Σύνδεση

Bentley

H Bentley Bentayga κοιτάζει αφ’ υψηλού την υπερ- πολυτελή κατηγορία

Το να είσαι μια παραδοσιακή μάρκα υπερ- πολυτελείας σαν τη Bentley έχει τα καλά του. Δεν χρειάζεται ούτε να δώσεις διαπιστευτήρια ούτε να αποδείξεις κάτι, το τι προσφέρεις είναι δεδομένο, όπως δεδομένο, τουλάχιστον από πλευράς οικονομικής κατάστασης, είναι και το κοινό στο οποίο απευθύνεσαι.

Η κακή πλευρά της παράδοσης ξεκινά από τη στιγμή που υπάρχουν μονομέρειες και αγκυλώσεις, δεν προσαρμόζεσαι στις εξελίξεις και δεν μπορείς να προσφέρεις αυτό που το κοινό σου, παραδοσιακό και μη, ζητά.

Για τη Bentley πάντως δεν υπάρχει τέτοιο θέμα, μιας και είναι η πρώτη που τοποθετείται στο high end κομμάτι των SUV, εγκαινιάζοντας μια κατηγορία που πολύ απλά μέχρι τώρα δεν υπήρχε. Μια κατηγορία όμως που έλειπε πραγματικά, γεγονός που αποδεικνύεται και από τις πωλήσεις της Bentayga που ανακοινώνει επίσημα η βρετανική μάρκα.

BENTLEY-BENTAYGA-V8-DIESEL (7)

Στην επιτυχία του πρώτου SUV στη μακρόχρονη ιστορία της Bentley παίζει φυσικά ρόλο και η εικόνα του, που όσο είναι εφικτό, λόγω αμαξώματος, ακολουθεί τις γραμμές της μάρκας. Το σίγουρο είναι πως η Bentayga δεν πρόκειται πουθενά, ακόμα και στο πιο σικ περιβάλλον με τα ακριβά μοντέλα να είναι ο κανόνας, να περάσει απαρατήρητη. Ή να την αντιμετωπίσει κανείς αδιάφορα…

Και αυτό γιατί η εμφάνισή της είναι πολύ εμφατική για κάτι τέτοιο, τόσο λόγω διαστάσεων -το μήκος της φτάνει τα 5,17 μέτρα και το ύψος της τα…- όσο και λόγω των αισθητικών της στοιχείων. Στα τελευταία περιλαμβάνεται η μεγάλη μάσκα σε συνδυασμό με τους στρογγυλούς προβολείς, καθώς και τα τονισμένα μέσω του ανάγλυφου του αμαξώματος, φτερά.

Το όλο σύνολο δημιουργεί την αίσθηση μιας top class λιμουζίνας με ένδυμα περιπάτου ή κυνηγιού και αυτό ήταν μάλλον μέσα στις επιδιώξεις και τους σκοπούς των σχεδιαστών της μάρκας. Όπως και το british style που πρεσβεύει η Bentley και εδώ υπάρχει σε μεγάλες δόσεις. Και στο σχεδιασμό του εξωτερικού αλλά και της καμπίνας.

Της καμπίνας που αποπνέει πολυτέλεια και που στην ουσία και πέρα από μια στάνταρ διαμόρφωση, που αποτελεί το σημείο εκκίνησης, διαθέτει επιλογές προσωποποίησης για τα πάντα. Από τα δέρματα των επενδύσεων σε καθίσματα, πόρτες και ταμπλό, μέχρι τις ξύλινες επενδύσεις αλλά και τις λογής λογής λεπτομέρειες. Όπως για παράδειγμα τους τραβηχτούς διακόπτες για τους αεραγωγούς με το ρετρό στυλ.

BENTLEY-BENTAYGA-V8-DIESEL (27)

Το παρόν δίνουν και στοιχεία που σήμερα θεωρούνται εκ των ουκ άνευ σε όλες τις κατηγορίες, πόσο μάλλον σε αυτή. Έτσι στην κεντρική κονσόλα υπάρχει οθόνη αφής, η οποία όμως είναι ενσωματωμένη διακριτικά στο διάκοσμο παίζοντας συμπληρωματικό και όχι πρωταγωνιστικό ρόλο στον όλο σχεδιασμό. Αυτό μπορεί να ακούγεται περίεργο σε σχέση με ότι έχουμε συνηθίσει, όμως αν το καλοσκεφτεί κανείς είναι ότι περιμένει κανείς από μια Bentley, που ποντάρει στο class και στη διαχρονικότητα και όχι στον πρόσκαιρο εντυπωσιασμό.

Από κει και πέρα οι χώροι είναι μεγάλοι, ο διάκοσμος αποπνέει φινέτσα, τα πίσω καθίσματα είναι ξεχωριστά και δεν έχουν να ζηλέψουν σε τίποτα από τα μπροστά, ενώ η λίστα των εξτρά περιλαμβάνει ότι μπορεί να φανταστεί κανείς. Με το ανάλογο αντίτιμο φυσικά που σπρώχνει την τιμή στα ύψη.

Στο δρόμο η Bentayga έχει τη στόφα λιμουζίνας υψηλών προδιαγραφών: εξαιρετική ποιότητα κύλισης, ανάρτηση που απομονώνει σχεδόν τα πάντα, πολύ μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης και γενικά ένα οδηγικό προφίλ που σε προκαλεί να χαλαρώσεις και να εκμεταλλευτείς την πολυτέλεια. Σε αυτό βοηθά και τα χαμηλό επίπεδο θορύβου, χάρη και στα διπλά τζάμια, καθώς και ο κινητήρας που παραμένει διακριτικός. Τόσο ακουστικά όσο και με τον τρόπο με τον οποίο αποδίδει τα άλογα και τα Nm του.

BENTLEY-BENTAYGA-V8-DIESEL (22)

Εδώ ο μεγάλος diesel με τους 8 κυλίνδρους και τα 4.000 κυβικά ανεβάζει στροφές και ξεδιπλώνει τις αρετές του με έναν cool τρόπο, που ταιριάζει απόλυτα με το χαρακτήρα μιας Bentley, ενώ σε όλη την κλίμακα λειτουργίας του δηλώνει δυναμικά το παρόν, έχοντας άμεση απόκριση και μεγάλα αποθέματα ισχύος.

Βέβαια τα παραπάνω δεν αποτελούν σε καμία περίπτωση έκπληξη, μιας και πρόκειται για το high tech σύνολο που χρησιμοποιείται και στο Audi SQ7 -η πρώτη του εμφάνιση ήταν πάντως στη Bentayga. Με τον ηλεκτρικό Kompressor, που συμπληρώνει τα δύο συμβατικά turbo που λειτουργούν σε σειρά και εξαλείφει κάθε υστέρηση στην απόκριση και με το κύκλωμα των 48V που εξασφαλίζει την λειτουργία του ηλεκτρικού υπερ- συμπιεστή, αλλά και αυτή των ενεργών αντιστρεπτικών που περιλαμβάνονται στη λίστα των εξτρά.

BENTLEY-BENTAYGA-V8-DIESEL (23)

Εξίσου cool είναι και η λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου των 8 σχέσεων, ενώ τα διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης μπορούν να είναι μέχρι και 8, καθώς η Bentley ισχυρίζεται πως η Bentayga πάει παντού. Το βέβαιο είναι πως έχει τα προσόντα, όπως την σοφιστικέ τετρακίνηση και την πνευματική ανάρτηση που μπορεί φυσικά και να αυξήσει την απόστασή της από το έδαφος. Από την άλλη όμως υπάρχει το βάρος των 2,5 τόνων που δεν κρύβεται, ειδικά εκτός δρόμου και βέβαια η πρόθεση του οδηγού της να αφήσει την άσφαλτο.

Το τελευταίο το βλέπουμε μάλλον δύσκολο για να μην πούμε απίθανο και έτσι η Bentayga το πιο πιθανό είναι να παίζει και το ρόλο, πέρα από αυτόν του αναμφισβήτητου status symbol, του υπεραστικού εξπρές, καλύπτοντας γρήγορα, άνετα, με ασφάλεια και πολυτέλεια μεγάλες αποστάσεις. Άλλωστε σε αυτό βοηθά, πέρα από όλα τα άλλα και η μεγάλη της αυτονομία, που φτάνει τα 800 πραγματικά χιλιόμετρα.

Γιάννης Σκουφής

BENTLEY BENTAYGA DIESEL
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 5.140×1.998×1.742 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.995 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 431- 484 λίτρα (4θέσιο- 5θέσιο)
Βάρος: 2.499 κιλά
Κινητήρας: 3.956 κ.εκ., V8, turbo diesel με 3 turbo (2 καυσαερίων, 1 ηλεκτρικο)
Ισχύς: 435 PS/ 3.750- 5.000 σ.α.λ.
Ροπή: 900 Nm/ 1.000- 3.250 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 4,8”, 270 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση (επίσημη): 8,0 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 210 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 641 €

φωτογραφίες: Γιάννης Σκουφής, Bentley

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Η οδήγηση με σαγιονάρες τιμωρείται με πρόστιμο; Και αν ναι με πόσο;

Featured

Μακάρι να βλέπαμε ένα νέο Fiat 131 Abarth Rally σαν και αυτό!

Featured

Video-δοκιμή: Ford Puma 1.0 EcoBoost 125 PS mHEV

Featured

EuroNCAP: ακόμα πιο αυστηρές οι προδιαγραφές των crash test (Video)

EuroNCAP







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup