείς που δεν φαίνονται με την πρώτη ματιά, αλλά αποδεικνύονται πολύ πιο ουσιαστικοί για την γενικότερη υπόσταση του αυτοκινήτου. Κατ’ αρχήν σε ότι αφορά την σχεδίαση του αμαξώματος, μπορεί οι αισθητικές αλλαγές να είναι συγκρατημένες, όμως η απόδειξη της μελέτης των σχεδιαστών είναι ο αεροδυναμικός συντελεστής (Cd=0,23) ο οποίος είναι ο καλύτερος στην κατηγορία του. Ενώ και σε σε ότι αφορά το βάρος έχει γίνει μία πολύ σοβαρή δουλειά καθώς με εκτεταμένη χρήση ελαφρών υλικών, κυρίως του αλουμινίου, το βάρος του αυτοκινήτου είναι σε κάποιες εκδόσεις έως και 120 κιλά μικρότερο.

SAMSUNG CSC

Σημαντική δουλειά έχει γίνει σε όλο το μηχανολογικό υπόβαθρο το οποίο δανείζεται πολλά στοιχεία από μεγαλύτερα μοντέλα της εταιρίας. Και στην περίπτωση του Α4 χρησιμοποιείται μία εκδοχή της ευέλικτης πλατφόρμας MLB EVO, η οποία χαρακτηρίζεται από την στιβαρότητά της και την δυνατότητά της να προσφέρει μεγάλη ευχέρεια κινήσεων στους μηχανικούς. Στο νέο Α4 έχει υιοθετηθεί μία ιδιαίτερα εξελιγμένη ανάρτηση, με διατάξεις πολλαπλών συνδέσμων και στα τέσσερα άκρα, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα για επιλεκτική ρύθμιση της απόσβεσης σε τέσσερις τύπους ανάλογα με τις επιθυμίες του οδηγού.

a4-tdi-33

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα με την απόδοση των 190 ίππων και 400 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. Πρόκειται για ένα πραγματικά εντυπωσιακό μοτέρ για τα δεδομένα των αυτοκινήτων αυτής της κατηγορίας, με εξαιρετικά πολιτισμένη λειτουργία, πλήρη απουσία κραδασμών (ή άλλων ανεπιθύμητων “παρενεργειών” των diesel) ενώ χάρη και στην μεγάλη ιπποδύναμη και την καλή κλιμάκωση του εξατάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου, επιτυγχάνει κορυφαίες επιδόσεις ανάμεσα στα ανταγωνιστικά του μοντέλα.

Όσο για την κατανάλωση, σε λογικούς ρυθμούς μετακινήσεων βρίσκεται στην περιοχή των 5,5 έως 6 λίτρων στην Εθνική και περίπου ένα λίτρο περισσότερο μέσα στην πόλη.

a4-tdi-13

Εκεί πάντως που το νέο Α4 δεν έχει αντίπαλο είναι στην εικόνα του σαλονιού και την γενικότερη αίσθηση πολυτέλειας και τεχνολογίας που το διακρίνει. Με κυρίαρχο τον εξαιρετικό πίνακα οργάνων Virtual Cocpit με την οθόνη των 12,3 ιντσών, ο οποίος πραγματικά δίνει έναν άλλον “αέρα” στο αυτοκίνητο καθώς δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο στους δύο άμεσους αντιπάλους του από την Γερμανία (σειρά 3 της ΒΜW και C-Class της Mercedes-Benz).

Πόντους απέναντι σ’ αυτά τα μοντέλα παίρνει και σε άλλους τομείς, τόσο σε ότι έχει να κάνει με την τεχνολογία (εξαιρετικό το ανανεωμένο ΜΜΙ με την μεγάλη κεντρική οθόνη αφής των 7 ιντσών) όσο και σε σχέση με την ποιότητα κατασκευής και την συναρμολόγηση, που μάλλον είναι η καλύτερη αυτή την στιγμή στην κατηγορία.

SAMSUNG CSC

Πέρα από όλα αυτά το Α4 είναι και το πιο ευρύχωρο από τα αυτοκίνητα αυτής της ομάδας οχημάτων, καθώς εκμεταλλεύεται στο μέγιστο τα 4,72 μέτρα του αμαξώματος και τα 4,82 μέτρα του μεταξονίου του. Οι χώροι είναι κορυφαίοι για όλους τους επιβάτες με τους πίσω να έχουν πλέον περισσότερο χώρο για τα γόνατά τους (αν και λόγω σχεδίασης υπάρχει μία μικρή υστέρηση στον “αέρα” πάνω από τα κεφάλια) ενώ και ο χώρος των αποσκευών είναι ιδιαίτερα μεγάλος, στα 480 λίτρα (αν και εδώ θα μπορούσε το άνοιγμα να ήταν λίγο μεγαλύτερο).

a4-tdi-22

Στον δρόμο το Α4 είναι ένα από τα πιο ισορροπημένα Audi των ημερών μας, καθώς καταφέρνει να συνδυάζει ιδανικά την άνεση για τους επιβάτες με την ασφάλεια και την σταθερότητα σε κάθε είδους συνθήκη. Η 5η γενιά του μοντέλου, με τις αλλαγές που έχουν γίνει στις αναρτήσεις και το πλαίσιο έχει βελτιωθεί σημαντικά σε ότι αφορά την “συμμετοχικότητα” του οδηγού καθιστώντας το με διαφορά το πιο ενδιαφέρον Α4 όλων των εποχών (και αυτό που πλησιάζει σε απόσταση αναπνοής το παραδοσιακά πιο οδηγοκεντρικό αυτοκίνητο της κατηγορίας, την 3άρα).

Εξαιρετικά στιβαρό και δεμένο το αμάξωμα, με αναρτήσεις που αν και σφιχτές και με μικρή διαδρομή κρατούν τις ανωμαλίες των δρόμων μακριά από τους επιβάτες, και με ένα σύνολο μηχανικών μερών που αγγίζουν κορυφαία επίπεδα απόδοσης (εκτός ίσως από το τιμόνι που θα μπορούσε να έχει λίγο καλύτερη αίσθηση) καταφέρνει να αποτελεί ένα ώριμο και μαζί μοντέρνο “πακέτο”, που δύσκολα μπορείς να του βρεις κάποιο ψεγάδι.

a4-tdi-5

Συμπερασματικά, το νέο Α4 είναι με διαφορά ότι πιο ολοκληρωμένο και ανταγωνιστικό έχει φτιάξει η εταιρία στην κατηγορία, και σε κάθε περίπτωση το αυτοκίνητο που για πρώτη φορά ξεπερνά τόσο εμφανώς τον ανταγωνισμό του σε αρκετούς τομείς (κυρίως στην τεχνολογία που διαθέτει και στο εξαιρετικής ποιότητας και αισθητικής σαλόνι του).

Στα 46.100 που κοστίζει η βασική του έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο διαθέτει ένα υπερπλήρες πακέτο εξοπλισμού (μεταξύ άλλων επτά αερόσακους, ΕSP, City Safety, Adaptive Cruise Control, Βrake Assist  κ.λπ.) ενώ μεγάλη και ιδιαίτερα εντυπωσιακή σε τεχνολογικές εφαρμογές είναι και η λίστα με τα extra τα οποία μπορούν να δημιουργήσουν ένα όχημα που αγγίζει με αξιώσεις μεγαλύτερες κατηγορίες.

Συνολικά, πρόκειται για το καλύτερο Α4 στην ιστορία του μοντέλου και ίσως η πιο πολύπλευρα ολοκληρωμένη πρόταση αυτή την δεδομένη εποχή ανάμεσα στην “αγία” γερμανική τριάδα στην κατηγορία των premium σεντάν.

Παναγιώτης Τριτάρης

AUDI A4 2.0 TDI (190 PS)
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.726×1.842×1.427 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.820 χιλ.
Πορτμπαγκάζ:  480-965 λίτρα
Βάρος: 1.525 κιλά
Κινητήρας: 1.968 κ.εκ., 4 κύλινδροι, turbo diesel
Ισχύς: 190 PS/ 3.800 σ.α.λ.
Ροπή: 400 Nm/ 1.750 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 7,7”, 240 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 4,3 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 111 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 109 €
Τιμή: από 46.100 €

 

Φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Του είπαν πως τα Jeep πάνε παντού και αυτός το πήρε τοις μετρητοίς (Video)

Featured

Αντέχεις τη συντήρηση μιας Bugatti;

Bugatti

Δείτε το πιο γρήγορο τρακτέρ στο… Nürburgring (Video)

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

To Space Star της Mitsubishi είναι μια τίμια πρόταση (Video δοκιμή)

Featured







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup