Σύνδεση

Honda

ΔΕΙΤΕ ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΣΕ ΤΟ ΠΡΩΤΟ NAVIGATION ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ (VIDEO)

Mπορεί σήμερα να θεωρούμε την πλοήγηση μέσω GPS κάτι το αυτονόητο (όπως και πολλά άλλα σύγχρονα συστήματα στο αυτοκίνητο), όμως όχι πολλά χρόνια πριν, τίποτα από όλα αυτά δεν ήταν τόσο απλά. Και το navigation της Honda, το πρώτο που θεωρείται ότι μπήκε σε αυτοκίνητο παραγωγής το 1981, μας δείχνει πόση μεγάλη απόσταση έχουμε καλύψει τις τελευταίες δεκαετίες.

honda-electro-gyrocator (1)

 

 

Το Electro Gyrocator που είχε κατασκευάσει η Ιαπωνική εταιρία και οι πρωτοπόροι μηχανικοί της δεν έχει καμία σχέση με τα σημερινά navigation που γνωρίζουμε. Και αυτό γιατί εκείνη την εποχή δεν υπήρχε το σύστημα GPS με τους δορυφόρους ενώ και τα ηλεκτρονικά συστήματα απείχαν πολύ από την σημερινή τους εξέλιξη.

Όπως βλέπουμε στις φωτογραφίες (αλλά και στο πιο κατατοπιστικό βίντεο) η Honda είχε την έμπνευση να χρησιμοποιήσει τους υπάρχοντες χάρτες μιας πόλης ή μιας περιοχής. Οι χάρτες αυτοί γίνονταν φιλμάκια τα οποία προβάλλονταν μέσα από μία μικρή οθόνη 6 ιντσών με… καθοδικό σωλήνα!

honda-electro-gyrocator (3)

Η λειτουργία του ήταν για τα δεδομένα της εποχής εξαιρετικά πολύπλοκη, καθώς χρησιμοποιούσε ένα γυροσκόπιο για να αντιλαμβάνεται την κατεύθυνση στην οποία κινείτο το αυτοκίνητο, ενώ ένας σερβομηχανισμός ο οποίος ήταν ενσωματωμένος στην μετάδοση ήταν υπεύθυνος για να αντιλαμβάνεται πόση απόσταση έχει καλυφθεί. Με βάση τα στοιχεία που έπαιρνε από αυτούς τους δύο μηχανισμούς το σύστημα μπορούσε να αντιλαμβάνεται την θέση του αυτοκινήτου και ανάλογα να τοποθετεί την φωτεινή ένδειξη πάνω στον χάρτη (σας θυμίζει κάτι και από James Bond;).

honda-electro-gyrocator (5)

Είναι προφανές ότι δεν μπορεί να περιμένει κανείς από ένα τέτοιο σύστημα την ακρίβεια μερικών μέτρων που έχουν τα σημερινά Navigation όμως ακόμα και έτσι μπορούσε κανείς να έχει μια αίσθηση για το που βρισκόταν πάνω στον χάρτη και ποια πορεία έπρεπε να ακολουθήσει. Το σύστημα είχε μεταξύ άλλων είχε και ειδικό μαρκαδόρο για να βάζει κανείς τα σημάδια της πορείας του ενώ παραδιδόταν με ένα μεγάλο φάκελο με χάρτες της Ιαπωνίας σ’ αυτό το ειδικό διαφανές φιλμάκι.

honda-electro-gyrocator (2)

Το  Electro Gyrocator ζύγιζε ούτε λίγο ούτε πολύ 9 κιλά, και ήταν έξτρα εξοπλισμός για την δεύτερη γενιά του Accord του 1981. Η τιμή του ήταν εξωπραγματική για τα δεδομένα της εποχής, καθώς αντιπροσώπευε περίπου το 25% της τιμής του ίδιου του αυτοκινήτου. Κάτι που όπως είναι φυσικό οδήγησε στην κατάργησή του λίγο καιρό μετά. Δεν του στέρησε όμως το βραβείο που του δόθηκε πρόσφατα από το “Institute of Electrical and Electronic Engineers” ως μία από τις πιο σημαντικές εφευρέσεις του αιώνα που πέρασε για το αυτοκίνητο.

Παναγιώτης Τριτάρης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Του είπαν πως τα Jeep πάνε παντού και αυτός το πήρε τοις μετρητοίς (Video)

Featured

Πόσο κοστίζει το Τoyota Yaris GR, η παραγωγή του οποίου είναι high tech, στην Ελλάδα; (Video)

Featured

Από πόσα ξεκινά το νέο Hyundai i20;

Featured

Απίστευτο ατύχημα με Nissan Navara που μπήκε ανάποδα σε αυτοκινητόδρομο (Video)

Nissan







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup