Σύνδεση

BMW

BMW M2, M4 & M5: γκάζι. Πολύ γκάζι

Θα μπορούσε να είναι και ένας άτυπος διαγωνισμός: ποιο από τα μοντέλα M της BMW σας αρέσει περισσότερο, έχοντας μια άμεση σύγκριση μεταξύ τους στην ωραία πίστα των Σερρών.

Και αυτό γιατί μπορεί η κοινή συνιστώσα και για τα τρία M να είναι ο έντονος σπορ χαρακτήρας, με συνισταμένες τα πολλά άλογα και τις εξαιρετικές επιδόσεις, αλλά από κει και πέρα υπάρχουν πολλές διαφορές μεταξύ της M2 των 370 ίππων των σχεδόν 80.000 ευρώ και της M5 των 600 ίππων που κοστίζει υπερδιπλάσια.

Η πρώτη είναι πιο κοντά στο αρχέτυπο του σπορ αυτοκινήτου. Με μικρές εξωτερικές διαστάσεις και αναλογικά κοντό μεταξόνιο είναι άμεση στις αντιδράσεις της. Τόσο που θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί έως και νευρική, χωρίς όμως σε καμία περίπτωση να βάζει δύσκολα στον οδηγό της -με τα ηλεκτρονικά της συστήματα ενεργοποιημένα τουλάχιστον.

Η M2 είναι γρήγορη, παρέχει απλόχερα fun to drive, αν και σε μια πίστα σαν και αυτή Σερρών θα ήθελες να έχεις κάποια επιπλέον άλογα στη διάθεσή σου στις μικρές ευθείες.

Κάπου εδώ μπαίνει στο κάδρο η M4, που κατά την άποψή μου είναι το μοντέλο που εκφράζει με τον καλύτερο τρόπο τη φιλοσοφία της M GmbH. Με τις πιο σωστές εξωτερικές διαστάσεις και μεταξόνιο που εξασφαλίζει την απαιτούμενη σταθερότητα αλλά και την απαραίτητη ευελιξία και με έναν κινητήρα που έχει παντού και πάντα δύναμη και άμεση απόκριση. Ο bi-turbo εξακύλινδρος των 3.000 κυβικών και των 430 ίππων δείχνει ιδανικός σε έναν περιβάλλον σαν και αυτό των Σερρών, ενώ στην κυριολεξία είναι η μέρα με τη νύχτα συγκριτικά με τον επίσης τρίλιτρο εξακύλινδρο αλλά με ένα turbo της M2. Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που από το φθινόπωρο η τελευταία θα είναι αποκλειστικά διαθέσιμη ως Competition με τον κινητήρα της M4 που για την περίσταση θα αποδίδει 410 ίππους.

Η M4 σου δίνει την αίσθηση πως μαζί της θα κάνεις τα πάντα. Από τη χαλαρή βόλτα και τη γρήγορη οδήγηση στη διαδρομή που σου αρέσει μέχρι καλή ώρα το track day σε μια πίστα, χωρίς ποτέ να σου αφήσει την αίσθηση πως κάπου υπολείπεται. Παράλληλα έχει και αρκετές δυνατότητες παραμετροποίησης προκειμένου να προσαρμόζεται στις προτιμήσεις αλλά και στην εκάστοτε διάθεση του οδηγού της.

Στον τομέα της παραμετροποίησης πάντως η M5 είναι κορυφαία και μάλιστα με μεγάλη διαφορά, καθώς μπορείς να επιλέξεις τη ρύθμιση που θες σχεδόν σε ότι μπορείς να φανταστείς. Κάπως έτσι η μεγάλη σούπερ σπορ λιμουζίνα γίνεται από τετρακίνητη -είναι η πρώτη φορά που η M5 είναι τετρακίνητη- σε πισωκίνητη, με off τα ηλεκτρονικά της.

Ταυτόχρονα η M5 πέρα από high tech με την κυριολεξία του όρου είναι και πανίσχυρη, μιας και ο V8 της των 4.400 κυβικών αποδίδει 600 ολόκληρους ίππους (625 στην έκδοση Competition). Τιμή που θα κολάκευε και καθαρόαιμο σπορ μοντέλο με βαρύ όνομα.

Στις Σέρρες πάντως η Μ5 των σχεδόν πέντε μέτρων δείχνει να ασφυκτιά, καθώς δεν υπάρχουν οι κατάλληλες σε μήκος ευθείες που θα επέτρεπαν στον οδηγό της να εκμεταλλευθεί και τους 600 ίππους της και να πετύχει υψηλές τελικές. Από την άλλη κατορθώνει να κρύβει καλά τόσο το βάρος όσο και τον όγκο της και να εμπνέει εμπιστοσύνη.

Αν είναι κανείς ευκατάστατος εμπορικός αντιπρόσωπος που φοβάται τα αεροπλάνα η Μ5 δείχνει να είναι το ιδανικό υποκατάστατο για συνεχή ταξίδια Αθήνα- Μόναχο. Σε κάθε άλλη περίπτωση η Μ4 καλύπτει τον οποιονδήποτε και με το παραπάνω, όπως όπως είπαμε από τα τρία Μ μοντέλα που οδηγήσαμε στις Σέρρες αυτή είναι που θα θέλαμε να πάρουμε μαζί μας για να την οδηγούμε συνεχώς.

Γιάννης Σκουφής

[ngg_images source=”galleries” container_ids=”4214″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”120″ thumbnail_height=”90″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”0″ number_of_columns=”0″ ajax_pagination=”1″ show_all_in_lightbox=”1″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”0″ slideshow_link_text=”[Show as slideshow]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured