Σύνδεση

BMW

BMW 320d

bmw-320d-1

Το σπορτίφ προφίλ, που παραδοσιακά διαθέτει η σειρά 3 της BMW, υπάρχει και στην τελευταία, 6η κατά σειρά γενιά της, μόνο που εδώ η καθοριστική διαφορά είναι ότι για πρώτη φορά στην ιστορία της διαθέτει και τονισμένα οικογενειακά χαρακτηριστικά.

Οικογενειακά χαρακτηριστικά που κατ’ αρχήν εξασφαλίζονται από τους χώρους της, μιας και οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί της BMW εκμεταλλεύθηκαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την αύξηση του μήκους και του μεταξονίου κατά σχεδόν 10 και 5 εκατοστά αντίστοιχα. Έτσι κάθεσαι άνετα στο πίσω κάθισμα, ακόμα και αν ο οδηγός θα μπορούσε να κάνει και καριέρα μπασκετμπολίστα, ο τυχόν 5ος θα πρέπει να κάνει παραχωρήσεις λόγω  του τούνελ της μετάδοσης, αλλά αυτές είναι μικρότερες σε σχέση με το παρελθόν, ενώ εξίσου σημαντικό είναι και το ότι πλέον μπαίνεις και βγαίνεις πιο εύκολα. Κι ας έχεις και τα χρονάκια σου και τα κιλάκια σου. Στο ίδιο μήκος κύματος και τα 480 λίτρα του πορτμπαγκάζ, ενώ αν δεν φτάνουν υπάρχει και η δυνατότητα αναδίπλωσης της πλάτης του πίσω καθίσματος και μάλιστα σε αναλογία 40:20:40.

Κατά τα άλλα ο εσωτερικός διάκοσμος ακολουθεί το κλασικό στυλ των τελευταίων μοντέλων της εταιρείας του Μονάχου, με την κονσόλα να έχει εδώ μια μικρή –σχεδόν ανεπαίσθητη- κλίση προς τον οδηγό όπως παλιά, κάνοντας έτσι και πιο έντονο το διαχωρισμό του τμήματος του ταμπλό που του αντιστοιχεί από αυτό που αφορά πιο πολύ το συνοδηγό. Παράλληλα το iDrive υπάρχει εδώ στην πιο λειτουργική μέχρι τώρα μορφή του, η ποιότητα κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα, το ίδιο και το φινίρισμα, ενώ ο εξοπλισμός μπορεί να αποκτήσει έντονα στοιχεία προσωποποίησης. Προσέξτε τις ομολογουμένως πρωτότυπες επενδύσεις ξύλου στο αυτοκίνητο που είχαμε στη διάθεσή μας και σίγουρα θα συμφωνήσετε. Βέβαια η προσωποποίηση αλλά και οι πολλαπλές επιλογές από τη μεγάλη λίστα των εξτρά (αν μπορείτε επιλέξετε το Head Up Display και θα μας θυμηθείτε) εκτοξεύουν την τιμή αγοράς, αλλά αυτό δεν είναι κάτι καινούργιο για τη BMW. 

Οι χώροι και ο εξοπλισμός μέχρι στιγμής τονίζουν αυτήν την οικογενειακή διάσταση της νέας 3άρας που προαναφέραμε, ενώ το ίδιο κάνει και η ανάρτηση, που κατορθώνει να απομονώνει σε σημαντικό βαθμό τους επιβάτες από τα ορύγματα των δρόμων. Το σημαντικό είναι ότι αυτή η δυνατότητα δεν έχει στερήσει από την καινούργια 320d τόσο την αμεσότητα όσο και τη ζωντάνια, που παραδοσιακά χαρακτηρίζουν το βαυαρικό best seller. Στα παραδοσιακά γνωρίσματά του και η εξαιρετική ακαμψία του πλαισίου, που όπως συνήθως συμβαίνει έτσι κι εδώ κολακεύει τόσο την άνεση όσο και τα δυναμικά χαρακτηριστικά, αποτελώντας ταυτόχρονα και τον ακρογωνιαίο λίθο για το υψηλό επίπεδο (παθητικής) ασφάλειας, που ενισχύεται κι άλλο από τα πολλά συστήματα με τα οποία μπορεί να εξοπλιστεί η 3άρα. Άξιο λόγου και αναφοράς και το σύστημα διεύθυνσης με την ηλεκτρική πλέον υποβοήθηση που είναι και άμεσο και ακριβές, ενώ πλέον επηρεάζεται –μαζί με όλη την εμπρός ανάρτηση- εμφανώς λιγότερο συγκριτικά με το παρελθόν από τις διαμήκεις ανωμαλίες των δρόμων.

Με τη βοήθειά του και γενικά με το όλο της στήσιμο η 320d κατορθώνει με μεγάλη επιτυχία να κρύβει τόσο το μέγεθος όσο και το βάρος της, που πάντως είναι στα –40 περίπου κιλά, σε δρόμους με διαδοχικές στροφές.

Εκεί είναι που οι δίλιτρος diesel αρχίζει να μπαίνει δυναμικά στο προσκήνιο, τόσο με την ελαστικότητά του από πολύ χαμηλά (ροπή 380 Nm, διαθέσιμη από τις 1.750 έως τις 2.750 σ.α.λ.) όσο και με την εξαιρετική του συνεργασία με το (εξτρά) αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων. Η σφιχτή κλιμάκωση του τελευταίου του επιτρέπει να βρίσκεται σχεδόν πάντα στη μεσαία περιοχή λειτουργίας του, όπου έχει μεγάλα αποθέματα ισχύος (οι max 184 ίπποι του αποδίδονται στις 4.000 σ.α.λ.) και είναι ιδιαίτερα οικονομικός (μέση επίσημη τιμή τα 4,4 λίτρα diesel/ 100 χλμ., στην πράξη υπολογίστε 6,1). Οικονομικός αποδεικνύεται και στο ταξίδι, ειδικά αν χρησιμοποιείς και το cruise control, ενώ για μέσα στην πόλη υπάρχει το στάνταρ σύστημα start stop με την ταχύτατη απόκριση, που συμβάλλει και στη μείωση της κατανάλωσης αλλά και στην ενίσχυση του πολιτισμένου χαρακτήρα.

Ίσως περισσότερο στο δεύτερο, ενώ κάπως έτσι προστίθεται και η οικονομία καυσίμου στο οικογενειακό προφίλ της 320d, την ίδια στιγμή που οι επιδόσεις (0-100 σε 7,6”, τελική 230) έρχονται να συμπληρώσουν τα οδικά της χαρακτηριστικά και να δημιουργήσουν τη σπορτίφ πλευρά του χαρακτήρα της που θεωρείται δεδομένη. 

Η τελευταία υποστηρίζεται και οπτικά, χάρη στους παραδοσιακά μικρούς προβόλους, το μεγάλο μεταξόνιο και το πληθωρικό καπό, που όπως και το υπόλοιπο αμάξωμα έχει έντονο ανάγλυφο που κάνει το σύνολο ακόμα πιο δυναμικό. Ιδιαίτερα επιτυχημένη είναι και η επιλογή των σχεδιαστών οι προβολείς να αποτελούν μια ενιαία επιφάνεια με τη μάσκα με τα «νεφρά», η οποία μάλιστα έχει όπως παλιά μια μικρή, σχεδόν ανεπαίσθητη κλίση προς το εμπρός. Ακριβώς δηλαδή με την ίδια λογική που η κονσόλα έχει μια κλίση προς τον οδηγό…   

Ο οποίος βρίσκεται και πάλι στο επίκεντρο της 320d, αλλά αυτή τη φορά και οι υπόλοιποι επιβάτες νοιώθουν το ίδιο, χωρίς να έχουν γίνει από την πλευρά του κάποιες παραχωρήσεις. Το αντίθετο μάλιστα, κάτι που ισχύει και για τον κινητήρα πετρελαίου, που όπως είπαμε πέρα από ελαστικός και δυνατός αποδεικνύεται και οικονομικός. Και «οικογενειακός», βοηθώντας στον περιορισμό των καθημερινών αλλά και των πάγιων λειτουργικών εξόδων, όπως είναι π.χ. τα τέλη κυκλοφορίας που είναι μόλις 105 ευρώ, μιας και οι εκπομπές CO2 του είναι 117 γραμμάρια το χιλιόμετρο (με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο, με το χειροκίνητο 119), τιμή που εξασφαλίζει και την απρόσκοπη είσοδο στον πράσινο δακτύλιο.

Από την άλλη η 320d των 184 ίππων δεν πωλείται σε τιμή ευκαιρίας, καθώς ξεκινά από τις 39.400 ευρώ με απόσυρση (42.200 χωρίς), με τάσεις ανοδικές ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού (συνολικά τρία, τα Sport, Luxury και Modern Line, με την κάθε ένα να διαφοροποιείται και αισθητικά, τόσο εντός όσο και εκτός) και τα εξτρά που θα επιλέξετε.

Γιάννης Σκουφής

BMW 320d

Διαστάσεις (ΜxΠxΥ):

4.624×1.811×1.429 χιλ.

Μεταξόνιο:

2.810 χιλ.

Πορτμπαγκάζ:

480 λίτρα

Βάρος:

1.420 κιλά

Κινητήρας:

1.995 κ.εκ., 4 κύλ., turbo diesel

Ισχύς:

184PS/ 4.000 σ.α.λ.

Ροπή:

380 Nm/ 1.750- 2.750 σ.α.λ.

0-100, Τελική:

7,5”, 235 χλμ./ ώρα

7,6”, 230 χλμ./ ώρα (auto)

Κατανάλωση δοκιμής:

6,1 λίτρα/ 100 χλμ. (auto)

CO2:

119 γραμμάρια/ χλμ.

117 γραμμάρια/ χλμ. (auto)

Τέλη:

107 €, 105 € (auto)

Τιμή:

από 42.200  €

από 39.400 € με απόσυρση

φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης

{gallery}photos/30/test/BMW-320d{/gallery}


Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ξέρετε πόσο καίει μια Bugatti Chiron;

Bugatti

Πόσο πωλείται ένας κινητήρας V10 της Formula 1;

F1

F1 Γκραν Πρι Μεξικό: η έξυπνη τακτική της Mercedes έδωσε τη νίκη στο Hamilton

F1

H 1.200 turbo των 100 ίππων είναι η πιο ισορροπημένη έκδοση του ολοκαίνουργιου Peugeot 208

Featured




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup