Σύνδεση

Audi

Audi SQ7: Super fast quattro για έως και 7

Το Audi SQ7 είναι βέβαιο πως δεν περνά απαρατήρητο και ο λόγος είναι αφενός η εντυπωσιακή του μάσκα, που το διαχωρίζει από τα απλά Q7, όσο απλό βέβαια μπορεί αν είναι ένα Q7 και αφετέρου οι εξωτερικές του διαστάσεις. Και δεν μιλάμε μόνο για το μήκος του των 5.07 μέτρων που ξεπερνά ακόμα και παραδοσιακή λιμουζίνα πολυτελείας, αλλά και για το πλάτος αλλά και το ύψος του.

Τα παραπάνω είναι όμως τα οφθαλμοφανή για τα οποία προσέχει κανείς το κορυφαίο SUV της Audi. Ακολουθούν οι τίτλοι του πιο ισχυρού diesel SUV στον κόσμο -ο V8 του των 4.000 κυβικών αποδίδει 435 ίππους- και του πιο γρήγορου, καθώς το 0-100 είναι υπόθεση μόλις 4,8 δευτερολέπτων, τιμή που θα κολάκευε και σούπερ σπορ μοντέλο.

Αυτό όμως που κάνει το μεγάλο SUV πραγματικά ξεχωριστό και άξιο λόγου και αναφοράς στο σύγχρονο αυτοκινητικό πάνθεον είναι η τεχνολογία που διαθέτει και η οποία το καθιστά απόλυτα εναρμονισμένο με το πιο κλασικό σλόγκαν της Audi. Την «Πρωτοπορεία μέσω της τεχνολογίας» ή «Vorsprung durch Technik» σε άπταιστα γερμανικά. Το ακόμα πιο σημαντικό είναι ότι αυτό η high tech έμφαση δεν περιορίζεται μόνο σε έναν τομέα, αλλά εκτείνεται σε όλους που προσδιορίζουν το χαρακτήρα και τις δυνατότητες ενός αυτοκινήτου. Από το πλαίσιο και τις αναρτήσεις, μέχρι τα συστήματα υποβοήθησης που έχουν έρθει για να μείνουν, τη μετάδοση και τον κινητήρα.

AUDI-SQ7 (6)

Ο τελευταίος είναι όπως είπαμε ένας V8 με 4.000 κυβικά, ο οποίος είναι ο πρώτος παγκοσμίως που διαθέτει ηλεκτρικό υπερ- υπερσυμπιεστή, kompressor για την ακρίβεια, ο οποίος συμπληρώνει τα δύο συμβατικά turbo καυσαερίων που υπάρχουν. Τα τελευταία δρούν σε σειρά, καθώς αρχικά ενεργοποιείται το πρώτο και από τις 2.200 έως τις 2.500 σ.α.λ. μπαίνει και το δεύτερο, ενώ το ηλεκτρικό turbo -ας το πούμε έτσι καταχρηστικά για λόγους διευκόλυνσης- υπάρχει προκειμένου να μην υπάρχει υστέρηση στην απόκριση. Το γνωστό μας turbo lag.

Στην πράξη αυτό επιτυγχάνεται πλήρως, καθώς ο μεγάλος diesel «τραβάει» από το ρελαντί και ανεβάζει γρήγορα στροφές, με έναν τρόπο, χωρίς κενά, που θυμίζει ηλεκτρικό κινητήρα. Ή κινητήρα τζετ, αν ο οδηγός πατά συνέχεια το γκάζι και το υπερ- πολυτελές SUV συνεχίζει να επιταχύνει συνεχώς. Και γραμμικά.

Η όλη αυτή συμπεριφορά δεν αποτελεί έκπληξη από τη στιγμή που το ηλεκτρικό turbo (EAV η επίσημη ονομασία του), όποτε χρειαστεί να συνδράμει, ανεβάζει άμεσα στροφές -σε μόλις 250 χιλιοστά του δευτερολέπτου- και βέβαια είναι τελείως ανεξάρτητο από τη ροή των καυσαερίων. Αυτό αποτυπώνεται και στους αριθμούς, καθώς η θηριώδης ροπή των 900 Nm είναι διαθέσιμη ήδη από τις 1.000 σ.α.λ.

