Σύνδεση

Renault

ΠΟΣΟ ΠΩΛΗΘΗΚΕ ΤΟ “ΕΛΛΗΝΙΚΟ” RENAULT 5 TURBO GROUP B;

Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά classics της Ελληνικής επικράτειας, το Renault 5 GT Turbo Group B που κάποτε ανήκε στον Αλέξανδρο Μανιατόπουλο, πωλήθηκε σε δημοπρασία του οίκου RM Sotheby’s σε τιμή που έφθασε τα 257.600 ευρώ.

1982-Renault-5-Turbo-Group-B-2

Το μοντέλο ξεκίνησε την αγωνιστική το σταδιοδρομία στο Ράλι του Μόντε Κάρλο, ενώ το 1982 είχε κερδίσει και τον Γύρο της Κορσικής. Όταν οι κανονισμοί άλλαξαν και ήρθαν τα αυτοκίνητα γκρουπ Β, η Renault το εξέλιξε με βάση τα νέα δεδομένα, ονομάζοντάς το μάλιστα “Tour De Corse”. Από αυτά κατασκευάστηκαν 20 αυτοκίνητα, και ένα από αυτά ήταν και το διαβόητο Ελληνικό.

1982-Renault-5-Turbo-Group-B-11

Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, με αριθμό πλαισίου D000020, έκανε την παρθενική του εμφάνιση το 1981. Ο Βruno Saby με συνοδηγό τον Daniel Le Saux το έτρεξαν στο Μόντε του 1981, όμως είχαν ένα ατύχημα και αποσύρθηκαν. Σ’ αυτή την κατάσταση το αγόρασε ο Έλληνας αντιπρόσωπος της εταιρίας, ο Αλέξανδρος Μανιατόπουλος, ο οποίος το έτρεξε στο Ακρόπολις του 1982 τερματίζοντας στην 8η θέση.

1982-Renault-5-Turbo-Group-B-7

Στα τέλη της χρονιάς στάλθηκε πίσω στην Renault Sport για να αναβαθμιστεί σε γκρουπ Β και το 1983 έτρεξε και πάλι με τον “Λεωνίδα” στο Ακρόπολις αλλά και σε άλλους ελληνικούς αγώνες. Από εκεί και μετά το αυτοκίνητο πέρασε στον Δημήτρη Μανωλόπουλο που μαζί με τον γιό του έτρεξαν σε πάμπολλους ελληνικούς αγώνες, κρατώντας το αξιόμαχο και αρκετά προσεγμένο.

1982-Renault-5-Turbo-Group-B-9

Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο με αριθμό κινητήρα C7573124 φορά όπως και όλα τα υπόλοιπα τον 1.400άρη κινητήρα, ο οποίος χάρη στο τούρμπο απέδιδε 255 ίππους. Το κιβώτιο είναι 5τάχυτο μηχανικό και η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς. Αυτό ήταν και η “αχίλλειος πτέρνα” ενός κατά τα άλλα εξαιρετικού αγωνιστικού, αφού η καριέρα του τελείωσε άδοξα με την εμφάνιση των τετρακίνητων.

1982-Renault-5-Turbo-Group-B-4

 

Όπως και να έχει πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που έγραψε την δική του ιστορία στους αγώνες ράλι και είχε συνδεθεί στενά και με τα ελληνικά πράγματα για πολλά πολλά χρόνια, έχοντας δημιουργήσει τον δικό του μύθο και στην εγχώρια αγωνιστική πραγματικότητα.

Παναγιώτης Τριτάρης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured