Οι BMW M3 και M4 θα κάνουν σχεδόν ταυτόχρονα το ντεμπούτο τους, με την κουπέ Μ4 να έχει ήδη εμφανιστεί ως πρωτότυπο που ελάχιστα διαφέρει από το μοντέλο παραγωγής,
Μέχρι πάντως να παρουσιαστούν τα τελευταία οι δοκιμές στο δρόμο και στο Nuerburgring με τη βοήθεια των πιλότων της BMW στο DTM Bruni Spengler και Timo Glock, συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό, ενώ η βαυαρική εταιρεία έδωσε στη δημοσιότητα κάποια από τα τεχνικά δεδομένα των νέων μοντέλων της M GmbH.
Για τις Μ3 και Μ4 λοιπόν η εξέλιξη στράφηκε προς την επίτευξη επιδόσεων αλλά και προς τον περιορισμό του βάρους, που βέβαια δρα θετικά και στα δυναμικά χαρακτηριστικά και στην κατανάλωση. Έτσι λοιπόν τόσο το τετράθυρο όσο και το κουπέ μένουν κάτω από τα 1.500 κιλά, γεγονός που επιτεύχθηκε με τη στοχευμένη χρήση αλουμινίου, π.χ. στην ανάρτηση και συνθετικών υλικών ενισχυμένων με ανθρακονήματα (CFRP). Έτσι από CFRP είναι η οροφή και στα δύο, που πέρα από το βάρος χαμηλώνει και το κέντρο βάρους, διάφορα άλλα στοιχεία του αμαξώματος καθώς και ο άξονας της μετάδοσης.
Σε δίαιτα υποβλήθηκε και ο κινητήρας, ο οποίος είναι ολοκαίνουργιος και σηματοδοτεί την επιστροφή των μικρών Μ στους 6κύλινδρους σε σειρά. Είναι 3.000 κυβικών με δύο turbo και με όλα τα διαθέσιμα συστήματα της BMW (Valvetronic κ.ο.κ.) και αποδίδει 430 ίππους και 500 Nm ροπής, τιμή αυξημένη κατά 30% σε σχέση με τον V8 που αντικαθιστά, την ίδια στιγμή που η κατανάλωση είναι πιο χαμηλή κατά 30%. Το ενδιαφέρον και ιδιαίτερο στοιχείο του συγκεκριμένου κινητήρα είναι ότι αποδίδει τους 430 ίππους ιδιαίτερα ψηλά, στις 7.500 σ.α.λ., για υπερ-τροφοτούμενο σύνολο, με τους μηχανικούς της M GmbH να λένε ότι προσπάθησαν να συνδυάσουν εδώ δύο κόσμους: αυτόν των κλασικών σπορ κινητήρων που επιζητούν τις ψηλές στροφές για να αποδώσουν και αυτόν των turbo με την άμεση απόκριση από το ρελαντί. Αν πράγματι τα κατάφεραν θα αποδειχθεί στην πράξη.
Ο εξακύλινδρος συνδυάζεται αποκλειστικά με 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με launch control, ενώ από κει και πέρα έχει δοθεί έμφαση στην αεροδυναμική (η αρνητική άντωση είναι η ίδια και στους δύο άξονες!) και έχει τηρηθεί ευλαβικά η κατανομή 50:50 του βάρους, κάτι που άλλωστε είναι ο στόχος της BMW σε όλα της τα μοντέλα και όχι μόνο στα Μ.
Mε όλα αυτά φυσικά μας άνοιξε η όρεξη, τόσο για τη BMW M3 που συνεχίζει μια μεγάλη παράδοση, όσο και για τη Μ4, που από πλευράς ονοματολογίας ξεκινά μια νέα εποχή.
Γιάννης Σκουφής