AUDI-SQ7 (15)

Φυσικά ο πιο ισχυρός diesel διαθέτει και άλλα εξελιγμένα χαρακτηριστικά, όπως το Audi Valvelift System ή την τοποθέτηση της εξαγωγής του με τα δύο συμβατικά turbo στο εσωτερικό του V προκειμένου η απόκρισή τους να είναι όσο το δυνατόν πιο άμεση και η διαδρομή των καυσαερίων μέχρι την επεξεργασία τους η μικρότερη δυνατή.

Παράλληλα το σύστημα ψεκασμού λειτουργεί με πίεση 2.500 bar, ενώ προκειμένου να μπορεί να λειτουργήσει το ηλεκτρικό turbo το SQ7 είναι ένα από τα ελάχιστα επιβατικά στον κόσμο που έχουν, πέρα από το συμβατικό των 12 Volt και ηλεκτρικό κύκλωμα 48 Volt. Τα δύο αυτά κυκλώματα συνδέονται μεταξύ τους μέσω ενός μετατροπέα συνεχούς ρεύματος (DC/DC).

Ως γνήσιο Audi το SQ7 δεν θα μπορούσε παρά να έχει και μια εξελιγμένη τετρακίνηση quattro, η οποία κατανέμει κανονικά τη ροπή σε ποσοστό 40:60 στον εμπρός και τον πίσω άξονα αντίστοιχα, εξασφαλίζοντας εξαιρετική πρόσφυση. Έτσι η ενδεικτική λυχνία του ESP πολύ σπάνια θα αναβοσβήνει, ενώ η ροπή που φτάνει στον εμπρός άξονα ανέρχεται μέχρι και το 70%, ενώ στον πίσω άξονα μέχρι και το 85%. Το high tech στοιχείο εδώ δεν είναι άλλο από την απεμπλοκή του συστήματος μετάδοσης ως σύνολο, εφόσον συντρέχουν οι συνθήκες και με ταχύτητες από τα 50 έως τα 160 χλμ./ ώρα, ώστε το μεγάλο SUV να μπορεί να κινείται με τη φόρα που έχει και χωρίς να καταναλώνει καύσιμο.

Η ανάρτηση αυτή καθαυτή είναι στάνταρ πνευματική και είναι η καλύτερη δυνατή επιλογή στην κλάση των υπερ- πολυτελών SUV, καθώς και την απόσταση από το έδαφος μπορεί να μεταβάλει για πιο εύκολη κίνηση πέρα από την άσφαλτο και τα χαρακτηριστικά απόσβεσής της μπορεί να διαφοροποιεί, από το άνετο έως το δυναμικό, με όλα τα ενδιάμεσα στάδια ενεργά.

AUDI-SQ7 (25)

Εδώ το ιδιαίτερο, υψηλής τεχνολογίας στοιχείο είναι οι ενεργές αντιστρεπτικές, του συστήματος EAWS που περιορίζει τόσο τις κλίσεις όσο και τις ταλαντώσεις του αμαξώματος. Όταν λοιπόν ο δρόμος έχει ανωμαλίες οι ηλεκτροκινητήρες που υπάρχουν για τις αντιστρεπτικές και είναι το δεύτερο στοιχείο που κάνει χρήση του κυκλώματος των 48 Volt, απεμπλέκουν τα δύο τμήματα από τα οποία αποτελούνται προκειμένου να αυξηθεί η ελευθερία της ανάρτησης και η άνεση. Όταν οι ρυθμοί ανέβουν τα επανασυνδέουν και έτσι τονίζονται ακόμα περισσότερο τα δυναμικά χαρακτηριστικά.

Αν στο στάνταρ drive select με τα 7 συνολικά διαθέσιμα προγραμμάτα οδήγησης επιλεγεί το dynamic η πνευματική ανάρτηση σφίγγει και σκληραίνει, λόγω και των ενεργών αντιστρεπτικών. Στο δρόμο τα παραπάνω έχουν σαν επακόλουθο την ελαχιστοποίηση των κλίσεων στις στροφές αλλά και των τάσεων πλεύσης του αμαξώματος, με αποτέλεσμα το μεγάλο SUV να μπορεί να κινείται πολύ γρήγορα και εκεί που δεν το περιμένεις. Σε σχετικά στενούς δρόμους με αλλεπάλληλες στροφές, όπου καταφέρνει να κρύβει σε ικανοποιητικό βαθμό τον όγκο του. Χάρη και στην τετραδιεύθυνση (βοηθά και στο παρκάρισμα) αλλά και το μπλοκέ διαφορικό, που μαζί με τις ενεργές εντιστρεπτικές είναι μέρος του εξτρά δυναμικού πακέτου. Αντίθετα το μεγάλο βάρος του SQ7 -μαζί με τον οδηγό ξεπερνά τα 2.300 κιλά, ενώ είναι σαφώς μεγαλύτερο με την πλήρη σύνθεση των 7 και των όποιων αποσκευών τους- δεν κρύβεται πάντα και έτσι ο οδηγός θα πρέπει να το έχει υπόψιν του.

Το SQ7 βρίσκεται στο στοιχείο του στις εθνικές οδούς, όπου καλύπτει με χαρακτηριστική άνεση και μεγάλη ταχύτητα πολλά χιλιόμετρα, με τον οδηγό του να έχει στη διάθεσή του πάρα πολλά και εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησης, συνολικά 24. Μεταξύ αυτών και αυτό της ημι- αυτόνομης οδήγησης σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης και με ταχύτητες έως 60 χλμ./ ώρα.

AUDI-SQ7 (32)

Οι επιβάτες με τη σειρά τους μπορούν να απασχοληθούν με τις πολλές δυνατότητες του συστήματος infotainment, που μπορεί να λειτουργήσει και ως WiFi hotspot. Ενδιαφέροντα στοιχεία του τo touchpad ελέγχου του στην κεντρική κονσόλα -υπάρχει και η δυνατότητα φωνητικών εντολών- η βυθιζόμενη οθόνη στο ταμπλό, ενώ οθόνη και μάλιστα 12,3 ιντσών είναι και ο πίνακας οργάνων. Ο οποίος έχει δύο βασικές και περισσότερες επιμέρους διαμορφώσεις, ενώ ο οδηγός λαμβάνει πληροφορίες και μέσω του HUD.

Το πιο σημαντικό είναι να έχει υπόψη του την ταχύτητα με την οποία κινείται, καθώς όπως είπαμε το μεγάλο SUV της Audi πολύ γρήγορα θα φτάσει απαγορευμένες από αρκετές απόψεις ταχύτητες. Κι αυτό γιατί δεν είναι μόνο γρήγορο από στάση αλλά και στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις του, την ίδια στιγμή που η τελική περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ ώρα.

Στις ρεπρίζ σημαντικό ρόλο παίζει η καλή κλιμάκωση και το γρήγορο kick down του αυτόματου κιβωτίου των 8 σχέσεων. Το οποίο για λόγους άνεσης και οικονομίας συνεργάζεται και με το GPS του συστήματος πλοήγησης, ώστε με βάση τη μορφολογία του εδάφους να (προ) επιλέγεται η πιο κατάλληλη σχέση.

Με όλα αυτά το SQ7 είναι χωρίς αμφιβολία η βιτρίνα της τεχνολογίας και των δυνατοτήτων της Audi, ενώ η τιμή του ξεκινά στην Ελλάδα από τις 140.800 ευρώ.

Γιάννης Σκουφής

AUDI SQ7 TDI
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 5.069×1.968×1.741 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.996 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 805- 1.990 λίτρα
Βάρος: 2.270 κιλά
Κινητήρας: 3.956 κ.εκ., V8, diesel με 2 turbo καυσαερίων και ένα ηλεκτρικό
Ισχύς: 435 PS/ 3.750- 5.000 σ.α.λ.
Ροπή: 900 Nm/ 1.000- 3.250 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 4,8”, 250 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 10,9 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 189 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 525 €
Τιμή: από 140.800 €

Φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης

 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Του είπαν πως τα Jeep πάνε παντού και αυτός το πήρε τοις μετρητοίς (Video)

Featured

Πόσο κοστίζει το Τoyota Yaris GR, η παραγωγή του οποίου είναι high tech, στην Ελλάδα; (Video)

Featured

Απίστευτο ατύχημα με Nissan Navara που μπήκε ανάποδα σε αυτοκινητόδρομο (Video)

Nissan

Από πόσα ξεκινά το νέο Hyundai i20;

Featured







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup